We kwamen ongeveer om 10 uur 's avonds bij ons hotel aan. En daar stond Karma ook op ons te wachten, ze was namelijk niet mee vliegen maar heeft zichzelf hier heen geteleporteed. Want ze heeft vlieg angst. Nu denk je natuurlijk, dan had ze ook jullie me kunnen teleporteren. Nou niet dus want ze is nog niet zo sterk dat ze ook andere mensen gan teleporteren. Wat wel jammer is. Maar in dit geval kwam het wel goed uit want nu hebben we een vliegtuig vol mensen gered.
"Karma." Roep ik blij als ik haar zie. Ik loop naar Karma toe. "Heb je ze?" Vraag ik opgewonden. Karma lacht en overhandigt mij m'n vuurzwaarden in hun scheden. "Je wilt niet weten wat je gemist hebt in het vleigtuig." Zegt Jayden. "Nou vertel." Zegt Karma. "Dat leggen we straks wel uit, tijdens het eten. Eerst moeten we inchecken." Onder breekt Eve ons. "He uhm jongens. Is er al iemand ouder dan 18?" Vraag ik. "Ja, ik." Zegt Chase. "Hoezo?" Vraagt Liv. "Nouja je mag pas inchecken als je 18 bent." Zeg ik. "Nou mooi dan dat ik gister 18 ben geworden." Zegt Chase. "Wat? Je was gister jarig? Waarom heb je dat niet gezegd?" Vraag ik me schuldig voelend. Ik ben echt een slechte vriendin. denk ik bij mezelf. "Het leek me niet zo belangrijk. En je hebt me trouwens het alles beste verjaardags cadeau ooit gegeven. Je hebt m'n broer weer terug gebracht." Zegt hij terwijl hij me in een knuffel trek en hij me een kusje boven op mijn hoofd geeft. "Maar alsnog. We gaan het vieren." Zegt Jayden. ik knik en mompel iets in de richting van ik ben het met je eens Jay. Maar dat komt er niet zo uit want ik heb het veel te druk met het genieten van in Chase z'n armen te zijn. Maar dan maak ik me los en keer me naar Jace. "Jace, wanneer hebben we de afspraak met de jonge heksenmeester?" Vraag ik. "Over morgen middag." Zegt Jace. "Nou, dan kunnen we vast wel nu een feestje regelen." Zeg ik terwijl ik al wegloop. ik roep nog wat naar achter van checken jullie maar in ik zie jullie bij het eten. En loop dan richting de stad.
Maar ik raak natuurlijk weer eens verdwaald en beland ergens in zo'n achteraf steegje. Yes Go Sky. Ik loop hier nu al een half uur rondjes volgensmij. En het word wat frisser, en natuurlijk loop ik hier in m'n korte broek. Ik heb gelukkig wel een leren jack aan.
Als ik voor de derde keer langs de zelfde vuilnis bak loop hoor ik opeens een soort van geschraap achter me. Ik draai me om en ben meteen allert. Achter me staan drie jochies van een jaar of 17. Ze zien er alleen niet heel vriendelijk uit. Eentje heeft een metale buis vast die hij over de grond schraapt. Daar komt dus het geschraap vandaan. De andere twee hebben alle bij een kapmes vast. "Uhm.. spreken jullie engels?" Vraag ik. "Yes." Zegt die ene met de buis met een eng italiaans accent. "Mooi, willen jullie me met rust laten dan?" Zeg ik. "Nah, het is al een tijdje geleden dat hier zo'n lekkere meid liep." Zegt een van de jongens die een kapmes had. Nogsteeds komen ze steeds dichter bij. "he komop nou jongens. We willen niet dat er iemand gewond raakt. Toch?" Vraag ik lief.
Ik heb m'n rugzak niet afgedaan toen ik weg liep om een plek te zoeken voor Chase z'n verjaardag en daar had ik m'n vuurzwaarden in gestopt.
Ik haal m'n rugzak van m'n rug en rits die open. ik haald de schede eruit en hang die op m'n rug. "Toch?" Vraag ik nog een keer als ik m'n zwaarde uit de schede haal. Een van de jongens lacht en zegt. "Doe niet stom moppie. Je bent een meid en die kunnen niet met wapens omgaan." Ik lach mee. "Ja, nou ik ben nou niet echt het stereotype meisje, moppie." Zeg ik. De gene met de buis gromt en komt dichter bij. Oke dan, Kom maar op. Ik loop nu ook naar voren met m'n zwaarde losjes in m'n handen. Een van de kapmesbroeders schiet naar voren en haalt uit. Maar ik blok hem gemakkelijk met mijn zwaarden. Hij strompelt naar achter en kijkt verbaast, hij had dus echt niet gedacht dat ik die aanval makkelijk tegen zou houden. "Wat? Durf je nou niet meer?" Zeg ik tegen de gast met de buis. Hij begint te rennen en springt voor me omhoog, hij wilt uit halen maar ik ben al onder hem door gerend en geef hem een trap in zijn rug. Hij valt voorover. Ik draai me om naar de kapmesbroeders. Ze komen alletwee tegelijk op me af. Maar ik draai weg voor de ene en haal die ander onderuit met een tikje van mijn knie.
ik hoor dat Buis weer op z'n voeten staat hij wilt op m'n rug springen maar ik kruis mijn zwaarden en draai me of zodat hij in m'n zwaarden sprint. Hij valt op de grond met een open gereette keel. hij gorgelt nog wat na maar valt dan helemaal slap. Een van de kapmesbroeder staat in en italiaans een gesprek te voeren aan de telefoon. Terwijl de ander mij aanvalt. Ik zet een stap naar recht, buk om zijn met te ontwijken en stoot met het heft van mijn zwaard op een druk punt in zijn been waar door z'n been verlamd. Niet voor altijd, maar voor een paar minuten, Zo die is uitgeschakeld. De ander hangt op en begint in snelle korte stoten mij aan tevallen. Ik geef toe hij vecht niet verkeerd. Maar hij is slordig als het om zijn voeten werk gaat. Ik draai snel rond al bukkend steek ik mijn ben uit om hem onder uit te halen. Maar dan komt er opeens een auto aan scheuren die 10 meter voor ons stopt. Uit de auto stappen vier zwaarbewabende mannen. Uh., Jongens, het zijn jongens. Nu is het 6 tegen 1, want die ene kan ook weer staan. Een van de jongens uit de auto rent naar me toe. Maar ik begin ook naar hem toe te rennen. Net voordat zijn mes mij kan raken spring ik hoog op een maak een salto over hem heen. Ik sta achter hem en nog voordat hij beseft wat er gebeurt steek ik een van mijn zwaarden al door zijn ribbenkast heen.
Nu komen ze met drie tegelijk op me af. Ik heb niet veel keus en ga heel snel op de al van m'n voet pirouettetjes draaien met mijn zwaarden uitgestoken. Ik haal diep adem en spuw een grote wolk vuur. Ik verander in een soort vlijmscherpevuur tornado. En daarmee haal ik ze alle drie neer. "Sukkels." Grom ik. Ik kijk naar de twee over gebleven jongens die angstig kijken. "Ga, vlucht. Maar als ik jullie nog een keer een meid zie lastigvallen. Dan wouden jullie dat jullie mij nooit hadden ontmoet." Ze knikken en rennen dan weg.
Ik heb geen zin meer om rondjes te lopen en verander in mijn draak. Ik vlieg hoog de wolken in zodat niemand me kan zien maar nog wel zo dat ik de stad kan zien. Na 10 minuutjes rond vliegen land ik op het dak van het hotel. Ik ga op het dak zitten en kijk om me heen. Dit is eigenlijk best wel een mooie plek voor een feestje, besef ik. Van het dak is een soort dak terras gemaakt maar er hangen hier geen camera's. En er hangen overal al lichtsnoeren en lampionetje. Hey jongens. ik zit op het dak. kom naar boven een neem eten en drinken mee. Dit stuur ik btw niet naar Chase. Dus niets tegen hem zeggen. Stuur ik naar m'n vrienden.
Na een minuut komen ze allemaal naar boven. "Dus wat vinden jullie van m'n party bestemming." Vraag ik met een grijns. "Waar heb jij zo lang gezeten, je was anderhalf uur weg." Zegt Karma. "Laten we het er maar ophouden dat ik even opgehouden werd." Zeg ik met een scheve glimlach. Karma wilt er weer op ingaan maar Jace houdt haar tegen. "Laat er maar, ze moest even de Wachter uithangen." Zegt hij terwijl hij naar me knip oogt. Ik lach en begin alle lichtjes aan te zetten. De andere zetten eten en drinken neer op verschillende tafels en Jayden haalt zijn Iphone en Box uit z'n rugzak. Hij zet wat muziek op. Bad Girls van M.I.A. "Zijn we klaar om Chase te roepen?" Vraag ik. Ze knikken en roepenn wat. Hey Chase. Chase kom eens naar het dak. Stuur ik naar Chase.
Vijf minuutjes later wordt het luik open gedaan en komt het hoofdje van Chase tevoorschijn. "HAPPY BIRTHDAY!"
JE LEEST
She's on fire
Fantasyik ben 8e afstammeling van de eerste Drakenwachter. En nu, omdat mijn moeder gedood is door de Darkriders, ben ik de opvolgende Drakenwachter. Ik zal de Darkriders voor eeuwig wegvagen. Zodat alle Werelden weer vredig kunnen leven. Mijn naam is Sk...