'Wij gaan ons bij de administratie aanmelden, zie ik je weer in de pauze?' Vroeg ik aan Max. 'Ja is goed.' Zei hij en glimlachte. Ik glimlachte terug. We liepen richting de administratie toen Jade begon te praten. 'Toen ik op jou kamer was zag ik een foto van jou en een jongen en die lijkt echt heel veel op Max.' 'Ten eerste: hoezo kwam jij in mijn kamer. Ten tweede: nu je het zegt hij lijkt wel veel op Logan.' Zei ik. Jade knikte. We stonden bij de administratie en een vriendelijke vrouw zat achter de balie. 'Hallo kan ik jullie helpen?' Vroeg ze vriendelijk. 'Ja, wij zijn nieuw hier. We moeten een rooster enzo hebben.' Zei ik. 'Oke, jullie zijn Luna en Jade van der kaars?' Vroeg de vrouw. 'Ja.' Zeiden Jade en ik in koor. 'Kennen jullie al iemand hier?' Vroeg ze. 'Alleen ene Max hij is onze buurjongen.' Zei ik. De vrouw van de administratie knikte.'Hier is jullie rooster, ik vraag wel aan 2 leerlingen die in jullie klas zitten of ze jullie rond willen leiden.' zei de vrouw. Ze noemde 2 namen door de telecom en een paar minuten later kwamen er 2 mensen aangesneld. Eentje van mijn leeftijd en de ander van Jade's leeftijd. Het waren 2 meisjes. Die van mijn leeftijd had chocolade bruin haar in een vlecht en groene ogen. Jade liep naar het meisje van haar leeftijd toe en stelde haar voor. Het meisje had zwart haar en blauwe ogen. Ze was net de vrouwelijke versie van Carl (toen hij nog zwart haar had dan). Ophouden met denken over Carl, hij is een klootzak en je moet hem gewoon vergeten.
Het meisje van mijn leeftijd was naar me toegelopen en stelde zich voor. 'Hoi, ik ben Alexandra maar ik vind die naam niet mooi dus noem me maar gewoon Alex.' Zei ze. 'Oke Alex, ik ben Luna.' Zei ik. 'Mooie naam, het betekend toch iets met de maan?' Zei ze. 'Weet ik niet, maar bedankt. Jij hebt ook een mooie naam.' Zei ik. Ze glimlachte. 'Zullen we dan naar de les gaan?' Vroeg ik. 'Ehh, ja! We hebben als eerst biologie.' Zei Alex. Ik zuchtte. 'Rustig maar, we hebben een leraar die alles super leuk uitlegt hij kan ieder vak leuk maken, zelfs biologie!' Zei Alex. Jade was al met haar klasgenoot richting haar les.
Alex begon richting het lokaal te lopen, ik liep achter haar aan. We moesten een trap op en we waren er. Alex klopte op de deur en deed hem vervolgens open. Ik volgde haar. Toen ik in het lokaal stond staarde 24 paar nieuwsgierige ogen me aan. Waaronder de 2 blauwe ogen van Max. Hij zwaaide naar me. Ik zwaaide terug. 'Hallo, ben je nieuw hier?' Vroeg de leraar. 'Ja, ik ben Luna Van Der Kaars.' Zei ik. 'Je bent toch niet snel aangebrand?' Grapte de meester. De klas lachte. 'Nee, dat valt wel mee.' Zei ik glimlachend. 'Oké, ga maar naast Alexandra zitten.' Zei de leraar. Dit wordt een leuke les denk ik.
Ik ging naast Alex zitten en legde mijn boeken op tafel. Ik voelde iemand op mijn schouder tikken. Ik draaide me om. Het was een jongen. 'Hoi, ik ben Jeremy.' Stelde hij zich voor. 'Ik ben Luna.' Zei ik. 'Dat wist ik je zei je naam net voor de klas.' Zei hij. Ik rolde met m'n ogen, dit is vast weer zo'n domme populaire sporter. kom op er is er in iedere klas wel een. Ik draaide me weer om en lette op de uitleg van de meester. Het ging over cellen. De meester maakte een grapje erover en de klas lachte. Het uurtje was zo voorbij. Het was pauze en daarna had ik nog een uurtje drama.
Max en ik liepen samen naar de kantine. We gingen aan een tafeltje zitten en Jade kwam al snel op ons af. 'He Luun, is het goed als ik bij vriendinnen ga zitten.' Zei ze. 'Het is Luna en ja dat is goed.' Ze glimlachte en liep naar een tafel waar 4 meiden aan zaten. Ik en Max zaten ons brood op te eten en over random dingen te kletsen toen Jeremy naar onze tafel kwam. 'Heey Luna, waarom zit je bij deze loser, kom bij ons zitten.' Zei hij. 'Welke loser.' Zei ik terwijl ik om me heen keek. 'O wacht daar staat hij.' Zei ik wijzend naar Jeremy. 'Haha, wat een humor heb je toch Luna.' Zei Jeremy en hij liep weg. 'Wow, jij bent de eerste die Jeremy durfde aan te pakken.' Zei een meisje die aan onze tafel ging zitten. 'Ik doe het graag nog een keer.' Zei ik met een glimlach. 'Ik ben trouwens Melody.' Zei het meisje. 'Ik ben Luna.' Zei ik. 'Ik ben Max.' Zei Max. Melody had rood haar en blauwe ogen.
We praten over van alles en nog wat tot de bel ging. Max en ik zeiden gedag tegen Melody en liepen samen naar het drama lokaal. Het was helemaal op de bovenste verdieping. We moesten 3 trappen op. Toen we er eindelijk waren was de leraar er nog niet.
'Is hij altijd te laat?' Vroeg ik aan Max. Max knikte. Ik zuchtte. Na een paar minuten kwam hij eindelijk opdagen. 'Sorry dat ik te laat was jongens, ik moest even een telefoontje plegen.' Zei de meester. Veel mensen zuchtten. We liepen het lokaal binnen en ik ging aan een random tafel zitten. Jeremy liep mijn kant op samen met zijn 3 "vrienden". Een van zijn vrienden had licht-bruin haar en blauwe ogen, de ander had zwart haar en blauwe ogen. Hij leek een beetje op de vroegere Carl maar dan ouder. Waarom moet ik bij iedereen met zwart haar en blauwe ogen aan Carl denken? Ze gingen aan de tafel zitten en ze hielde een gesprekje met elkaar.
'Oke klas de mensen aan tafel is je groepje voor vandaag.' Zei de meester. Ik zuchtte. Are you kidding me. Jeremy keek me met een schuine glimlach aan. Ik glimlachte sarcastisch terug. 'De opdracht luid: doe een toneelstukje, de personages moeten bovennatuurlijk zijn. daar bedoel ik mee: een heks, een weerwolf, een vampier, een engel, een demoon of gewoon iemand met magische krachten, een soort superheld ofzo.' Zei de leraar. Ik glimlachte. Dit gaat zo gemakkelijk worden voor mij. 'het groepje van Jeremy gaat aan het einde van de gang oefenen, het groepje van Jessica gaat aan het begin van de gang, het groepje van Niels en het groepje van Max gaan in het andere lokaal. De rest blijft hier.' Zei de meester. Jeremy en een van zijn vrienden gaven elkaar een high-five.
We liepen naar het eind van de gang en gingen daar op de grond zitten. 'Nou, wat wordt het verhaal?' Vroeg ik. 'We kunnen doen dat ik en Luna samen twee superhelden waren en dan waren jullie twee vampiers ofzo en dan moesten wij jullie verslaan.' Zei Jeremy. 'We kunnen ook doen dat ik een tovenaar ben, jij een vampier, jij een weerwolf, en jij een mens die dan op ons jaagt.' Stelde ik voor.
'Dat vind ik een goed idee, ik ben trouwens Milan.' Zei de jongen met de licht bruine haren en de blauwe ogen. 'Ik heet Levi, en ik vind het ook een goed idee.' Zei degene met zwart haar en blauwe ogen. 'Oke dan wordt dat het.' Zei Jeremy met een glimlach. Ik pakte een papiertje en een schreef de karakters uit.
'Hallo, hoe gaat het?' Vroeg de meester die net aan kwam lopen. 'Goed dit hebben we verzonnen.' Zei ik terwijl ik het blaadje gaf. Hij bekeek het aandachtig. 'Dit is heel goed, komen jullie zo terug naar het lokaal.' Zei hij met een glimlach. Hij gaf me het blaadje terug. Hij liep weer terug richting het lokaal. 'Dus ik ben het mens, Milan is de weerwolf en Levi is de vampier.' Zei Jeremy. 'Ja.' Zei ik. We liepen richting het lokaal. Toen we er waren zei de leraar nog wat en daarna mochten we gaan.
Ik wachtte bij de schoolingang met Max op Jade. Na een paar minuten kwam ze. We reden naar huis. Op de scooter was er een hele ongemakkelijke stilte. 'Was je eerste dag leuk?' Vroeg ik aan Jade om de ongemakkelijke stilte te verbreken. 'Ja, en die van jou.' Zei ze. 'Mijn was ook wel leuk.' Antwoordde ik. Gelukkig waren we er. We zeiden gedag tegen Max en liepen het huis in. Dit was een leuke eerste school dag.
JE LEEST
Het leven van een bovennatuurlijk meisje
FantasyHet is handig als je eerst deel 1 leest, dat is: het dagboek van een bovennatuurlijk meisje. Maar je moet het zelf weten, van mij mag je het ook gewoon zonder het eerste verhaal te lezen, aan dit verhaal beginnen maar er is een risico dat je dan som...