Hoofdstuk 5

1K 25 18
                                    

Hailey's pov

Het is 11 uur s'avonds en ik zit bij Liam thuis op de bank met een glas ranja. Henk en Astrid zijn opgepakt en alles is in beslag genomen wat ze hadden. Karen, oftewel mijn moeder, heeft de oude kamer van Ruth netjes gemaakt voor mij, zodat ik daar kan slapen vannacht. Nog steeds is het besef er niet dat ik het zusje van Liam ben. Al die jaren hebben mensen wel gezegd dat ik op Liam lijk, maar dit had ik nooit verwacht. "Are you alright sweetie? You look a bit down." Karen komt naast me zitten en legt daar hand op mijn been. "I'm still a little shocked, because of this." Zeg ik en geef haar een kleine glimlach. "Maybe you should get some rest. Tomorrow we will talk about everything, okay?" Ik knik en geef haar een knuffel. Het zou voor haar vast ook wel raar zijn, ze ziet eindelijk haar ontvoerde dochter terug na 15 jaar. "Goodnight." Zeg ik terwijl ik haar los laat. "Goodnight sweetie." Ik loop de trap op en hoor Liam praten tegen iemand. "Yeah you were right Zayn.. She was my sister." Hij praat tegen Zayn dus. Ik stop bij zijn deur die open staat en kijk naar zijn kamer. Het is best netjes, voor een jongens kamer. "Oh hey Hailey." Zegt Liam en zegt gedag tegen Zayn. Hij klopt op zijn bed en legt zijn telefoon weg. Ik loop zijn kamer binnen en ga op bed zitten. "Feeling better?" Ik schud mijn hoofd. Aan de ene kant wel en aan de andere kant niet. Zo veel dingen zijn nu duidelijker geworden, maar er zijn ook dingen die onduidelijk zijn. Bijvoorbeeld: Is Hailey wel mijn echte naam en hoe gaat mijn leven nu verder? Ik staar voor me uit en er is een stilte. 

Ik laat me achter over vallen op bed en staar naar het plafon. "I'm happy that I'm not there anymore, but it still feels weird you know? I'm my idols little sister, those people kidnapped me and I have no idea what to do!" Ik zucht diep en kijk naar Liam. Hij laat zich ook vallen op bed en zucht. "This is weird for us to you know. I tought you were dead." Zegt Liam en ik zie dat hij er moeite mee heeft om zijn tranen binnen te houden. "I know, but I'm not! I wish I was sometimes, because people used to bully me, but I'm happy that I'm here." Zeg ik en glimlach naar Liam. "Is that the reason you ran away during the concert?" Zegt Liam en kijkt me met hetzelfde bezorgde gezicht aan als gisteren. "Yeah.. But stop using that face! You did that yesterday and it was killing me." Lach ik en ga recht op zitten. "No, I'm your brother, I can do that." Lacht hij en gaat ook recht zitten. "I'm going to sleep, goodnight Liam." Ik sta op en loop richting de deur. "Wait." Hij loopt naar me toe en neemt me in een knuffel. "Goodnight Hailey." Hij laat me los en ik loop naar de oude kamer van Ruth. Ik pak mijn zwarte sportbroekje en hemd uit m'n tas en doe het aan. Ik ga in bed liggen en val al snel in slaap.

De volgende ochtend word ik wakker van stemmen op de gang. "Niall, dude why are you here so god damn early?" "We have a photoshoot, remember?" Ik sta op, doe mijn haar in een knot en pak een rood vest. Ik maak de deur open en zie Niall ongeduldig in Liam's deur opening staan. "How late is it?" Vraag ik gapend. Ik zie er waarschijnlijk uit als een zombie, vanwege de uitgelopen mascara, maar het boeit me op dit moment echt niet. "Oh goodmorning, it's 9 AM." Zeg Niall en glimlacht naar me. Fijn, het is dus super vroeg. Ik knik en loop naar Niall toe. "Why are you guys in a hurry?" Vraag ik en kijk naar Liam die haastig z'n spullen zoekt. "We have a photoshoot at 9.30 and it a 20 minutes ride to get there." "You're Liam's little sister right? The one we saw saturday?" Ik knik en kijk hem aan. Oke hij is nog cuter dan zaterdag. "Guys, I have to change! Go downstairs or something." Liam duwt ons naar buiten en doet de deur dicht. "Liam is never late." Zegt Niall terwijl hij naar beneden loopt. "He probably didn't sleep very well last night, because of all the stuff with me, I'm sorry." Zeg ik en loop achter hem aan. "Goodmorning darling. Do you guys want some eggs?" Vraag Karen die in de keuken staat. Niall and ik knikken en gaan aan de eet tafel zitten.

5 minuten later komt Liam haastig de keuken binnen lopen en geeft z'n moeder een kus op de wang. "Do want some too?" Vraagt Karen. Liam schut hevig zijn hoofd en pakt een stuk fruit van de fruit schaal. "Why are you so late?" Vraag Karen als hij haastig zijn schoenen aan doet. "Because I couldn't sleep last night." Zegt Liam met volle mond. "Sorry." Zeg ik zacht en speel een beetje met m'n eten. "Noooo, it's not your fault." Zegt Liam en trekt me in een knuffel. "Li, we have to go." Zegt Niall en staat op. "Bye!" Roepen Niall en Liam nog voordat ze de deur dicht doen. "How are you feeling?" Zegt Karen en gaat tegenover me zitten. "I feel a lot better then yesterday." Zeg ik en neem een slok water. "Ruth and Nicola are comming in an hour. They wanted to see you, is that alright?" Ze geeft me een warme glimlach en wacht op een antwoord. "Yeah that's alright." Zeg ik. 

Op het moment dat ik een hap wil nemen, gaat mijn telefoon af. Ik pak m'n telefoon uit m'n zak en zie dat Esra me belt. Ik kijk Karen aan als bevestiging en ze knikt. "Heyy schat, waar ben je? Ik moest je bellen van onze mentor." Hoor ik Esra nep vrolijk zeggen. Sowieso ze moet dit in de klas doen anders doet ze niet zo lief. "Waarom zou ik dat tegen jouw zeggen?" Zeg ik bot terug en ik hoor Esra zuchten. "Kind, luister. Wees blij dat überhaupt iemand je belt om te vragen waar je bent." Ze klinkt nu een stuk minder lief en ik hoor gelach, dat zijn sowieso de rest van de ezels. "Ik ben bij familie." Zeg ik droog. Als ik ga vertellen waar ik echt ben gaat ze me toch nooit geloven. "Awh je neppe familie of je echte?" "Mijn echte en dat is gelukkig ver weg van jou." Karen kijkt me bezorgt aan omdat ik mijn stem verhef. "Awh ga je me dan niet missen dan? Ik was je enige vriendin!" Mijn enige vriendin was Yasmine en zij woonde ook ver weg van mij. "You're not my friend Esra." Sis ik en hang op. Ik heb dus zo geen zin in haar. "Who was that? You don't look very happy." Zegt Karen en pakt mijn hand vast. "Some people from my old class, who used to bully me." Zeg ik en eet m'n eten op. Karen blijft stil, waarschijnlijk vanwege het pesten. "I'm sorry that we didn't search for you! They told us to stay quiet, otherwise they would kill you." Ze krijg tranen in dr ogen. Wat was mis met die mensen? Hoe messed up kun je in je hoofd zijn? "I doesn't matter! I'm here now and I'm happy that I'm here." Zeg ik en sta op. Ik geef haar een knuffel en breng mijn spullen naar de keuken. 

"Where is Geoff euh I mean dad?" Vraag ik als ik weer terug loop. Het is nog een beetje raar om hun mijn ouders te noemen. "He's at work, he will be back in an hour. If you don't want to call us mom and dad yet, I understand that." Zegt Karen. "Thanks, it's still new." Zeg ik en leun tegen de tafel aan. "I'm going to get dressed." Zeg ik en geef een glimlach naar haar. Ik loop naar de oude kamer van Ruth en kleed me om in een zwarte highwaisted broek en een wit shirtje met lange mouwen. (zie foto hier onder)

Als ik me helemaal heb klaar gemaakt bel ik Yasmine

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Als ik me helemaal heb klaar gemaakt bel ik Yasmine. "Hey gurl wassup?" Zegt Yasmine vrolijk aan de andere kant van de lijn. "Guess what." Zeg ik vrolijk en laat me achterover vallen op bed. "Euhm Esra is voorgoed weg?" "Nee, veel beter! Ik had toch vertelt dat ik gisteren onderweg was naar Engeland om mijn echte familie te ontmoeten?" Zeg ik vrolijk. "Jaa! Zijn ze aardig?" "Jaa! Je kent ze zelfs." Zeg ik lachend. "Euhm ik ken geen mensen in Engeland?" Vraagt ze. "Oh echt wel en broer heb je ookal ontmoet zaterdag." "Huh de enige personen die ik zaterdag ontmoet heb die uit Engeland komen is One dire- IS IEMAND VAN ONE DIRECTION JE BROER? SOWIESO LIAM!" Gilt Yasmine. Ik vertel haar alles over wat er gisteren en vanochtend is gebeurt. "Dus Niall zag je met een zombie hoofd en rende niet weg?" Gapt Yasmine. "Nee, gelukkig niet, maar hij was nog schattiger dan zaterdag!" Zeg ik dramatisch. "Hailey? Ruth and Nicola are downstairs." "Okay i'm comming!" Zeg ik en zeg gedag tegen Yasmine.

He's my brother?!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu