"Weh! aku rasa kita dah jauh sangat dah ni. Kita stop dulu. Aku penat!" Ucap sham tiba-tiba
Aku dengan yang lain terus berhenti di tepi jalan. Aku memandang sekeliling. Sunyi dan sepi.
"Aku pun rasa benda yang sama jugak. Satu rumah pun tak jumpa." Ucap maria.
"Ala! Kita dekat mana ni?" Tanya santi sambil menggerakkan kedua kakinya.
Aku memandang santi.
"Kau kenapa?"
Santi terus datang kearah aku. Lantas dia berbisik.
"Aku nak terkencing"
"Tahan lah dulu santi. Kita tak tahu kita kat mana ni"
Santi menggelengkan kepala sambil bongkokkan badan."Aku tak boleh tahan dah j. Hujung-hujung dah ni"
"Habis tu nak kencing kat mana?" Tanya aku
Santi memandang ke kiri dan kanan. Tak lama tu."Situ j" Ucap santi sambil memunjukkan ke arah pohon yang rendang.
Aku berpaling.
"Weh bahaya duh""Korang berdua dah kenapa?" Tanya sham
"Ni ha si santi. Nak terkencing lah pulak time-time macam ni"
"J tolong lah aku j. Aku tak tahan sangat dah ni"Aku menggarukan kepala yang tak gatal. Alahai. Aku berpaling mencari maria. Lantas memanggil nama maria.
"Maria!"
Maria berpaling.
"Apa?" Tanya maria.
"Sini jap"
Maria melangkah menuju ke arah aku. Lantas dia berdiri disebelah aku.
"Asal?"
"Tu ha. Nak terkencing. Tolong jap teman dia"
Maria terdiam dan pandang ke arah aku. Tak lama tu maria dekatkan mukanya dengan muka aku.
"Serius lah?"
"Kenapa pulak? Dia nak kencing. Kau bawa je dia pergi ke mana-mana."
"Masalahnya j dia datang period lah. Uish kau ni"
Aku terus berpaling ke arah maria. Maria lantas menganggukkan kepala. Adeh.
"Habis tu macam mana?"
"Tak tahu lah aku"
"Santi sini jap" Panggil maria.
"Alaa kenapa? Aku dah tak tahan dah ni. Tolong lah."
"Masalahnya kau datang period santi. Sah-sah lah darah kau keluar nanti" Ucap aku.
"Tapi j aku dah tak tahan sangat dah ni.."
"Adoi masalah betul lah dia ni. Kau teman dia maria. Tapi sebelum tu mintak kebenaran dulu. Lepas habis kencing kau siram dengan air kau tu. Kang tak pasal-pasal dia ikut kau balik baru padan muka. Dengar tak?""Iye iye aku dengar." Laung santi.
Aku hanya memerhati maria dan santi berlalu. Aku terus melangkah dan duduk dekat sebelah sham. Sham tengah tangkap gambar.
"Kau tangkap gambar apa nyah?" Tanya aku.
"Ni ha. Cantik tak? Aku dah boleh jadi juru gambar yang profesional tak?"Kamera bertukar tangan.
"Boleh tahan."
"Macam mana ni?" Tanya ijat tiba-tiba dan dia duduk dekat sebelah aku.
"Nanti lah tunggu santi dengan maria. Kita fikir sama-sama. Aku penat dah ni" Jawab aku lantas memandang sekeliling. Suasana makin hari makin nak malam dah ni.
"Yelah"
Tak lama kemudian santi dan maria datang dan duduk dekat tepi jalan.
"Dah?"
"Dah settle"
"Dah lah! Jom balik. Bak sini kamera aku tu sham."
Aku terus mengambil kamera ditangan sham dan letak ke dalam beg dan sangkut dileher. Aku terus bangun."Sekarang ni macam mana? Nak patah balik ke?" Tanya sham.
"Patah balik lah. Takkan nak terus kan jugak. Kita pun tak tahu ada rumah atau tak dekat depan sana. Kita sekarang ni dah makin jauh dari simpang tu. Apa-apa hal nanti susah" Ucap aku.
"Aku sokong j. Lagi pun lain macam la kawasan ni" Sampuk santi.
"Okay lah kalau macam tu"
Kitaorang berpatah balik nak keluar. Memang benar apa yang dikatakan oleh santi. Kawasan ni memang pelik sangat. Mustahil lah tak ada langsung kampung. Dah lah hutan tebal pulak tu. Hari pulak makin malam. Sia-sia je nanti. Kitaorang meneruskan berjalan. Tetapi makin lama makin pelik aku rasakan.
"Kejap!" Ucap aku lantas mematikan langkah.
Yang lain turut berhenti dan memandang ke arah aku.
"Kenapa j?" Tanya ijat.
Aku memandang sekeliling.
"Bukan kita dah lalu ke jalan ni?" Tanya aku confius.
Yang lain turut memandang sekeliling.
"Eh situ bukan pokok yang kau kencing tadi ke santi?"
Santi terus menganggukkan kepala.
"Bukan kot. Tak apa, kita jalan lagi." Ucap sham.
Atas persetujuan semua kitaorang terus berjalan. Berjalan punya jalan, tiba-tiba...
"J tengok tu" Tunjuk maria.
Aku terus tengok apa yang maria tunjukkan.
"Aku tak nampak apa-apa"
"Maksud aku itu pokok yang santi kencing tadi. Bermakna dah 2 kali kita jalan dekat tempat yang sama".
"Serius lah?"
"Sumpah j! Sumpah! Aku tak tipu. Santi tu pokok yang kau kencing tu kan?"
"Haah."
"Weh apa ni. Kita dah masuk dekat dunia lain ke?" Tanya sham.
Aku menelan liur. Tak tahu nak cakap apa. Aku terus memandang ke kiri. Tak lama tu aku perasan ada objek bergerak. Makin lama makin besar.
"Apa benda tu?" Tanya aku.
"Mana?"
"Tu" Tunjuk aku.
Yang lain terus mengundur kebelakang. Tak lama tu.
"Eh orang lah!" Laung aku.
Sham dan ijat terus ke tengah jalan sedikit lantas mengangkat tangan. Tetapi yang peliknya orang tu tak berhenti pun. Malah kitaorang ni macam tak wujud dekat situ. Apatah lagi nak memandang ke arah kitaorang. Aku terus melangkah dekat sebelah sham. Aku memandang orang tu dari belakang. Tak lama tu.
BLING!!
Sham yang dekat depan aku terus berpaling ke arah aku.
"Bapak ah dia hilang siot!" Ucap sham lantas berlari ke belakang aku.
Aku berkerut dahi. Macam mana orang tu boleh hilang.
"Macam mana dia boleh hilang?" Tanya ijat dan melangkah berdiri disebelah aku.
"Aku tak tahu. Ah sudah"
"Macam pelik kan?" Tanya ijat.
Belum sempat aku nak jawab, ijat terus berlari meninggalkan aku sham maria dan santi.
"Woii! Tunggu aku ijat" Jerit sham. Sham pun turut lari berterusan maria dan santi.
YOU ARE READING
KISAH SERAM 'SIMPANG MATI'
HororDISINI AKU INGIN MENCERITAKAN KISAH SERAM YANG BERLAKU DEKAT DIRI AKU SENDIRI. KISAH INI ADALAH KISAH SEBENAR. STAY TUNED.