الفصل العاشر

1.4K 38 1
                                    

                     الفصل العاشر

             🔶🔸 أمر خروج 🔸🔶     

شقه حسن ....

أنصتت "حنان" بإهتمام بالغ لتلك المكالمه الهاتفيه منذ قليل وإنتظرت بتلهف حتى إنتهت لتسأل "حسن" بفضول عارم ..

_ خير يا "حسن" ..؟؟

أجابها "حسن" بتملل من أفعال "نسمه" التى باتت لا تطاق ..

_ أنا عارف ... واحده مع "نسمه" فى الكليه بتقول تعبانه ومحجوزة فى المستشفى ...

زمت "حنان" شفتيها وهى تنهره بقوة قبل أن ينطق بحرف واحد ..

_ بقولك إيه ... أنا لا فيا حيل أروح مستشفيات ولا أخدم عيانين ..... وخصوصاً البنت دى !!!! .... أنا مش حسيب عيالى يتبهدلوا وأتشحطط أنا فى المستشفيات ...

_ يعنى أنا إللى فاضى ... وبعدين دى بتقولك إنها عندها إختناق بس .. يعنى لا إتحرقت ولا حاجه ...

بتهكم شديد شهقت "حنان" وهى تلوى فمها جانبياً ..

_  إختناق ...!!! ودى حاجه تستاهل بيات فى المستشفى ...؟!! دلع بنات صحيح ...
سيبها تتربى وتعرف إننا مبنحبش الدلع ده ..

_ على رأيك ... أنا كمان مش ناقص وجع دماغ ... خصوصاً أنى دماغى مشغوله و داخل على شراكه جديده مع "محمود منصور" ... ودى حاجه مش سهله ... الراجل ده حيرفعنا لفوق أوى ...

_ يا ريت ... ونقب بقى على وش الدنيا ...

شرد "حسن" بطمع شديد هاتفاً ..

_ إللى فى دماغى ده لو حصل ... كل إللى بتحلمى بيه حيتحقق وأكتر كمان ...

____________________________________

المستشفى ....

نظر "عمر" إلى ساعته فالساعه كادت تقترب من السابعه مساءً ، تعجب "عمر" كيف لم يأتى أحد من أهل "نسمه" حتى الآن للإطمئنان عليها ...

بينما ظنت "نسمه" أنه قد مل من الجلوس معها وبالتأكيد يود العوده الى منزله فقد قضى اليوم كله برفقتها بالمستشفى ...

همست "نسمه" بأنفاسها المتقطعه تحثه على الذهاب ...

_ روح أنت .. بقى ... أنا .. بقيت .. أحسن ..

_ أروح ....؟؟ للدرجه دى زهقتى منى ولا إيه ...؟؟

_ إزاى .. تفكر .. كده .. أنا عارفه ... إنك ما   .. إرتحتش ... ولازم ... ترتاح ...

_ أنا راحتى بس لما اشوفك مبسوطه ومرتاحه ... أنا بس مستغرب أخوكى مجاش ليه لحد دلوقتى ...؟!!!!!

إبتسمت "نسمه" إبتسامه ساخره بخفه تداركتها على الفور لم يلحظها "عمر" فهى كانت متأكده تماماً أن "حسن" لن يأتى لتبرر تصرف أخيها بعدم إقتناع لكن عليها ذلك ...

روايه عشقت خيانتها ( الجزء الاول) Rasha Romia "قوت القلوب"حيث تعيش القصص. اكتشف الآن