Pov Luna,
Ik werd wakker, geen nachtmerrie dit keer. Gelukkig maar anders had ik misschien wakker geworden, en dan had Jade misschien niet ouder geworden. Ik keek op mijn wekker, het was 13:19. Ik heb best wel lang geslapen. Ik stapte m'n bed uit en rekte me uit. Ik liep mijn inloopkast in en pakte een random setje kleren. Ik zag dat ik een shirt van kant had gepakt en een donkergrijze spijkerbroek . Onder dat kanten dingetje moet wel een hemdje anders is het te koud. Ik pakte een zwart hemdje en lag hem bij het stapeltje op mijn bed.
Ik liep mijn badkamer in en zette de douche aan. Ik kleedde me uit en stapte onder de douche. De warme stralen vielen op mijn huid. Ik stond zo nog ongeveer een kwartier en stapte er daarna weer uit. Ik droogde me af en kleedde me aan. Ik bleef even staan, gewoon even rond kijken door mijn kamer. De poster van 5Sos die ik had opgehangen had ik er weer afgehaald na een paar maanden, ik vond hun muziek toen niet meer leuk en ik had er ook geen tijd voor. Je weet nu alleen nog tot er een poster had gezeten omdat er een gaatje in de muur zit. Dit is net als vertrouwen, als iemand je vertrouwen breekt komt er een wond, een scheur in je ziel, een wond of scheur die je nooit meer kan helen. Al plak je er nieuw behang overheen, het zit er nog steeds, Je kan het dan alleen niet zien. Ik keek gevoelloos naar het gaatje, het gaatje die ik had gemaakt. Het gaatje die nooit meer dicht zou gaan, tenzij je er nieuw cement op doet.
Ik lachte om mijn eigen flauwe grapje. Dit doe ik best vaak. Nadat Tony weg was, was ik de hele tijd in mijn eentje. Ik kon niets doen en verveelde me vaak. Ik had dan ook nog datgene met Bobby over de daders zoeken. Daar ging de meeste vrije tijd heen. Ik zuchte. Ik pakte nog een ketting en een paar oorbellen en ging mijn kamer uit. Ik liep de trap af naar beneden en zag drie mensen zitten. Bobby, Lindsay en een meisje van ongeveer 15 jaar wat Jade moest voorstellen. Ik glimlachte meteen toen ik de bos met bruine krullen zag, dat heeft Bobby ook. Ik ging aan de tafel zitten en zei: 'Hè Jade, hoe is het?' 'Goed.' Zei ze. Als iemand ouder is geworden met een verouderingsdrankje kunnen ze meteen praten, weten ze wie familie en vrienden van hun zijn, veters strikken en nog andere diverse vaardigheden bijvoorbeeld schilderen of piano spelen. 'En, heb je nog wat meegekregen van de daders?' Vroeg ik aan Bobby. 'Nee, kan ik je even spreken, alleen.' Zei Bobby. 'Oké.' Antwoordde ik.
Hij stond op en liep de kamer uit, ik volgde hem. Toen we uit de kamer waren begon hij te praten. 'Het is mislukt, ze is ouder geworden dan ze moest zijn.' 'Hoe oud is ze dan nu?' '15, maar dit betekend dus ook dat er wat anders mis is, iets goeds of iets slechts.' 'Laten we hopen dat het iets goeds is.' Zei ik. 'Ja, laten we hopen dat ze dat bijvoorbeeld super slim is, in plaats van super dom of een heel slecht geheugen.' Zei Bobby. 'Pa?!' Horen we Jade roepen vanuit de keuken. 'Ja?!' Riep Bobby terug. 'Mag ik televisie kijken?!' Vroeg ze. 'Ja tuurlijk, ga je gang.' Riep hij. 'Kunnen we weer terug want ik wil graag wat eten.' Vroeg ik aan Bobby. 'Ga maar eten.' Zei hij. Ik liep richting de keuken en bakte wat pannenkoeken. Ik legde ze op een bord en at ze daarna op. 'Mam?' 'Ja?' Zei Lindsay met een zucht. 'Mag ik naar school?' Vroeg Jade. 'Nee, dat is veel te gevaarlijk.'antwoordde Lindsay. 'Dan ga ik wel met haar mee, ik ben 18, ik mag ook nog naar school.' Zei ik. 'Ja mam, dan gaat Luna mee.' Herhaalde Jade mij. Lindsay zuchtte. 'Dat moet ik even met je vader overleggen, het wordt dan zoiezo een mensen school.' Zei Lindsay. 'Oké.' Zei Jade en ze zette een grote glimlach op. 'Bedankt.' Zei Jade tegen mij. 'Graag gedaan.' 'Ik ga naar mijn kamer.' Zei Jade en ze liep de kamer uit, de trap op.
JE LEEST
Het leven van een bovennatuurlijk meisje
FantasyHet is handig als je eerst deel 1 leest, dat is: het dagboek van een bovennatuurlijk meisje. Maar je moet het zelf weten, van mij mag je het ook gewoon zonder het eerste verhaal te lezen, aan dit verhaal beginnen maar er is een risico dat je dan som...