الفصل التاسع عشر
🔶🔸 البيت الكبير 🔸🔶
نسمه ....
بعد مرور عدة ساعات طويله وصل أخيراً القطار لمحطته المنتظرة ، رحله طويله مرهقه بالفعل ...
حملت "نسمه" حقيبتها كذلك فعلت مرافقتها الجديده "شيماء" ليترجلا سوياً من القطار ...
خرجتا الفتاتين من محطه القطار لتردف "نسمه" بإمتنان بالغ ...
_ أنا مش عارفه أقولك إيه والله .. كفايه إننا واصلين متأخر كده وأنتى كمان جايه توصلينى ...
_ متقوليش كده .. فين العنوان إللى أنتى عايزة تروحيه ...؟؟
أخرجت "نسمه" ورقه مطويه من حقيبتها لتشير بها لـ "شيماء" قائله ...
_ العنوان أهو فى الورقه دى ..
أمسكت "شيماء" الورقه تنظر بها بتمعن لتتبدل ملامحها بملامح مندهشه لترفع بصرها نحو نسمه تتسائل بفضول ...
_ أنتى تقربى لهم إيه ....؟؟؟
_ بتسألى ليه ....؟؟ .... ومالك إتفاجئتى ليه كده .. أنتى تعرفى إللى ساكنين هنا ... ؟؟
بضحكه قصيرة ساخرة أجابتها ...
_ ومين ميعرفهمش يا بنتى ... دول نااار على علم .. دول إللى بيوقفوا البلد دى كلها على رجل ...
إتسعت عينا "نسمه" ببريق مندهش تلك المرة ...
_ للدرجه دى ...؟؟!!!!
_ طبعاً .. مقولتيش بقى .. أنتى تقربى لهم إيه ...؟؟
_ اا.. أنا قريبتهم من بعيد وكنت عايز أوصلهم ...
أكملت "شيماء" تساؤلها بشك ...
_ يعنى أنتى متعرفيهمش خالص ....؟؟
_ لا ... خالص ... دى أول مرة يشوفونى وأشوفهم ...
_ طيب ... أنا حوصلك كده من بعيد ... أنا إيش يوصلنى للناس إللى فوق دى ... دول ناس صعبين جداً ... وليهم حراسات خاصه ...
إندهشت "نسمه" فهى إستمعت لخالتها أم "ريم" حين قالت لها أن عائله والدها كبيره لكنها لم تظن أنهم بهذه القوة ....
بدأت تعذر والدتها فى قرار هروبها فمن الواضح أنها كانت سوف تفقدها إلى الأبد إذا وافقت على أن يأخذوها من والدتها وتربيتها معهم ، همست "نسمه" لنفسها ...
" كان عندك حق يا ماما .. خوفك عليا كان فى محله ...."
_ إيه يا بنتى سرحتى في إيه ...؟؟!
_ ولا حاجه ... يلا بينا ...؟؟
_ يلا ...
إصطحبت "شيماء" "نسمه" بطريق ذهابهن لعنوان والدها المدون ببطاقته الشخصيه ، قد ظنت وقتها أن هذا العنوان عنوان مبهم للغايه لكنها أصبحت تدرك الآن أن لهذه العائله شهرة ونفوذ جعلها معروفه للغايه ...
أنت تقرأ
روايه عشقت خيانتها ( الجزء الاول) Rasha Romia "قوت القلوب"
Lãng mạnروايه رومانسيه اجتماعيه تدور حول نسمه التى فقدت والديها وتعيش مع أخيها وزوجته فى قسوة ..وتقابل شاب بالجامعه يحاول خداعها وتمثيل الحب لايقاعها فى حبه لكن ينقلب السحر على الساحر ويقع فى عشقها هو...