9. Same old shit but a different day

242 8 1
                                    

Louis pov

Het weekend zit er al weer op en ik ga vandaag weer naar school toe. Mijn moeder brengt me met de auto, omdat ze niet wil dat ik fiets. Ze doen echt veel te bezorgd, ik voel me prima.

Ik prop mijn laatste hap in mijn mond en spring de auto in. 'Dat duurde lang' zeurt mijn moeder. Ik rol met mijn ogen en mijn moeder begint te rijden.

Als we op school zijn bedank ik mijn moeder voor het brengen en loop ik het schoolplein op, de school in. Ik zie een paar kinderen me aankijken, ik wist niet dat ik zo populair was. 'Hi Guys' zeg ik als ik Niall en Liam zie staan. 'Hey Lou! Hoe gaat ie?' Vraagt Liam die zich omdraait. 'Prima hoor, met jullie?' Antwoord ik. 'Goed' antwoord Niall en Liam knikt bevestigend.

'Hi' hoor ik iemand naast me zeggen. 'Oh hi Styles' zeg ik als ik Harry langs zie lopen. Hij geeft me een knipoog en kijk hem vragend aan, maar hij loopt weer weg. 'Hij is anders best aardig Hoorn zegt Niall naast me. 'We hebben toch gelachen toen we bij jou op bezoek kwamen' vervolgd hij.

Ik zucht maar geef hem toch gelijk 'klopt' mompel ik. Maar ik weet nog steeds niet of we vrienden kunnen zijn, en of ik dat wil.

We beginnen met een uur wiskunde van mevrouw Herfen en daarna een uur Engels van meneer Wolters. Het is allemaal precies hetzelfde als eerst, net zo saai.

Daarna hebben we economie. Ik heb geen idee of mevrouw de Leeuw er nog is en wat er na het incident met Harry is gebeurd, maar ik ben er wel benieuwd naar.

We lopen het lokaal binnen en ik zie inderdaad mevrouw de Leeuw aan het bureau zitten. Als ze mij ziet werpt ze me een boze blik toe en ik kijk onschuldig weg en loop naar mijn plek. Harry vind mijn ogen en kijkt me vragend aan. Ik haal mijn schouders aan en wijs naar hem als teken dat hij niet hoeft te weten wat er met mij is, maar ik met hem.

Harry doet als of hij dood gaat, hij snijd zijn keel met zijn hand door (dat gebaar idk hoe het heet) en hij haalt daarna weer zijn schouders op. Ik knik en draai me weer om naar de les.

Na een saaie uitleg mogen we huiswerk gaan maken en ik zie mevrouw de Leeuw op mij aflopen. 'Lukt het hier?' Gromt ze naar mij. Ik kijk omhoog en kijk recht in de boze ogen van mijn docent 'ja hoor' zeg ik zachtjes. Ze knikt en loopt verder de klas in.

Even later hoor ik een gevecht achter me. 'Maar mevrouw ik snap de opdracht niet' hoor ik Harry zeggen. 'Jij bent verschrikkelijk onbeleefd, nakomen in de pauze!' Snauwt mevrouw de Leeuw. Harry kijkt mij smekend aan en ik knik. Ik stuur hem een appje via mijn telefoon;

U: na deze les in de mannen wc's ik heb een plan

Harry: ok

Ik stop mijn telefoon weer in mijn tas en kijk om naar Harry die knikt. Daarna ga ik verder met mijn opdrachten.

Als de les is afgelopen neem ik een kleine omweg naar de wc's, zodat het niet opvalt dat ik en Harry er samen heen gaan.

'Hi' mompel ik als ik Harry in de wc's tref. 'Hey' zegt hij vriendelijk terug. 'Oké, ik heb dus een plan' zeg ik. 'Vertel' antwoord Harry nieuwsgierig. 'Oké, jij gaat gewoon naar binnen zeg maar en we spreken een teken af, en jij doet het teken, bijvoorbeeld met je vuist op de tafel slaan, dan kom ik in actie' begin ik.

Harry kijkt me vol verwachting aan en gebaard dat ik door moet gaan. 'Dan pak ik mijn telefoon en begin met filmen, als ik genoeg bewijs heb, kom ik je helpen en gaan we verder met onze dag. Ik lever het filmpje bij de directeur in en de Leeuw word ontslagen' zeg ik. Harry knikt in zichzelf. 'Goed plan, laten we dat doen' zegt hij dan blij.

'Oké, tot in de pauze dan maar' zeg ik en ik loop de wc's weer uit, naar de volgende les, waar ik waarschijnlijk al te laat voor ben.

Enemies ~ Larry Stylinson fanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu