Alex Stark
"Vi kan väll försöka?"
"Nej Steve, vi kan göra det efter den här stormen."
"Ughh"
Jag skrattade när jag såg min man bli frustrerad, han rullade över mig och kysste min panna.
"Frukost?"
Jag nickade och han försvann sedan från rummet ut till köket.Efter att pappa inte accepterat vårat förslag med quantum tunneln så har jag och Steve bestämt oss för att testa själva. Nat och Bruce är också med, även Scott. Clint har vi inte sett på några månader men Nat är ute och letar efter honom nu. Enda sedan hans familj försvann så har han inte haft någon kontakt med oss alls.
Jag tänker mycket på vad pappa sa, att han har så mycket att förlora. Jag också. Jag kan förlora pappa, Nat, Morgan och Steve. Är det verkligen värt det?Jag tog på mig ett par svarta mjukisbyxor och en av Steves t-shirts. Jag gick ut till köket där Nat, Bruce, Rocket stod. Jag och Steve sov i avengers campet igår, för att komma igång med Scotts idé.
"Hej tjejen, sovit gott?" Frågar Nat och flinar åt mig. Jag kollar på henne med en fundersam blick.
"Ja..." svarade jag.
"Det lät väldigt mycket, typ som att någon slog i sig flera gånger." Säger Rocket och rycker på axlarna. Jag tittar direkt mot Steve som flinar mot Nat. Vi alla brister ut i skratt.
"Hur gör vi nu då?" Frågar Steve och kollar på Bruce."Scott fixar alla delar, sedan så behöver vi ju en modell till quantum tunneln, men vi har inte en än. Bara Tony som kan fixa fram en." Säger Bruce.
Bruce har blivit hulken på heltid nu, han säger att det är ett sätt för han att acceptera sig själv."Jag ska bara gå ut och ta frisk luft." Säger jag och börjar gå mot framsidan."
"Vill du ha sällskap hjärtat?" Frågar Steve men jag nickar nej.
Han tittar på mig med en 'är du okej?' blick och jag ler mot han innan jag går ut.Det är en frisk morgon, det känns verkligen som att allt kan hända nu, Thanos är död, men när
Vi åker tillbaka i tiden kommer han inte vara död, om vi ens kan åka tillbaka i tiden. Jag förstår pappa, men samtidigt så måste han förstå mig, jag vill ha tillbaka mina vänner.Längre bort hör jag en motor, en bilmotor. Jag kollar på den svarta bilen som kör snabbt upp mot uppfarten och stannar mitt framför mig. Förar rutan dras ner och jag möts av min pappa. Hans ögon är täckt av hans solglasögon.
"Pappa?" Han kliver ut ur bilen och omfamnar mig.
"Om vi ska göra detta, så måste hela teamet vara samlat." Säger han och jag står där, i hans armar.
"Vad menar du pappa?"
"Jag är med, Friday har hittat en modell och det är dags att hämta tillbaka alla." Säger han och tar tag i mina axlar och puttar ifrån oss.
"Men Morgan och pepp...."
"Jag vet, men vi måste göra detta. Annars kommer ingen av oss att bli lyckliga." Säger han och går mot bagageluckan."Jag har en present åt din man."
"Hörde jag mitt namn?" Säger Steve när han kommer ut till oss. Han tar sin arm runt min midja och ler mot mig.
"Ja, ville inte att Morgan skulle använda den som en pulka, tror den passar bättre in här." Säger pappa och tar fram Steves sköld som pappa tog ifrån han för längesedan.
"Tony..."
"Han gjorde den till dig, den tillhör dig." Säger pappa och ger Steve en kram. Jag ser hur Steve blir lite obekväm då kramen håller i sig längre än vad båda vill.
"Så, lite för länge för min smak, nästan så att man kan tro att du är min svärson." Säger pappa.
"Pappa!" Säger jag och skrattar, vi alla går in i avengers campet och möts av de andra."Tony! Du är här." Säger Rhodey när han ser sin vän komma in genom dörrarna.
"Yep, kul att se er alla. Gud vad gammal du blivit gubben." Säger pappa när han tar på Rhodey ansikte."Myran, berätta för oss. Hur är planen?" Frågar Tony och slår på Scotts axel.
"Vi behöver en modell för-"
Pappa tar fram en stor skärm som visar en modell på quantum tunneln. Vi alla stirrar på den och Friday läser upp alla delar och förutsättningar för att få det här att funka."Så, i New York fanns det 3 stenar samtidigt, om vi tar oss dit och samlar dem direkt, är det en större chans att vi hinner före Thanos ." Säger Steve.
"Och verklighets stenen är på asgård." Säger Tony och tittar på Thor som sitter i ett hörn, han är helt förändrad, den mannen som var en gud och hade världens starkaste kropp, var plötsligt en man som såg ut att vara över 70 år.
"kraft stenen är på planeten morag."
"Och själ stenen är på planeten Vormir." Säger jag."Cap, Tony, Bruce och myran, ni reser tillbaka till 2012 och tar de 3 stenarna." Säger Rocket
"Jag och Thor åker till Asgård" påpekar Rocket och pekar mot Thor.
"Nebula och Rhodey, ni hittar stenen på morag." Säger Rocket."Och Nat och Alex, ni åker till Vormir."
Jag och Nat tittar på varandra och ler.
"Låter kul." Säger jag
"Få lite tjej tid." Säger Nat och ler mot mig.
YOU ARE READING
Don't forget your mine - Steve Rogers |2
FanfictionAndra boken av " Dont forget your mine-Steve Rogers" Alex Stark och Steve Rogers fortsätter med sitt kärleksliv, planera bröllopet och framtiden. Men när hela världen vänds upp och ner och människor försvinner blir det inte ett vanligt liv för Alex...