"Benci betul aku dengan perempuan tu, dah la penipu lepastu mungkir janji!" kata Lisa kepada Jennie dan Rosé. Sekarang Lisa bermalam di rumah Jennie. Begitu juga dengan Rosé.
"Teruk betul lah dia tu." tambah Rosé, menyokong Lisa.
"Kau ok ke aku tumpang rumah kau ni, Jennie? Sementara aku dapat kerja yang korang cakap tu, aku pindah la rumah lain." kata Lisa sambil baring terlentang di atas katil Jennie.
"Aku ok je. Ala lagipun kitorang kan kawan baik kau. Betul tak, Rosé?" balas Jennie. Rosé mengangguk setuju sambil tersenyum.
"Itulah, nasib baik aku ada kawan macam korang berdua ni. Hilang sikit stress aku." kata Lisa. Dia tersenyum ke arah Jennie dan Rosé.
Tiba-tiba Jennie teringat akan sesuatu. Dia turun dari katil dan berjalan menuju ke almari bajunya. Laci bawah sekali ditariknya. Sepaket serbuk putih diambil. Dia tersenyum.
"Nah Lisa. Benda ni boleh buat kau hilang stress!" kata Jennie. Lisa bangun daripada baring. Dia memandang Jennie pelik. Tangannya mengambil paket tersebut daripada tangan Jennie.
"Apa ni?"
"Tak payah tanya. Tapi, kalau stress kau try benda ni. Kitorang tak pernah lagi try tapi orang kata best." kata Rosé.
"Mana kau dapat benda ni?" soal Lisa lalu meletakkan semula paket itu di atas meja lampu Jennie.
"Kau ingat tak hari tu yang kita pergi SYZ Nightclub? Haa aku ambil barang ni lah." jelas Jennie. Lisa mengangguk faham.
👭
Bambam membawa bekas yang berisi makanan. Kakinya laju melangkah menuju ke arah rumah Lisa. Niatnya ingin memberi makanan kepada Lisa. Dia nak berkawan dengan Lisa walaupun Lisa membulinya.
Dah namanya suka, sesiapa pun sanggup buat apa saja!
Bambam tiba di hadapan rumah Lisa. Matanya terpandang ke arah susuk tubuh yang duduk di muka pintu rumah. Kepala disandarkan kepada dinding. Matanya memandang redup ke arah lantai. Tangan memeluk erat sebuah bingkai gambar.
Bambam memandang pelik ke arah Jisoo. Dia tahu yang ni kakak kepada Lisa. Dia membuka pintu pagar rumah Jisoo.
"Noona, kenapa ni?" tanya Bambam.
Kelihatan wajah Jisoo basah dengan air mata deras mengalir. Matanya sembap dan bengkak. Bahagian bawah matanya kemerah-merahan. Bibirnya pucat.
"Lisa dah tak ada. Dia dah pergi lari dari rumah ni. Jisoo dah tak ada siapa-siapa lagi." kata Jisoo muram.
"Kenapa Lisa lari? Tak apa, Bambam carikan Lisa." balas Bambam yang sedikit panik.
"Dia--" belum sempat Jisoo membalas Bambam, tubuhnya terjelopok jatuh ke atas lantai. Jisoo pengsan.
👭
Allahu, Jisoo tergolek pengsan :(
Jangan lupa vote + comment ❤️
YOU ARE READING
✅ She Is A Gift • Lisa & Jisoo
Fiksi Penggemar💔 SAD ENDING! 💔 Sejahat manapun dia, aku tetap sayang dia sebab dia adik aku. Walaupun sebenarnya, dia bukan darah daging aku. Lisa, Jisoo sayang kau. ✍🏼CERITA PERTAMA BIKOT ⚠️100% idea sendiri termasuk cover dan title. ⚠️Rekaan semata-mata. ...