Ik zit samen met Eve en Liv aan het ontbijt. Vandaag gaan we samen trainen om een perfecte verdedigings techniek onder controle te krijgen. "Wij zijn hier nu al drie maanden." Zegt Eve met een zucht. "Ja," zeg ik. "Drie maanden, maar ik voel me hier echt thuis." Eve knikt.
Jace loopt naar ons toe en gaat naast Liv zitten. Liv begint meteen te blozen en ik grinnik om haar reactie. "Zo, wat gaan jullie vandaag doen?" Vraagt Jace. "We gaan proberen om onze magie samen te koppelen als een verdedigings schild. Water, vuur en maam magie." Zegt Eve. "Natuurlijk wordt het schild nog sterker als we een echte water wachter hebben, maar iemand hier heeft nogsteeds niet z'n rare waterbal onder controle. Dus Liv valt voor je in Jace." Zeg ik lachend.
Na het ontbijt besluit ik nog even naar de bibliotheek te gaan. Ik loop langs de rijen met kasten. Ik loop naar de gevecht en verdedigings techniek boeken. Ik blader door een random boek als ik iets hoor aan het begin van de bibliotheek. Iemand begint steeds harder te praten. Nieuwschierig sluip ik er via de kasten heen.
Het geluid komt van een persoon vandaan met grote vleugels. Een engel dus. Alleen de Engel praat niet tegen een andere Engel. Maar tegen een Darkrider. Zelfs met mijn betere gehoor kan ik niet horen waar ze over praten. Wel vang ik flarden van het gesprek op. "Ja... Nee dat gaat niet... Ze heeft haar hoofd kracht omdekt... Nee Nee... Een draak?!... Hoe moet ik dat nou doen... Ze gaat echt niet zo..." De stem begint nu steeds harder te praten. En ik kan het nu wel verstaan. "Nee, onze afspraak blijft staan. Ik zal u niet teleur stellen Meester. Ik zorg dat u de Drakenwachter krijgt. Maar eerst moet ze mij goed genoeg vertrouwen om samen met mij naar het Duisterbos te gaan. Ik hang wel een verhaal op over dat Chase daar heen is mee genomen. Dan wilt ze vast wel mee. Zo dom is ze wel." Er komt nog wat instemmend gemompel uit de Darkrider en dan verdwijnt hij in het niets.
Ik loop iets naar voren om beter naar de persoon te kijken.
Als de persoon in eens omdraait. Schrik ik me helemaal dood. Ik strompel naar achter en stoot daarbij een boek van de plank.
Ik hoor voetstappen mijn kant op komen. Oh shit. Ik doe wat ik het snelste kan bedenken en dat is in een draak veranderen en op de 5 meter hoge kast te vliegen. De persoon kijkt om zich heen en raapt dan het boek op. Kijkt er naar en stopt het dan terug in de kast. En loopt naar buiten.
Ik wist niet hoesnel ik daar weg moest komen nadat ik had gezien wie, over mij, met een Darkrider stond te praten. Ik zit nu op mijn bed. Ik laat me achter overvallen en kijk naar de drie kroonluchters.
Dan zie ik iets wat me nog niet eerder was opgevallen. Er knipperen om de 10 seconden drie kleine lampjes, in elke kroonluchter 1. Ik sta op en pak een stoelen. Zet die op het bereau en klim dan op de stoel. Nu ik dichter bij ben, zie ik wat ik eerst aan zag als een glaze zwarte bol onder de kroonluchter. Blijkt een camera te zijn.
We zijn hier helemaal niet veilig.Na ik de eerste camera had ontdekt, ben ik m'n hele kamer gaan door zoeken. Uiteindelijk bleken alleen mijn badkamer en inloopkast veilig te zijn van camera's en microfoons.
Ik moet nu heel snel Jace, Eve, Liv, Chase en Jayden spreken. Ik bericht ze allemaal via mijn iphone.
Angelpolis of niet, het bereik hier is geweldig.
Vijf minuten later druppelen ze 1 voor 1 binnen.
"Suuuup Sky, je kijkt een beetje wild uit je ogen." Zegt Chase.
Ik weet niet of ik strijders ook via gedachten kan bereiken maar ik probeer het maar. Eve en Jace krijgen hem sowieso binnen. Jongens ik moet jullie wat vertellen. We zijn hier niet veilig. En godzijdank krijgen Chase, Liv en Jayden hem ook binnen. "Oh er is niets aan de hand hoor, ik heb net een stuk gerend. Maar wat ik me dus afvroeg, of ik jullie mijn wapens al had laten zien die in mijn inloopkast liggen." Zeg ik. Ik gebaar naar mijn kast en geef een volgmenumeteen blik. Ze begrijpen me.
We staan met z'n alle in mijn inloopkast. "Oke ik begin maar bij het feit dat er camera's en microfoons in onze kamers hangen. En dat er iemand samenwerkt met een Darkrider. En niet zomaar een Darkrider maar een Meester. En ze hadden het over mij. En over jou Chase. Ze willen jou als lok aas gebruiken."
"Daaaamn.. Maar wie is die persoon? Misschien kunnen we de Meester dan zo tegen houden." Zegt Jace.
Ik zucht bedroeft. "De persoon die samenspant met de Darkriders is... Jake."
JE LEEST
She's on fire
Fantasyik ben 8e afstammeling van de eerste Drakenwachter. En nu, omdat mijn moeder gedood is door de Darkriders, ben ik de opvolgende Drakenwachter. Ik zal de Darkriders voor eeuwig wegvagen. Zodat alle Werelden weer vredig kunnen leven. Mijn naam is Sk...