ohoofdstuk 6

102 7 0
                                    

"Ugh Momo ga van m'n gezicht af." Ik pak Momo van m'n gezicht en knuffel hem. Momo knort tevreden. "Boefje." Zeg ik tegen hem terwijl ik over zijn buik aai. "Kom, dan laat ik de gootsteen voor je vol lopen. Je stink Momo, tijd om in bad te gaan." Bij het woord bad, springt hij uit mijn armen en gaat in de kroonluchter zitten. Hij blaast wolkjes rook naar me en gromt. Hij wilt duidelijk niet in bad. Oke als je het zo wil spelen Momo. "Oh sorry vriend zei ik bad? Ik bedoelde natuurlijk natuurlijk zelf dat ik in bad moet. Ik wou jou alleen maar een kluif geven." Ik loop naar m'n tas en pak daar een half rauw afgekloven koeienbot uit. "Ieh, Mo hoe kan je dit eten." Zeg ik met een opgetrokken neus. Momo vliegt me bijna omver als ik het de kluif uit mijn tas haal. Snel pak ik hem bij z'n vleugels en z'n snoet. "Hahah, je bent er alweer in getrapt suffie." Zeg ik lachend tegen mijn draak. Ik loop snel naar de badkamer en met een hand doe ik de stop in de wasbak en zet de kraan op lauw. Ik pak een tube lavendel zeep en gooi het helemaal leeg. Als het goed begint te schuimen stop ik Momo er in en begin te boenen met een spons. Momo slat met zijn vleugels en staart een hele plens water op die over me heen komt. "Oh kom maar op." Ik pak een glas van het kastje naast de wasbak, vul het met water en gooi het over Momo heen. Hij gromt gefrustreerd. Maar omdat ie nat is kan ie niet goed vuurspuwen.  "Zo, klaar." Ik pak een handdoek en stop Momo daar in en begin hem aftedrogen.

-

"Je moet het voelen Sky. Je moet de draak door je heen moeten voelen stromen. Consetreer je." Ik grom naar Jake. "Dat zou ik best willen maar er loopt iemand de heletijd te praten." Zeg ik boos. Ik doe m'n ogen weer dicht. Ik voel de magie nu. Ik kan mijn draak voelen. Als ik denk dat ik het bijna heb, valt er een vaas aan stukken. "Sorry." Zegt Jace.

"Jongens wees stil en laat Sky mediteren. Man, jullie zijn bloed irrtant." Zegt Eve die zich nu ook aan de jongens begint te ergeren.

"Ugh jake ik denk niet dat dit zo gaat lukken." Zeg ik. "Oke loop maar mee." En ik loop achter Jake aan. We stoppen bij een schietschijf. "Oke Sky. Je krijft drie dolken, en maar drie kanzen om ze in de roos te gooien." Zegt Jake. Ik knik. "Je gaat nu 10 meter naar achter." Ik gehoorzaan en loop 10 meter naar achter. "Oh en als je alle dolken in de roos gooit mag je ze houden." Zegt Jake.

Hmm. Dat klinkt goed. Het zijn mooie dolken, met leer bewerkte handvaten en twee mooien scherpen kanten op het mes.

Ik kijk goed naar de roos. Ik adem in en uit. Doe mijn ogen dicht. Concentreer me. En breng de dolk langs mijn gezicht omhoog. Ik doe mijn ogen open en gooi de dolk hard naar de roos. Hij raakt de roos precies in het midden. "Yes." Zeg ik blij.

Dan loopt Jake naar de schietschijf toe en haalt het boord van de standaard af. Hij zet er een kleiner boord neer. "Oke Sky, opgelet. Dit is een kleiner boord, en de roos zit aan de zijkant. Dus mik goed." Zegt Jake. Ik knik en doe mijn ogen weerdicht. Haal diep adem haal mijn arm naar achter. Ik doe mijn ogen open en gooi de dolk naar het boord. Ik zie het vlliegen door de lucht. En ook deze dolk raakt de roos goed. "Yeah, pas maar op hoor Jakie, je bent zo je dolken kwijt." Zegt Jace. Eve en ik beginnen te lachen en jake trek een scheve grijns.

Jake geeft het boord een zetje en het boord begint te draaien. "Nu moet je je goed concentreren sky."

Ik hou mijn ogen open om m'n doel niet uit het oog te verliezen. Ik haal diep adem. Concentreer me op de roos. Stap met mijn linker been naar voren en haal mijn rechter arm naar achter. Concentreer me nog meer. En gooi de dolk hard. Heel hard. Te hard. Die dolk raakt de roos maar schiet gewoon door het boord heen.

"Sky je hebt zo juist je dolk door een 20 centimeter dikke schijf hard hout heen gejaagd." Hoor ik Jake vaag in de verte zeggen.

In een klap doet mn hele lichaam pijn. Ik val op mn knieen en grom van de pijn. "Sky?!" Hoor ik Eve geschrokken zeggen. Rook begint uit mijn neus te komen. Ik grom en laat een harde schreeuwhoren. Mn gezicht en ledematen beginnen te trekkken. Op mn rug barst iets door mn huid en mn shirt. En op mn onder rug begint iets te groeien. Alles doet pijn en de hete tranen stromen over mn wangen. "Sky?!" Roepen Jace en Eve nu alle twee.

En dan. Is de pijn plotseling over. Ik ga recht op staan en kijk naar mezelf in de spiegelwand. Daar staat een wezen, met gescheurde kleding om zich heen terug te staren. Ik doe mijn arm omhoog. En het wezen ook. Dan komt het bij me binnen. Dat ben ik. Ik ben dat wezen. En dat wezen. Dat is een draak.

Ik heb nogsteeds een mensen figuur. Alleen ben ik bedekt met rode, oranje en goude schubben. En alles is hoekiger. Mn armen en benen zijn hoekiger en gespierder. Mn gezicht heeft nu scherpe kaaklijnen en uitstekende jukbenderen. Mn ogen lijken te vlammen. En mn neus is een draken snoet.

En dan is daar het feit nog dat ik twee vleugels heb. Ieder een spanweite van 2 meter. En die lijken ook te vlammen. Wacht. Die lijken niet te vlammen. Maar die vlammen echt. En dan heb je mn staart nog die om mn voeten licht. Ik proberen hem te bewegen en dat lukt. Ik zwiep min staart heen en weer. Ik lachen. Snel sla ik mn handen voor mn mond. Was ik dat? Ik probeer te praten maar er komt alleen maar een soort gegrauw uit. Ik kijk naar mijn handen. Ik heb lange zwarte nagels.

Ik lijk niet alleen op een draak.

Ik ben een draak.

Het is me gelukt. Ik heb mn gave ondekt. Ik ben gewoon een draak.

She's on fireWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu