BAB 19

813 55 0
                                    

"ALLAHUAKBAR!!"

Pegangan santi terus terlepas. Dia mengelupur ke atas tanah. Aku siram air delima dekat kaki aku. Tak lama tu aku boleh bergerak. Belum sempat aku nak tangkap santi, santi berjaya meloloskan diri.

"J kejar dia j" Jerit zarul.

Aku terus kejar santi. Kejar punya kejar, santi hilang dari pandangan mata aku. Aku berhenti berlari dan membongkokkan badan. Sumpah penat yang teramat sangat. Aku tarik nafas dalam-dalam. Sakit hati yang teramat sangat. Bunyi walkie talkie membuatkan hati aku bertambah panas. Aku terus campak walkie talkie kat tanah.

"Kau kenapa j?" Tanya zarul dan kutip walkie talkie yang aku campak kan tu.

"Dapat santi memang aku bunuh dia tu." Ucap aku. Panas weh hati.

Tengah aku bercakap-cakap dengan tuan kadir dan zarul tiba-tiba aku rasa diri aku macam dirangkul dan melayang ke kiri. Masa tu panik dia ya allah. Entah lah tak tahu nak cakap macam mana. Aku mengaduh sebab belakang aku sakit yang teramat sangat. Aku bangun berdiri. Santi didepan aku. Dan tak menduga santi terus serang aku ke arah depan.

Aku bergelut dengan santi. Dia duduk dekat atas aku. Bapak ah berat dia tak boleh bawa bincang. Tuan kadir dan zarul tarik santi pun tak lepas. Santi terus menerus cekik leher aku. Masa tu aku rasa nyawa aku dah dihujung tanduk. Masa tu jugak terpampang dosa-dosa aku yang pernah aku buat. Terpampang wajah mak ayah aku adik-adik aku. Belum sempat aku nak mengucap dua kalimah syahadah. Belum sempat mata aku nak tertutup. Tiba-tiba.. satu tendangan maut yang entah datang dari mana terkena tepat dekat kepala santi membuatkan tangan santi dekat leher aku terlepas..

"Uhuk! Uhuk! Allah!"

"Kau okay j?" Tanya izuwann lantas membantu aku berdiri.

Aku pandang santi. Dia tak sedarkan diri. Zarul, zubir dan anuar terus mengikat santi takut dia terlepas. Tak lama tu santi mengelupur sambil mendengus keras.

"J. Tolong aku j. Aku sakit."

Masa santi merayu macam itu aku buat tak tahu. Bila semuanya selesai, aku dengan yang lain-lain berjalan beriringan. Masa tengah jalan tu aku memandang sekeliling.

KISAH SERAM 'SIMPANG MATI'Where stories live. Discover now