Ik stap van de motor af en ben helemaal allert. Ik voel de Drakenmagie door me heen stromen. De vier busjes hebben ons omsingelt. Ik probeer Jace en Eve te bereiken maar er zitten een blokkade tussen. God wat irritant zeg. 'Dat heeft geen zin lieve Sky.' He wacht ho. Even een paar stappen terug creepy dude. 'Uh.. hoe weet je mijn naam ?' Vraag ik aan de enge man. Of jongen. Misschien zelfs een vrouw met een zware stem. Maar ik kan het niet zien door die mantel. 'Net zoals ik ook de namen van de Maan -en Waterwachter weet, Eve, Jace. En je draak Momo.' 'Dat is niet wat ik vroeg. Ik vroeg. Hoe. Weet. U. Mijn. Naam.' Ik begon m'n gedult te verliezen. En ik voel me zo niet op m'n gemak met die vreemde magie. 'Ik ken jou naam, Sky, omdat wij alles weten.' Antwoorde de gast op mijn vraag. 'Alleen de Hogere weten alles. En die zijn duizende jaren gestorven in een Strijd tegen de Darkriders.' Zei Eve tegen de gast. 'Oh, maar niet iedereen vocht mee in de Strijd.' Zei de gast tegen Eve. 'Ho ho ho wacht. Welke Strijd ? En wat zijn de Hogere?' Vroeg Jace. En dat wou ik net ook gaan vragen. De Hogere.. Het komt bekend voor.. Maar waar heb ik dat eerder gehoord. 'Dat, Jace, leg ik later uit. Het is nu eerst belangrijk dat de Drakenwachter veilig is. Je mag niet tegen de Darkriders vechten, Sky. Niet totdat je getraind bent. Sky, je bent de laatste overlevende drakenwachter. Snap je dat? De aller laatste van jou wereld.'
Didn't see that coming
'Getraind waarvoor?' Vraag ik
Getraind om te vechten. Sky.. je bent se uitverkorene.. de enige die de darkriders kan verslaan.' Antwoord Eve mijn vraag.
En voor dat ik het weet is er een velle lichtflits en staan we op het binnen plein van een reusachtig kasteel.
'Welkom Sky, Eve, Jace en Momo. In Angelpolis. De stad der Hogere. Beter bekend als Engelen.' Zegt de gast die nu zijn mantel af doet. En waarbij twee grote witte vleugels zich uitstrekken. 'Mijn naam is Jake. En ik ben de Strijd Engel. En nu jou trainer.'
En shit man. Jake is knap. Met goude haren en goude ogen. Zit hij er ook echt uit als een Engel.
JE LEEST
She's on fire
Fantasyik ben 8e afstammeling van de eerste Drakenwachter. En nu, omdat mijn moeder gedood is door de Darkriders, ben ik de opvolgende Drakenwachter. Ik zal de Darkriders voor eeuwig wegvagen. Zodat alle Werelden weer vredig kunnen leven. Mijn naam is Sk...