İstanbul'daki hayatımı bırakıp buraya geleli neredeyse iki sene oluyor.Serdar'ın annesinden başka kimsesi yoktu ve Ziya ALEMDAROĞLU 'na olan minnet borcunu da şirketin de bir süre avukatlık yaparak ödeyecekti .Aslında bu onun bir seçimi değil daha okula başlamadan Ziya Bey'in almış olduğu ve sürekli dile getirerek te emrivaki olarak verdirilmiş bir minnet sözüydü.
Öyle ki Serdar beni bırakmak istemediğini Ziya Bey'e mezuniyetinde bile söylemişti ve karşılığında da:" Eğer kız arkadaşın kabul ederse çiflikte ki işi de yeri de hazır".Sözünü almıştı. Evet Ziya Bey Serdar'ın mezuniyetine bile gelmişti.O zamanlar ben de Serdar'la olan bağlarına hayranlık duyuyordum...
Serdar gittikten yaklaşık 2 ay sonra Hümeyra teyzeyi kaybettik."Hümeyra teyze";Serdar'ın annesi ve ailesinden geriye kalan tek üyesiydi.O pamuk elleriyle beni bağrına basar, "gelin değil kız alıyorum" derdi.Serdar gittikten sonra annesine sadece bir mektup geldi Amerika'dan .Gitmeden önce annesiyle vedalaşmaması ve tek bir telefon dahi etmemiş olması Hümeyra teyzeyi derinden üzmüştü.Gelen mektupta şunlar yazıyordu:
01.07.2012
Amerika' da kabul edildiğim hukuk bürosuna yerleştim.İş yerine yakın bir yerde ev tuttum.Sağlığım iyi anneciğim merak etmene gerek yok. Gidişim apar topar olduğu için köye gelipte ellerinden öpemedim.Düzenimi kurar kurmaz seni arayacağım anne ,sen de o zamana kadar içini ferah tut.Ellerinden öpüyorum . Serdar , Oğlun.
Hümeyra teyze bu mektuptan 1 hafta sonra astım krizine girerek fenalaşmış.Ürgüp'e bağlı Ovalık köyünden yakın komşuları hastaneye yetiştirmeye çalışmışlar ama yolda hayata gözlerini yummuş.Her hafta birlikte yaptığımız hoş sohbetlerini ve elleri kadar pamuk kalbini çok özlüyorum. Oğlunun bu vefasız gidişine kronikleşmiş astım hastası olan yaşlı bir kadının dayanabilmesi mümkün değildi ...
Şimdi o günler çok geride kaldı geçtiğimiz yıl bana çocukluğum kadar uzak geliyor artık.
Şimdi hiç ait hissetmediğim bu topraklara beni bağlayan korkunç bir sebep var .Bütün yüreğimle gitmek istiyorum ama yüreğimin sesi sadece bana kadar ...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GECENİN AYDINLIĞINDA
Детектив / ТриллерDizlerimin üstüne basıp kan kokan topraktan kalktım.O ana kadar hiç konuşmamıştım.İçimden :Delirmek için en uygun zaman bu dedim,kendi kendime.En kolayı bu olur.Buna onu unutarak dayanabilirim,unutmak içinde;"aklımı kaybetmem gerekir. "