Hailey's pov
Later die avond zit ik thuis alleen op de bank. Mam was een beetje boos geworden over het feit dat ik zo weinig thuis ben de laatste tijd. Ik snap haar wel, maar rond hangen met de jongens is ook echt super leuk. Ik heb haar ook vertelt over wat er gebeurde met Niall gisteren, maar ze vond wel dat ik het Liam moest gaan vertellen. Het is natuurlijk wel eerlijker tegenover Liam. De jongens zijn de hele dag al in de studio en reageren niet op hun telefoon. Wel weet ik dat Liam vanavond thuis slaapt, dus dan vertel ik het hem. "Hailey?" Vraagt mam vanuit de keuken. "Hmm?" Reageer ik terug. Ik heb nog steeds last van de kater door gisteren, ik moet echt minder gaan drinken. "Can you open the door please?" Huh maar ik heb geen deur bel gehoord. Ik zucht en sta dan op om de deur open te doen. "Hey sissy!" Zegt Liam vrolijk en trekt mij gelijk in een knuffel. "I'm so sorry that I left you at Zayn's house yesterday. There was something wrong with Maya's parents and she didn't had a ride." Zegt hij snel. "Maya?" Vraag ik en kijk hem vragend aan. "Oh yeah she is that girl I like." Zegt hij en wordt een beetje rood. Ik schud lachend mijn hoofd en loop richting de woonkamer. "How was it in the studio?" Vraag ik en plof neer op de bank. "Good! We wrote and recorded a new song!" Zegt Liam en begroet mam. "Oh cool!" Zeg ik en kijk verveeld naar de tv. Waarom reageert Niall niet meer? Vanochtend was hij nog zo lief, hij had ontbijt voor mij gemaakt. "What's wrong sis?" Liam komt naast mij zitten. "Just a little sad about the fact that you guys are leaving in two days." Naja dat is niet het enige, maar dat hoeft Liam nu nog niet te weten. "Tomorrow we're going to have a brother/sister day. If you want it or not." Zegt Liam en port in mijn zij. "Will you be back for my birthday?" Vraag ik, als pap en mam ook de woonkamer in komen lopen. Liam zucht en kijkt mij verdrietig aan. "I'm afraid not.. I'm sorry Hailey." Ugh! Mijn eerste verjaardag met mijn echte familie en mijn broer kan er niet bij zijn. Ik merk dat ik een brok in mijn keel krijg en dat de tranen op komen. Nice.. "I'm going to my room, I'm sorry." Zeg ik snel en loop naar boven heen. Waarom ben ik hier zo emotioneel over? In Nederland haatte ik mijn verjaardagen en wou ik het nooit vieren. Nu jank ik bijna omdat iemand niet kan komen. Ik laat mij achterover vallen op bed en staar naar mijn plafond. Ik haat mijzelf op dit moment echt.
Een uur later lig ik nog steeds op dezelfde manier op mijn bed, alleen speelt er nu One Direction muziek zachtjes op de achtergrond. Het maakt mij niet uit dat ik nu het zusje van ben, ik zal altijd naar hun muziek luisteren. "I love this song." Zegt iemand als Little Things er op komt. Ik kijk naar de deuropening en zie Liam daar staan. Ik zucht en kijk dan weer naar het plafond. Waarom doe ik zo tegen hem? Het is niet zijn schuld dat hij niet kan komen. Ik voel het bed naast mij in deuken en ik kijk via mijn ooghoeken opzij, Liam ligt op dezelfde manier als mij. Zo blijven we nog 10 minuten in stilte liggen tot ik de stilte verbreek. "I'm sorry that I walked away. It will be my first birthday here and I really hoped you could be there." "I'm so sorry Hailey, but our management won't let us be there." Zegt Liam zielig. "It's okay. We will celebrate it when I'm there." Zeg ik en geef hem een zwakke glimlach. Natuurlijk vind ik het jammer, maar ik kan er natuurlijk niks aan doen. Hun management is echt prut. "Ofcourse we will sis! But tell me about you and Niall. Is he good to you?" Zegt hij met een gemeen lachje en gelijk zit ik recht op. Wacht wat?! Ik kijk hem met grote ogen aan. Hoe? Heeft Niall iets gezegd? Of mam? "I saw you two dancing yesterday and I saw the way you looked at him. I'm not stupid." Lacht hij en pakt mijn hand, om mij gerust te stellen. Kijk hem nog steeds vol ongeloof aan kijken. Hoe moet ik hier op reageren? Gaat hij boos worden? "I'm sorry Liam." Zeg ik zacht. Hij komt gelijk recht zitten en kijkt mij raar aan. "For what? Having to hide your feeling because the management made some stupid rules? Don't be sorry Hailey." Oke hij heeft wel een punt. "So you're not mad?" "Ofcoure not silly! Niall hasn't been this happy in months and I'm happy my little sister likes someone who I already like and trust." "Thank you Liam." Zeg ik en geef hem een knuffel.
Als het 10 uur is vertrekt Liam naar zijn kamer. Hij wilt maar niet zeggen wat we morgen gaan doen. Ik ben hier veelste nieuwsgierig voor! Het enige wat hij zei is dat hij mijn verjaardagscadeau al gaat geven morgen. Wat heb ik daar nou weer aan dan? Ik pak mijn pyjama plus ondergoed en loop dan naar de badkamer. Ik had nog iet gedoucht na dat feest van gisteren en loop dus ook al de hele dag in Niall's shirt. Ik zet mijn One Direction afspeellijst er op en zet de douche aan. Ik ga er onderstaan en zing zachtjes mee met de muziek. "Hailey? Liam?" Schreeuwt er iemand vanuit beneden. Ugh ik sta net onder de douche! "Yeah?" Hoor ik Liam zeggen. "There's here someone for you guys." Huh wie komt er nog zo laat op bezoek? Ik zucht en was snel mijn haar en lichaam. Na 10 minuten stap ik onder de douche vandaan, droog ik mij af en trek mijn pyjama aan. Wie zou er beneden zijn? Ik loop langzaam naar beneden en hoor al een bekende stem, Niall. Wat doet hij hier nog zo laat? Ik kom de woonkamer binnen en gelijk valt er een dodelijke stilte. Wat is er aan de hand? "Hey Niall." Zeg ik om de stilte te verbreken en ga naast hem zitten. Iedereen blijft nog steeds stil en staart voorzich uit. Euhm, hallooo? Wat is hier gaande en waarom mag ik het niet weten? "Okay why is everyone so quiet? What did I do?" Ik kijk Liam en Niall aan met een doorzoekende blik. Ik kan hun gezichten niet echt plaatsen, boos maar ook verdrietig. Waarom zeggen ze niks? Is het zo moeilijk om te antwoorden? "Hello?! Niall? Liam?" Zeg ik wat bozer. "I had a talk with our management this afternoon." Zegt Niall en kijkt eindelijk mijn kant op. "And they said that I have to be fake dating this girl, for publicity." Hoorde je iets kapot vallen? Want dat was mijn hart. Ik merk dat er tranen opkomen, maar ik hou ze tegen. "Owh.." Komt er uit mijn mond en ik staar naar de vloer. Ik hoor iemand opstaan en weg lopen. Ik kijk op en zie dat Liam weg is en dat ik hier alleen met Niall zit. "But I said that I'm already dating a girl." He said what? Ik kijk hem aan en zie hem licht glimlachen. "The only problem is that they didn't believe me and I have to proof it this week. Otherwise I have to fake date that girl. Are you okay with that? Do you want to be my girlfriend?" Zegt Niall en pakt mijn handen vast. Hold up. Niall James Horan vraagt mij om zijn vriendin te zijn? Droom ik? De kriebels in mijn buik komen weer naar boven. Ik kijk Niall aan en er glijd een traan over mijn wang. Vraag mij niet waarom, maar het gebeurt. "Hailey?" Vraagt hij zacht als hij de traan weg veegt van mijn wang. "Yes ofcourse!" Zeg ik en vlieg hem om de hals. Ik hoor Liam en mijn ouders juichen op de gang. Niall trek ons terug uit de knuffel en hij kijkt mij lief aan. Hij komt dichter bij en drukt zijn zachte lippen op de mijne.
JE LEEST
He's my brother?!
FanfictionHailey is 17 jaar oud en word al 6 jaar lang gepest. Nadat ze kaartjes heeft gewonnen voor het concert, merkt ze dat iedereen een beetje raar doet. Haar ouders en zelfs de mannen van One Direction doen een beetje raar. In dit verhaal is de band nog...