Hailey's pov
*uploaden 10% voltooit*
Yep je ziet het goed, ik doe mee aan de winactie. Het boeit me niet wat Esra zegt, ik wil One Direction ontmoeten. "Kom op internet, werk!" Zeg ik geïrriteerd en sla op mijn bureau. Waarom kunnen mijn ouders niet even beter internet kopen?
*uploaden van bestand mislukt. Probeer op nieuw*
Are you kidding me? Ughh zonder er bij na te denken klik ik het bestand aan, typ ik alles opnieuw en upload ik het opnieuw. Deze keer gelukkig wel snel. Als ik kijk naar het bestand worden mijn ogen groot. Ik heb het verkeerde bestand geüpload, de versie die ik niet ge-edit had! Kut kut kut! Net voordat ik op annuleren wil klikken geeft het aan dat uploaden gelukt is. Oke daar gaat mijn leven, ik doe mee aan die actie en ik heb Esra in het filmpje. Waarom ben ik zo dom?! Als Esra hier achterkomt ben ik dood..
~~~~~~~~~~~~~~~
De volgende ochtend word ik wakker van allemaal geluiden en trillingen naast mij. Ik pak mijn telefoon en zie dat ik gebeld wordt. Wie belt er nou iemand om 8 in de ochtend op zaterdag? Ik zucht diep en neem dan de telefoon op. "Goedemorgen, spreek ik met Hailey van den Boom?" Vraagt een mannelijke stem. "Ja, met wie spreek ik?" Zeg ik slaperig en ga recht zitten in bed. "Je spreekt met Jeroen van de twitter actie! Je bent nu live op de radio!" Wacht wat?! "Oh goedemorgen!" Probeer ik zo vrolijk mogelijk te zeggen. "Hailey heeft mee gedaan aan onze twitter actie om VIP-kaartjes te winnen voor One Direction! Toen we haar filmpje zagen waren we eerst een beetje geschokt van de beelden en het geluid." Zegt Jeroen en zet het geluid van mijn filmpje op.
"Ben je nou echt een selfie aan het maken met dat lelijke hoofd van je?" "Wat doe jij hier nou weer en hoe kom je überhaupt binnen?" "Je moeder was zo lief om me binnen te laten en ik ben hier om jou wat duidelijk te maken." "Jij gaat niet mee doen aan de actie om die VIP-kaartjes te winnen. Hoor je me? Ik ga ze winnen en niemand laat jou lelijke hoofd One Direction meeten. En als ik merk dat je toch hebt mee gedaan, zorg ik er persoonlijk voor dat de hele wereld niet meer met je wil praten." "Begrepen?" "Ik hoor niks." "Dan moet je een gehoorapparaat aanschaffen." *klets* "Is het nu duidelijk?" "Ja." "Mooi!"
Nu gaat Esra me al helemaal vermoorden als ze dit hoort.. "Euh ja het was eigenlijk niet de bedoeling dat ik dat filmpje stuurde, ik had namelijk dat stukje eruit ge-edit. Maar ik had perongelijk de verkeerde gestuurd." Zeg ik en ga met mijn hand door mijn haar. Ik ben zo erg dood maandag op school dat is niet normaal. "Door dit stukje heb je wel gewonnen! We vonden het zo'n heftig stukje dat we dachten, die moet One direction wel te zien krijgen in de Ziggo Dome vanavond!" WACHT WAT?! "I-ik heb ge-gewonnen?" Stotter ik. "Ja! Je gaat One Direction ontmoeten vanavond!" "Oh my god!" Gil ik. Vanavond ga ik One Direction ontmoeten en naar hun concert! Mijn dag kan niet meer stuk!
Ik word uit mijn gedachtes gehaald omdat er iemand boos mijn kamer binnen stormt. "Wat had ik je nou gezegd!" Vraagt Esra boos. Je vraagt je waarschijnlijk af hoe ze hier zo snel komt, want ik ben nog steeds live op de radio. Esra woont naast ons huis, dus gewoon pure hell. "Wie is dat?" Hoor ik door de telefoon heen. Ik reageer niet, ik zit verstijft in bed omdat Esra steeds dichter bij komt. "Je gaat nu zeggen dat je vanavond niet kan of ik vertel jou ouders een leuk leugentje." Esra staat nu naast mijn bed met haar armen over elkaar. "Esra ga weg! Deal with it dat je niet hebt gewonnen!" Roep ik ene leg mijn telefoon neer. "Nee! Geef die telefoon! Nu!" Schreeuwt ze en pakt mijn telefoon. "Sorry Hailey kan niet komen, ze moet op dr zusje passen." Zegt Esra vals en kijk me bitchy aan. "Esra was het toch? We hebben jou filmpje ook gezien en we waren gelijk door gegaan. We hebben alles van net gehoord en het was live! Hailey wordt straks op gehaald door één van de stafleden van One Direction. Heb je verder nog iets te melden?" Ik lach gemeen naar Esra. Ze gooit mijn telefoon naar mij en loopt dan weg. "Dit is nog niet over." En met die woorden verlaat ze mijn kamer weer.
"Mam! Pap!" Ik kom rennend de woonkamer binnen. Ze kijken me allebei geschokt aan en zitten gelijk recht. "Wat is er Hailey?" Zegt mam een beetje in paniek. "Ik heb VIP-kaartjes gewonnen voor het One Direction concert!" Gil ik. M'n ouders kijken elkaar verschrikt aan. Huh? Waarom kijken ze zo naar elkaar? "Oh wat leuk liefje!" Zegt mam nog steeds paniekerig. "Wat is er aan de hand?" Vraag ik en kijk hun vragend aan. Waarom doet ze zo paniekerig over het feit dat ik naar een concert ga? Ik ben 17, oftewel bijna volwassen. Ik kan prima voor mezelf zorgen. "Oh niks, mag je iemand mee nemen?" Ik kijk haar vragend aan, maar beantwoord toch haar vraag. "Ja, maar ik heb niemand die met mij mee wil, dus zei ik dat ze dat andere kaartje ook weg mochten geven." Ik loop naar de keuken en maak een ontbijtje. Terwijl ik dat doe hoor ik mijn ouders fluisteren over iets. Waarom doen ze zo raar? Het is maar een concert. Nou oke niet voor mij, want ik ga One Direction ontmoeten! Om 4 uur word ik opgehaald en ga ik richting de Ziggo Dome. Ik heb staan plaatsen vooraan en ik mag na de tijd backstage om de jongens te ontmoeten!
JE LEEST
He's my brother?!
FanfictionHailey is 17 jaar oud en word al 6 jaar lang gepest. Nadat ze kaartjes heeft gewonnen voor het concert, merkt ze dat iedereen een beetje raar doet. Haar ouders en zelfs de mannen van One Direction doen een beetje raar. In dit verhaal is de band nog...