الفصل الخامس عشر

1.4K 35 0
                                    

                 الفصل الخامس عشر

             🔶🔸 من أنا ....؟!!!!!🔸🔶

إرتجفت "نسمه" وإنخفض صوتها حاولت الكلام لكنها شعرت بأن الكلمات تحشرجت بحلقها لا يصدر منها سوى صوت همهمه ، حاولت أن تعلى من صوتها ليبدو واضحاً قليلاً ....

_ للدرجه دى !!!!؟؟ ... بتكرهنى للدرجه دى  .. لدرجه إنك تقول أنى مش أختك ...!!!!!

_ لا دى الحقيقه ... ولا أبويا أبوكى ولا أمى أمك ...

_ إنت بتقول إيه ..... ؟!!!!! إزاى ده ...؟؟ أنا عارفه إن ماما مش أمك .. بس بابا ...؟؟؟؟؟!!!

كان كل ما يهتم به "حسن" هو ورقه التنازل تلك التى أصبحت بحوزته ليستكمل حديثه القاسى بلا إكتراث لما يهشم بداخلها ويحطم قلبها ....

_ أبويا بعد ما أمى إتوفت جت أمك الواطيه ولفت عليه وكانت ساعتها حامل فيكى .. وبعد ما ولدتك إتجوزوا وكتبك ساعتها بإسمه ... الله أعلم أنتى بنت مين ؟!!!!!!! ... وفى الآخر يجى أبويا ويكتب لك نصيب من الشركه ... كان خايف منى !!!!! ... أخدتى منى كل حاجه .. أخدتى حُبه و إهتمامه وفلوسه وأنا إبنه .... وأنتى مش بنته !!!!!   ... كان بيعمل معايا كده ليه ؟؟!!!!!!! ... بس خلاص ... حقى ورجع لى .. ومن النهارده مش عايز أشوف خِلقتك دى تانى هنا .... برررره ...

لم تدرى "نسمه" ما عليه فعله لكنها وجدت نفسها تتحرك بغير إرادتها نحو الخارج ...

شعرت ببروده شديده تجتاح أطرافها غير قادرة على إستيعاب ما تفوه به للتو ...

تحركت نحو خارج البيت لتستدير نحوه ناظره إليه بتحسر كما لو كانت تودعه بتلك النظرة الاخيره فهى لن تعود إليه مرة أخرى ، هذا البيت الوحيد الذى كان يضمها ويحتويها ولا تدرك غيره بيت لها ، بيتها الوحيد الذى تعرفه ...

لم تدرك "نسمه" أين ستذهب الآن وجميع الأبواب مغلقه بوجهها ......

بكت كما لم تبك من قبل ...

" أنا مش معترضه على إللى بيحصل لى  .. بس أنا تعبت أوى  ... اووووى ..... ولو حسن مش أخويا وبابا مش أبويا ... أنا بنت مين ؟!!!!!! .... بنت ميييين ...؟؟؟!!!!

 

____________________________________

حسن ....

كانت "حنان" تشاهد كل ما حدث بصمت وربما بشماته بتلك الفتاه التى طالما شعرت بالحقد تجاهها ، سعدت للغايه بطردها من البيت والخلاص منها ، لكن تبقى تلك المشكله التى حلت فوق رؤوسهم بسببها مع "محمود منصور" ....

جلست إلى جوار زوجها الذى شعر بغبطه لإسترجاع حقه من تلك البغيضه لتحدثه بتخوف ...

_ حنعمل إيه يا "حسن" فى المصيبه إللى حلت على دماغنا دى ...؟؟!!!!

_ مش عارف ....؟؟  بس ححاول أروح له بكرة الشركه أتفاهم معاه ....

_ ربنا يستر .. أنا مش عارفه بيحصل لنا كده ليه بس ...؟!! 

روايه عشقت خيانتها ( الجزء الاول) Rasha Romia "قوت القلوب"حيث تعيش القصص. اكتشف الآن