1

625 13 0
                                    

Alex Stark
Människor, barn, vuxna och djur. Alla flyr. Flyr från den platsen som ska vara deras hem, deras trygghet. En gigantiskt cirkel som ser ut som något slags farkost har placerats i mitten av New York. Kaos är det enda som uppstår.

"Alex, stanna där."
"Pappa, jag är inte ett barn. Antigen gör vi det här tillsammans eller så gör vi det inte tillsammans." Pappa nickar.

Vi kan inte låta detta hända folket igen. En man eller inte en man, en slags liten man, kommer ur farkosten. Tillsammans med han är en större man. Jag skulle inte kalla dem människor, mer varelser. Dem är inte från jorden.

"Hallå, ni är på väg att dö av barnen av Thanos. Var tacksamma att erat liv-"
"Förlåt men jorden är stängd idag. Ni får packa ihop och gå här ifrån." Pappa avbryter den varelsen som pratar med oss. Han ser inte roligt nöjd ut.

Jag, Stephen, Wong, Bruce och pappa står framför dem, lite längre bort för att hålla vårat avstånd.

"Pratar den här varelsen för alla er?" Säger den lilla mannen.

"Absolut inte, jag pratar för mig själv." Stephen börjar göra rörelser med sina händer och två ljusa cirklar bildas runt hans händer.

"Pappa, dem är ute efter stenen" jag kollar pappa som kollar runt Stephens hals, där hänger halsbandet med tidsstenen. Jag greppar tag i min pistol som gömmer sig i mina stövlar.

"har du odjuret inom dig?" Frågar pappa till Bruce.
"Jag kan försöka."
Bruce försöker få den gröna killen att komma fram men det händer inget. Den stora varelsen som bär på en stor slags hammare kommer närmre.

"Bruce, vart är din kille?" Frågar jag och kollar på han.
"Den verkar inte vilja komma fram."
"Det finns inget som inte vill komma fram, kom igen nu. Han kommer" den stora varelsen kommer närmre med aggressiva steg.

"kompis, du skämmer ut mig framför den där magikern" säger pappa.

Pappa börjar ta fram sin iron man dräkt som bildas runt om han. Jag ler och vet om att han har väntat på att få ta på sig den efter allt som har hänt. Jag greppar tag om min pistol och börjar skjuta mot varelsen. Pappa skjuter med sin dräkt.
Vi börjar sakta men säkert få slut på han.

"Hej allihopa" Peter kommer svingades in.
"Vart kommer du ifrån?" Frågar pappa.
"Ehm, jag var på en skolresa"

Både jag och pappa skakar på huvudet och jag viskar till Peter.
"Vad du än gör, lyssna bara på Tony. Vi vill inte att något ont ska hända dig."
Peter nickar och börjar skjuta sina webs på varelsen.

Jag skjuter och pappa börjar hamna i underläge, jag springer fram till han och drar loss en av varelsernas öron, ganska hårt, men det funka. Han drar sig mot sidan.

"Tack gumman"
"Peter, ta trollkarlen"
Varelsen har tagit in Stephen in i den stora cirkeln och är på väg upp mot rymden, pappa flyger efter, men jag kan inte göra nåt.
"Pappa, lova att komma tillbaka."
"Jag lovar"
Jag ser han åka upp och försvinner ut ur atmosfären. Peter också. Banner, jag och Wong står kvar på marken. Bruce ser telefonen pappa lämna bakom sig. Samma telefon som Steve gav honom ifall han någonsin behövde hans hjälp.
Han ringer Steve.

Vi åker till det nya avengers tower som ligger mer avlägsnat. En mindre byggnad men ändå stor. Vi åker upp på uppfarten och går in.
"Rhodey" jag springer fram till han och ger han en kram.
"Skönt att se er alla igen, senast vi såg var-"
"3 år sedan" säger jag och ser besviken ut.

Enda sen Tyskland så har inte alla avengers sett varandra, vi har nästan fått valt en sida. Vi alla splittrades.
"Vi vet alla varför vi är här"
"Ja, Tony och Peter och Strange är uppe i rymden. Thanos är på väg och han kommer förgöra alla, hans mål är att ha alla evighets stenarna" Säger Bruce.

Det är inget kul, att vara här och se alla så besvikna men glada, jag vill bara att allt ska vara som förut.
"Tony i rymden?" Frågar Rhodey.
"Ja, pappa är där och killen med tids stenen, och Peter. Vi måste hämta dem, vi kan inte sitta här och inte göra nåt." Säger jag
"Det ska vi inte heller göra" en persons röst hörs bakom mig, en mans röst.
"Steve" jag ser min fästman med Nat, Wanda och Vision. Jag har inte sett honom på en vecka, han var hemma idag men behövde hämta Wanda och Vision. Dem har inte sett varandra sedan Tyskland. Wanda och Vision flydde för att inte bli arresterade av staten.

Jag springer fram till Steve som står vid trappen, han har sin captain American dräkt på sig och hans skägg har blivit längre. Jag slänger mig på han och tar mina armar runt om han, att känna hans värme och hans andetag mig är det bästa jag vet. Tryggheten som finns i han som sprids till mig.

"Hej älskling." Han kysser mig på läpparna och tar tag i mina kinder. Jag tar tag i hans.
"Jaså, skägget."
"Ja, har inte haft tid att raka det"
"Jag gillar det" säger jag och smeker det samtidigt.

"Okej turturduvor. Vi har annat att göra nu" Säger Nat.
"Hej Nat" Säger jag och ger henne en kram. Detsamma gör jag till Wanda och Vision.

Vi alla ställer oss vid den stora skärmen. Steve har sin arm runt min midja och jag sitter i hans knä.
"Okej, Thanos, vem är den här killen." Frågar Steve.
Vi alla lyssnar på Bruce när hans förklarar.

"Thanos är den mäktigaste personen i hela universum just nu, han kommer förinta hela universum för att få det han vill. Evighetsstenarna. Han har redan två stycken. Han har redan kraft stenen och rymd stenen. Han förstörde planeter Xandar med makt stenen. Och Loki är död. Thor beordrade mig att komma tillbaka hit, jag vet inte vart han försvann."
"Han kommer göra allt för att få alla evighetsstenarna och döda halva population i hela universum, men om vi göra något nu så kommer det inte hända."

"Vision, du har redan sinnes stenen."
Vi alla tittar på vision som tar på sitt huvud. Vi måste skydda han och stenen till varje pris. Vi kan inte låta Thanos ta den. Vi kan bara inte.
"Vi måste försöka skydda stenen och dig" Säger Wanda och tittar på Vision, hon ställer sig närmre honom och omfamnar han.
"Det finns bara ett sätt" Säger vision. Vi alla vet vad han menar.
"Vi måste försöka ta bort den, så att han inte dödar mig för att få den."

Steve tittar på mig och ställer sig upp. Han tar min hand och ställer sig framför alla.
"Jag vet vart vi ska"

Hej alla. Detta kommer bli en bra bok känner jag på mig.
Den här boken kommer utspela sig under Infinty war och Endgame. Och dem 5 åren mellan Infinty wars slut och i början av Endgame.
Jag hoppas ni alla kommer tycka om boken och ge gärna lite feedback om vad ni tyckte om första delen.:)

Don't forget your mine - Steve Rogers |2Where stories live. Discover now