1. Fucking Styles

472 11 2
                                    

Louis pov

'Fuck Styles!' Snauw ik als ik tegen Harry aan loop. 'Kijk zelf uit Tomlinson' grijnst hij terug. 'Tief toch op' mompel ik en ik trek mijn tas verder over mijn schouder en loop naar het lokaal.

'Welke les is dit?' Vraag ik aan Liam als ik naast hem plof. 'Wiskunde' antwoord hij kort. Ik zucht 'Fuck dan is Styles er ook'. 'Wat heb je toch tegen hem?' Vraagt Liam nep-geïrriteerd. 'We zijn gewoon precies het tegenovergestelde van elkaar, hij is zo irritant, arrogant en egoïstisch' antwoord ik terwijl ik met mijn ogen rol.

'Daar komt ie met zijn kop' fluister ik. 'Hey Styles, lang niet gezien' snauw ik als hij naar mijn tafel toe loopt. 'Klopt' antwoord hij en hij loopt weer door.

Ik let niet meer op Harry en focus me op de les. 'Wat de fuck' mompel ik als ik de opdracht bekijk. Ik hoor Harry achter me hetzelfde zeggen en ik kijk achterom. Hij werpt me een boze blik toe en ik rol met mijn ogen maar draai me dan weer om naar mijn opdracht.

'Eindelijk pauze' zucht Niall als hij naast mij en Liam aan de picknicktafel ploft. 'Wat had jij hiervoor?' Vraag ik aan Niall. 'Uhh Engels en geschiedenis' antwoord hij 'Jullie?'. 'Wij hadden een blokuur wiskunde' zeg ik met afschuw in mijn stem.

Even voor de duidelijkheid. Ik, Niall, Liam en Harry zitten allemaal in de 6e, de eindexamenklas dus. Ik en Harry oftewel Styles, zijn al ongeveer aartsvijanden sinds de eerste, en we zaten elk jaar bij elkaar in de klas. Het is niet zo dat de een de ander pest of zo, maar we hebben altijd meningsverschillen en kunnen gewoon niet met elkaar opschieten.

'Yey mentorles, favoriete vak!' Zeg ik sarcastisch als ik in de deuropening van het lokaal sta. Liam achter me grinnikt even en onze mentor kijkt me boos aan. Ik haal onschuldig mijn handen op en loop naar mijn plek.

'Hi' zegt Fleur als ze voor me gaat zitten. 'Hoi' antwoord ik. Ze draait zich naar me om en ik kijk haar vragend aan. 'Leuke trui' zegt ze verleidelijk. 'Rot op, ik ben niet geïnteresseerd' antwoord ik bot en ik pak mijn tas op en ga ergens anders zitten. Fleur kijkt me arrogant aan en draait zich dan naar Damian toe.

'Ik heb een leuke mededeling' buldert meneer Vermeulen door de klas. Het word meteen stil, maar na twee seconden hoor je toch weer een heleboel gefluister. 'We gaan volgende week met zijn allen op kamp naar de Ardennen!' Zegt hij dan, straight to the point.

De hele klas begint te juichen, en ik glimlach een beetje. 'Vet' grijns ik richting Niall en Liam. De docent legt nog een heleboel dingen uit zoals waar je een lijst kan vinden met dingen die je mee moet nemen en daarna mogen we de rest van de les iets voor onszelf doen.

Ik zie Harry met Ed en Zayn praten. Ik rol mijn ogen, ze zijn zo vervelend. En ik weet niet eens waarom, maar als ik alleen al naar Harry kijk heb ik geen zin meer in de dag.

Niall en Liam hebben een druk gesprek. 'Nee maar toen hadden we dus meer mensen in de verdediging no..' zegt Niall, maar ik onderbreek hem. 'Hebben jullie ook honger?' Zeg ik verveeld. 'Damn ja!!' Antwoord Niall. Liam schud zijn hoofd en ze gaan weer verder met hun gesprek.

Ik scroll wat op instagram omdat ik toch niets anders te doen heb. Ik voel een paar ogen naar me kijken en draai me om om vervolgens recht in de ogen van Harry Styles te kijken. Hij kijkt snel weg en doet alsof er niks gebeurd is. Ik schud mijn hoofd en ga verder waar ik mee bezig was. Niet zo veel dus.

'Zin in volgende week' roept Niall als we de klas mogen verlaten. De hele klas kan er wel om lachen. 'Nee maar ik heb er echt zin in' zegt Niall serieus waardoor iedereen nog harder moet lachen. Ik geef Niall grinnikend en duwtje als teken dat we door moeten lopen.

'See you later!' Zeg ik als ik Liam een box geef en dan weg fiets. Niall komt naast me fietsen. 'Vanavond gamen?' Vraagt hij. 'Sure' grinnik ik. Een paar seconden later slaat hij af en fiets ik alleen.

'Waar is mam?' Vraag ik als ik de keuken binnen kom lopen. 'Jij moet echt vaker je appjes checken' reageert Lottie. Ik rol met mijn ogen en loop naar mijn kamer. Daar haal ik mijn telefoon uit mijn zak en zie ik dat mijn moeder weer een langere shift heeft en dat we pizza kunnen bestellen.

Zo gaat het dus bijna elke week. Mijn moeder werkt in het ziekenhuis, dus ze moet laat en heel vroeg werken.

'Alweer?' Vraag ik chagrijnig aan Lottie als ik weer beneden ben. 'Jup' antwoord ze. Ik plof zuchtend op de bank neer en zet de tv aan, dat huiswerk komt later wel.

Enemies ~ Larry Stylinson fanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu