Lisa mencampakkan buku di hadapan pagar sekolah. Orang ramai memandang ke arah Lisa. Tapi, Lisa langsung tak ambil peduli.
"Yeay! Dah habis exam! Bebas!" jerit Lisa. Rosé dan Jennie turut bersorak.
"Jom lepak lepas ni! Tapi balik rumah aku dulu." kata Jennie. Rosé dan Lisa mengangguk laju. Belum sempat mereka beredar dari situ, ada seseorang menahan mereka.
Bambam.
Lisa menjeling Bambam. Entah apa yang dia benci sangat dengan budak itu.
"Woi, berani eh kau jumpa kitorang!" jerit Rosé. Dia menolak bahu Bambam. Namun, Bambam tidak menghiraukan perbuatan Rosé. Dia memandang Lisa. Lisa pula menyilangkan tangannya.
"Saya nak bagitau awak sesuatu, Lisa. Walaupun saya lambat." kata Bambam. Lisa hanya memandang ke arah Bambam, menunggu kata-kata lelaki itu seterusnya.
"Haritu, kakak awak, Jisoo masuk hospital. Tapi, dia dah keluar 3 hari lepas. Awak tahu ke?" jelas Bambam lagi. Lisa mengangkat keningnya.
"Tak tahu dan tak nak ambil tahu."
Lisa terus menarik tangan Jennie dan Rosé pergi dari situ meninggalkan Bambam.
👭
Kepulan asap putih dihembus keluar dari mulut dan hidung Lisa. Jari tangan kanan mengepit sebatang rokok. Dia sedang menunggu Jennie dan Rosé yang sedang membeli-belah di dalam sebuah mall. Lisa hanya tunggu di luar saja. Nak beli apa? Duit pun tak ada.
Seketika kemudian, Jennie dan Rosé datang menyergah Lisa. Terkejut Lisa dibuatnya.
"Ok jom! Balik rumah!" kata Rosé.
Lisa memusingkan badannya dan terlanggar seseorang. Lisa menggulingkan biji matanya. Kenapa mesti dia?!
"Lisa!" jerit Jisoo. Sudah lama dia tidak nampak Lisa sejak kes hari itu.
"Kau nak apa lagi ha?!" jerit Lisa. Jisoo merampas dan membaling rokok yang dipegang oleh Lisa.
"Lisa! Unnie tak sangka kau buat macam ni! Kenapa kau berubah sampai macam ni sekali?!" tengking Jisoo.
Lisa menolak Jisoo. "Kau ni daripada dulu lagi tak puas hati dengan aku! Apa yang aku buat semua salah kat mata kau! Kau ingat kau malaikat ke?! Baik sangat?!" marah Lisa. Jennie dan Rosé cuba memegang tangan Lisa.
"Ya! Memang salah! Lisa kenapa berubah sampai macam ni?! Berdosa sangat ke kami pada Lisa?! Besar sangat ke kesilapan kami?! Kenapa Lisa tak terbuka hati untuk memaafkan kami?!" tengking Jisoo. Lisa mencekak pinggangnya.
"Ya! Aku tak boleh terima dan tak boleh hidup dengan keluarga penipu macam kau! Kenapa eh kau sibuk nak jaga aku?! Kenapa tak lepaskan biar aku hidup bebas tanpa kau?!" balas Lisa. Air mata Jisoo menitis.
"Sebab omma dan appa pesan suruh unnie jaga Lisa sampai unnie mati. Lisa, walaupun kita bukan adik-beradik kandung, unnie tetap sayang Lisa. Kita masih lagi keluarga." kata Jisoo yang sedikit tenang daripada tadi.
Lisa tergelak sinis. "Ha eloklah! Nak susahkan diri sendiri. Dengarlah cakap mak bapak kau yang dah mati tu!" tengking Lisa.
PANG!!
Jisoo sudah tidak boleh menahan sabar. Selama ini, dia simpan. Tangannya hinggap di pipi Lisa. Dia amat marah dengan kata-kata Lisa.
"Jangan kurang ajar Lisa!"
"Lempang la aku lagi! Aku benci kau! Aku bersumpah aku takkan cari kau dan jumpa kau lagi! Kau manusia tak guna! Penipu!" jerit Lisa seperti orang gila. Dia ingin saja menampar Jisoo tetapi tangannya dipegang Jennie dan Rosé.
"Baiklah. Unnie takkan muncul lagi dalam hidup Lisa. Unnie maafkan Lisa dan maafkan unnie selama ni simpan rahsia yang Lisa bukan adik-beradik kandung unnie." kata Jisoo lalu berlalu pergi dari situ.
Lisa menjeling kelibat Jisoo. Dia masuk ke dalam kereta milik Jennie.
👭
Aduh gaduh dah dua ketul ni 🥺
Maceh yang vote + comment ❤️
YOU ARE READING
✅ She Is A Gift • Lisa & Jisoo
Fanfic💔 SAD ENDING! 💔 Sejahat manapun dia, aku tetap sayang dia sebab dia adik aku. Walaupun sebenarnya, dia bukan darah daging aku. Lisa, Jisoo sayang kau. ✍🏼CERITA PERTAMA BIKOT ⚠️100% idea sendiri termasuk cover dan title. ⚠️Rekaan semata-mata. ...