Drie potten koffie verder vraag ik aan jace of ie al iets heeft. 'Nee, soms dan denk ik dat ik iets heb maar we richten daar alleen maar een kleine schade mee aan.. Maar we moeten ze hard en groots raken. Het liefst van binnenuit.' 'En daar ben ik het helemaal mee eens.' Zeg ik tegen Jace. Ik bijt op m'n liep. Zo hard ben ik aam het na denken. 'Je bent schattig als je dat doet, zo op je lip bijten.' En alwaar heeft ie me aan het blozen gemaakt. Ik kuch en zeg snel 'Zo nu moet je me toch maar eens uitleggen hoe je Waterwachter bent geworden en het leukst, wat je wapen is.' En dan begint hij aan zijn verhaal. Over dat zijn ouders Waterwachter waren en dat ze zijn opgeblazen in hun auto. Dat de Opper Zeeman naar hem toe kwam en hem tot nieuwe Waterwachter bekroonde. Dat zijn wapen de werpmessen zijn en de drietand, dat hij nu onder water kan ademen en dat hij zijn haar heel gaaf vindt. En hij sluit zijn verhaal af met 'als ik onder water kan ademen, kan jij dan vuurspuwen.' 'Uh.. daar heb ik nog nooit echt over na gedacht.. ik.. ik weet het niet.' Antwoord ik. 'Probeer het eens!' Moedigt Jace me aan. 'Uhh oke, maar ik weet niet hoe.' Momo bergeep weer eens waar we het over hadden en ging overdreven voor doen wat ik moest doen. Ik kijk Momo even raar aan en probeerde het toen na te doen. Ik probeerde het een paar keer maar schoot in de lach toen ik Jace zijn gezicht zag, hij kon amper zijn lach in houden 'Sorry sorry.' Zegt ie. 'Ga maar door ik weet dat je het kan, maar het zit er gewoon zo grappig uit.' Ik probeer het nogeens en nu maak ik vooruit gang, want er kwam wel een klein rook pluimpje mijn mond uit. 'Weetje.' zeg ik 'Dat niet alle draken vuur spuwen, alleen vuur draken.. Maar je hebt ook water draken, aarde draken, lucht draken, berg draken. En nog veel meer, mychino's zoals Momo hier en natuurlijk de Opper draak. De Koningsdraak.' Hij kijkt me verwonderd aan. 'Zijn er zo veel draken?' 'Ja, er zijn er heel veel, monito's dat zijn chineze draken, worriors dat zijn strijddraken. En ga zo maar door. Maar aangezien mijn vlammende uiterlijk zou ik best dan wel Vuurdraken magie kunnen hebben...' 'Probeer het dan nogs een Sky!' En ik probeer het nog een keer en dit keer met succes, er schoot een vlammetje van 10 cm me mond uit. Momo begint enthousiast te grauwen en grommen en begint rookwolkjes rond te blazen. 'Oh my god.. je had gelijk ik heb Vuurdraaken magie! Hoe gaaf is dat!' Jace springt op en pakt mijn handen, samen maken we een dansje door mij kleine huiskamer. 'Er zijn nogzoveel dingen die ik moet leren over Drakenwachter zijn..' Zeg ik als we weer stil staan. 'Er zijn ook nog heel veel dingen die ik moet leren over Waterwachter zijn. Maar even over iets anders ik denk dat ik een plan heb voor onze grote aanslag.' Nieuwschierig gebaar ik dat hij verder moet gaan. 'Oke, kijk, nou zegmaar.. We hebben meer man kracht nodig. Het liefst nog meer Wachters. En ik weet nog wel een paar nieuwe Wachter die ook wraak willen op de Darkriders.' 'Okeeeee.' Antwoord ik. 'En hoe en waar willen we die gaan vinden.' 'Nou ik weet dat er een Forestwachter in Canada zit, die zoorgt voor onder andere voor de wolven, beren en wilde bos katten. En we hebben een Zandwachter in de Sahara.. Hij zit ergens inneen tombe als ik me dat goed herinner..' Zegt Jace. Opeens schiet me wat te binnen. 'Jace.. Ik moet eerst nog even terug naar de Bergen.' Er is een vriendin die ik heb kunnen behouden. Eve. De Maansteenwachter. En zij zou een goede kandidaat kunnen zijn voor ons team. Aangezien ze een expert in Maanmagie is. Wat inhoud dat ze kan manipuleren. En daar bij is ze onmenselijk mooi dus we kunnen haar ook nogal altijd als lok aas gebruiken. Ik mijn idee aan Jace en hij is het met me eens dat een Maanmagie gebruiker erg handig kan zijn. Ik pak mijn oncheckbare iphone 5. de goude omdat die mooi bij m'n uiterlijk past. Hé, ik ben nog altijd een meid he. Ik zoek Eve haar nummer op. Hij gaat een paar keer over maar dan hoor ik 'Hallo met eve?' Aan de anderkant van de lijn. 'EVE OMG EVE.' schreeuw ik in de telefoon. Ik heb haar toch meer gemist dan ik dacht. 'Sky?! Sky ben jij dat?!' 'Ja Eve ik ben het ben je thuis?' 'Uh ja hoezo?' 'Dat leg ik straks wel uit. Als ik snel rij kan ik in 6 uur bij je zijn. Blijf daar!' 'Uh oke oke, maar er is niet ergs gebeurt toch?' 'Nee Eve alles is een soort van oke, maar we moeten nu echt gaan!' 'We maar Sky wa..' Hoor ik nog net aan de andere kant van de lijn voordat ik ophang. Kom op Jace we moeten over 6 uur in een verlaten dal in de Rocky's zijn, opschieten dus. 'Oke, wat moet ik allemaal mee?' 'Wapens en je hersenen!' Schreeuw ik over m'n schouder terwijl ik mijn kast deur open doe en het geheime vak open. Daar uit pak ik een boog en een voorraad vuur- en gewone pijlen. Die stop ik in een grote sporttas. Daar gooi ik ook m'n nieuwe messen zet in en m'n schede met m'n Vuurzwaarden. Ik pak een extra zwarte skinnyjeans, een beanie, twee zwarte truinen, drie zwarte hempjes en zwarte top loze handschoenen. Ik zet m'n ray ban op en loop terug de huiskamer in. Snel maak ik Momo wakker. 'Kom op vriendje het is tijd om Eve weer eens op te zoeken.' Bij het horen van Eve's naam springt Momo blij op en klimt in de sport tas die ik dan op mijn rug doe. 'JAAAAAACE!' Schreeuw ik. Snel komt hij aangelopen met een pak koekjes in z'n hand. Ik kijk hem met opgetrokken wenkbrauwen aan. 'Wat? En jongen moet eten oke.' Zegt ie met zijn mond vol. Ik grits mijn eigen maar ook een ander paar motor sleutels van de tafel en loop naar buiten. Daar doe ik mijn gehuurde garage open en gooi het andere paar sleutels naar jace toe. 'Ik hoop dat je kan motor rijden?' Zeg ik tegen jace als hij de sleutels opvangt. Hij loopt de garage in en kijkt naar de andere motor die daar staat , een Rode racer. 'Weetje zeker dat ik op dat ding moet zitten? Ik kan ook wel met m'n auto.' 'Jace, op motoren zijn we veel sneller dan jou autootje. Daarnaast kunnen we nu de files ontwijken als we de stad uitwillen.' 'Oke goed punt.' Zegt jace en hij gaat op de motor zitten.
'Oke, daar gaan we dan. Het grote avontuur gaat nu echt beginnen.' Stuur ik hem via gedachten. Ik krijg een klein lachje van hem terug. Ik start mijn motor een scheur weg. Met Jace op m'n hielen. 'Oke dit is het plan.' Stuur ik naar Jace. 'We gaan Eve ophalen. Dan rijden we door naar de Drakenpoort. Het zou wel even kunnen duren tot ik jullie ook mee naar binnen krijg maar dat gaat wel lukken. In de Drakenwereld moet ik langs de Vuurdraken om daar uitleg te krijgen over m'n Vuurmagie en ik moet naar de Koningsdraak om toestemming te krijgen om de poort te verzegelen tot wij weer terug zijn en de Darkriders voorgoed weg zijn. Oke?'
Ik krijg een oke terug van Jace en hij geeft extra gas. 'Wedstrijdje?' Hoor ik. Ik grijns en stuur terug. 'Kom maar op, ik maak je in.' En we spurten weg.
JE LEEST
She's on fire
Fantasyik ben 8e afstammeling van de eerste Drakenwachter. En nu, omdat mijn moeder gedood is door de Darkriders, ben ik de opvolgende Drakenwachter. Ik zal de Darkriders voor eeuwig wegvagen. Zodat alle Werelden weer vredig kunnen leven. Mijn naam is Sk...