hoofdstuk 9

107 7 2
                                    

Het is al een maamd geleden sinds ik die droom had. En we zijn hier nu al drie maanden. Je vergeet de tijd hier te snel.

Ik trek net m'n zwarte skinny jeans en zwart strak t-shirt aan als er een soort bel gaat. Ik hoor geschreeuw achter mn deur. Snel trek ik mijn laarzen aan en pak zo veel mogelijk wapens als ik kan. Ik doe een boog en een pijlenkoker met zelfontvalmmende en gewonen pijlen op mn rug, bind een schede met twee korte tweeling zwaarden eraan om m'n middel. Stop dolken in m'n laarzen en pak een haarpin die ook als verlammingspijl dient en stop die in m'n haar. Zo, samen met het feit dat ik in een vuurspuwende draak kan veranderen moet dit wel genoeg zijn. Ik wil net de inloopkast uitstappen als ik me bedenk dat een vingerlooshandschoentje voor m'n boog hand ook wel fijn is. Twee minuten nadat ik de eerste schreeuwhoorde sta ik buiten m'n slaapkamer. Het is choas. Overal rennen mensen. Ik ren naar de grote vergaderzaal.

Ik loop bijna tegen Jake op. "Jake serieus wat is hier aan de hand?!" Jake kijkt me aan en zegt dan. "We worden aangevallen door de darkriders. Ik wou je net komenhalen maar ik zit dat je al klaar voor een strijd bent. Ik moet nu naar de Oost muur, ze hebben daar boogschutters nodig. Sky, jij gaat naar de Noord muur, ze hebben vuurkracht nodig, als je begrijpt wat ik bedoel." Ik knik en wil naar de Noord muur rennen maar Jake pakt me vast en kijkt me in m'n ogen met. "Laat je niet pakken Sky. We hebben je nodig." Ik zie een mengling van emoties over zijn gezicht trekken. Maar dat duurt maar kort want nu is hij weer vastberaden en rent weg. Ik volg zijn voorbeeld. Op naar de Noord muur.

Als ik bij de Noord muur aan kom. Zie ik dat de strijd als bezig is. Ik twijfel niet en pak al rennend mijn boog en twee normale pijlen. Ik span m'n boog, richt en raak twee darkriders. En dat in minder dan 10 seconden. Ik raak de ene recht door z'n borst. Die is wel dood. Maar de ander draaide net optijd weg en heeft nu een pijl door zijn schouder. Ik pak een dolk uit een van m'n laarzen en werp die naar z'n keel. Dit keer is ie niet snelgenoeg. Hij had niet verwacht dat ik dolken bij me zou dragen.

Ik kijk om me heen. Ze hebben vuur nodig om terrein te winnen. Ik ren naar de rand en sping van het kasteel af. Achter me hoor ik geschreeuw.

Ik verander in minder dan twee seconden in m'n draak en ben binnen drie krachtige vleugel slagen weer boven. Ik duw mezelf nog hoger en maak dan een duikvlucht. Ik haak net optijd af en raas nu recht door, vuurspuwend en al van de ene kant van de muur naar de andere kant. De meeste darkriders zitten nu vast in het vuur.

Darkriders kunnen niet tegen vuur, want vuur is Zuiver. En zij niet.

Ik zie een boogschutter staan. Ik vlieg naar hem toe en pak hem onder z'n oksels. Ik vlieg circels boven de gevangen Darkriders. Eerst stribbelt de boogschutter tegen maar dan snapt hij wat ik aan het doen ben en spant hij z'n boog. Alle pijlen gaan recht door de borst van de 10 gevangen Darkriders.

Ik grom goedkeurend en breng de boogschutter terug naar de muur.

Uit het niets springt er een Darkrider op m'n rug en probeert een Mes door m'n keel te duwen. Maar mijn huid is door de schubben nu veelste dik daarvoor. De Darkrider had ook niet door dat mijn vleugels puur vuur zijn. Ik pak de Darkrider vast en hou hem op die plek op mn rug. Ik sla langzaam m'n vleugels om hem heen. Te laat heeft hij door dat hij zichzelf in een val heeft gelokt. Ik hoor hem schreeuwen op mn rug. Als het geschreeuw op houdt. Trek ik mijn armen en vleugels terug. Het is de Engelen en de Krijgers nu ook gelukt om de dark riders in een hoek te drijven. Ik verander terug naar mens en pak m'n tweeling zwaarden ik ren naar de anderen toe en haal onderweg drie Darkriders neer. Ik moet bukken omdat er Darkrider een speer naar me werpt. Hij schampte m'n schouder. Ik maak en koprol en verander ondertussen weer in draak. Ik spuw vuur op de Darkrider tot het alleen nog maar as is.

Dan bezef ik dat iedereen me aanstaart. Blijkbaar was dit de laatste Darkrider.

Iedereen kijkt me bewondert aan.

De jongen die ik als vliegende boogschutter heb gebruikt komt naar me toe. Half op z'n hoede. "Hey, echt slim bedacht van je. Ik ben Chase." Ik wil hallo terug zeggen maar vergeet dat ik nu alleen Draak spreek. Ik verander terug naar Mens. "Hey, ik ben Sky." Zeg ik tegen Chase. "Weet ik." Zegt Chase. "Iedereen weet wie je bent. We wisten alleen niet zeker of je ook echt in een Draak kon veranderen." Er komt een andere jongen naar ons toe gelopen. "Mááán, jij kan vechten zeg. Geen ruzie met deze chick zoeken jongens." Zegt hij naar de mensen om ons heen. Het zijn Engelen en Krijgers door elkaar. Sommige hebben sneden op hun lichaam en andere hinken een beetje. Eentje heeft een pijl door z'n arm. "Sorry voor Jayden hier. Hij is nog een beetje vol met adrenaline van de strijd." Zegt Chase terwijl hij Jayden vriendelijk op z'n rug slaat.

"Dus de Engelen en Krijgers werken allemaal samen?" Vraag ik. "Ja," zegt Chase. "De Krijgers zijn kinderen van mensen en Engelen, we zijn dus niet helemaa menselijk. We hebben bijvoorbeelt veel kracht of snelheid. Maar we kunnen het niet goed verbergen dus daarom leven we bij de Engelen." Ik knik goedkeurend. Dan bezef ik opeens dat ik een snee in m'n schouder heb die ontsmet moet worden. "Oke alle gewonden, loop achter mij aan naar de ziekenboeg. De Noord muur en vleugel zijn veilig maar ik weet niet hoe het met de West kant zit. Dus blijf achter me ik ga voorop." Zeg ik tegen de Engelen en krijgers. Ookal weet ik dat ze goed voor zichzelf kunnen zorgen, in dit soort tijden heb je gewoon een leider nodig.

We zijn de Noord vleugel uit, maar nu moeten we op ons hoeden zijn. Ik pak mijn boog. Ik zie vanuit m'n oog hoek dat chase het zelfde doet. Hij is eigenlijk best schattig met die puppy ogen.

Hoofd er bij Sky.

Jayden pakt zijn zwaard. Met mij voorop, Chase en Jayden achter me lopen we de West vleugel in.

Hier was gelukkig geen Darkrider, we komen veilig bij de Ziekenboeg aan.

En daar zie ik Eve.

Niet gewond gelukkig. Maar als genezer. Nog zo'n Maanwachter extraatje. Ik loop naar Eve toe.

"Eve, m'n Engelen en Krijgers hebben een beetje hulpnodig." Zeg ik terwijl ik de Engel met de pijl in z'n arm naar voren haal. Eve ziet het en roept een beveel. Meteen komt er een Verzorgengel aan en neemt hem me.

"Wie is dat?" Zegt Jayden blozend terwijl hij Eve's kant op knikt. "Dat," zeg ik. "Is Eve. Maanwachter. Ga haar maar helpen met die gewonde daar. Kijk alleen niet te lang in haar ogen, dan leest ze meteen je hele gedachten."

"Dat hoorde ik Sky." Zegt Eve lachend. Ik grijns terug en geef Jayden en zetje haar kant op.

"Zo, dat was me wel een zooitje zeg." Zegt Jake tegen Jace als ze binnen komen lopen. Jace lacht.

"Iedereen die kan lopen, op naar de Grote zaal. Het is tijd voor feest." Zegt Jake.

She's on fireWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu