Part 1

728 22 2
                                    

"Keluar dari kelas saya Lee Seok Jin!"

"Seam...saya...."

"I don't need your excuse!" Kata namja itu lalu menunjukkan pintu keluar kelasnya. Dia memandang tajam namja itu. Nak atau tidak Jin keluar juga dari kelas itu.

Dia hanya tidak membawa fail nota saja, itupun kena denda. Guru paling tidak adil yang pernah Jin jumpa.

"Aku doa harap dia kena bebel sehari semalam dengan isteri dia!" Jin menghela nafas dalam. Dia berdiri di luar kelas selama 3 jam akan datang.

Sudahlah dalam keadaan panas sekarang. Pelajar-pelajar yang berada di sana sudah tidak terkejut saat Jin akan berdiri diluar kelas atau membawa 3 fail tebal balik ke rumah.

"Kena denda lagi?" Tanya salah satu pelajar sambil menggelakkan Jin. Dia menghela nafas dalam. Sudah tidak mahu layan semua itu.

3 jam akhirnya berlalu. Dia memandang ke arah seam yang baru saja keluar dari sana. Namja itu berhenti seketika.

"Jin ikut saya."

"Seam saya tak nak bawak balik fail tu lagi." Rayu Jin. Otaknya sudah sangat tepu membaca ulangan yang sama.

"Ikut saya Lee Seokjin." Kata namja itu lalu berjalan pergi.

-In Love To Seam-

Brak!

Fail tebal itu dihentak keatas meja dengan kasar. Dia memandang ke arah depan dengan wajah yang sangat marah.

"Jin..."

"Eomma!"

"Apa?"

"Ini gambar apa ni! Kan Jin cakap Jin tak nak kahwin!" Kata Jin dengan marah. Namun sang Puan Lee hanya tersenyum kecil saja. Dia memandang ke arah anaknya.

"Jin kena jumpa diam malam ni. Jin jangan elak lagi okay. Sebab appa dan eomma akan ikut." Kata Puan Lee. Jin menganga besar.

"Lagipun, pihak sana dah setuju." Lagilah Jin terkejut. Nak atau tidak dia kena terima juga.

Bukan dia tidak mahu terima dengan semua pilihan eommanya. Kebanyakkan mereka hanya mengikut nafsu saja. Bukan cinta sangat pun.

Sebab tu Jin tidak suka dengan semua pilihan sang eomma. Mungkin termasuk yang baru ini.

"Umur dia 29 tahun."

"Eomma! Tahun depan dia dah 30?!"

"Hey, duda hot okay."

"Duda pulak tu! Eomma!" Jin cuba merayu namun dia di abaikan. Jin menghela nafas dalam. 

"Eomma."

"Eomma dan eomma dia akan set kan tarikh perkahwinan korang. Kiranya malam ni korang rasmi bertunang!"

"EOMMA!!!"

-In Love With Seam-

"But daddy, neyney say I'll get new mommy." 

"Neyney said that to you? When?"

"Neyney tell me early morning after you go to work. And I'll see my new mommy this night!"

Namjoon memandang mama nya yang seakan tidak mendengarkan apa-apa dari mereka berdua. 

"Mom...what you gonna to do?" Tanya Namjoon sambil menghela nafas dalam.

"Mama cuma nak bagi kebahagiaan baru untuK Yeojoon. Salah?" Tanya Puan Kim dengan senyuman.

"Mama...Joon tak nak kenal dengan mana-mana yeoja lagi mama..."

"Joon tengoklah gambar ni!" Kata Puan Kim memaksa. Namun Namjoon tetap menolak. Dia bermain dengan anak lelakinya Yeojoon.

"Namjoon...mama pun teringin nak cucu lagi...Joonie...Joonie nak adik lagi tak?" Tanya Puan Kim sambil memandang Yeojoon.

Yeojoon menganggukan kepalanya. Yeojoon memandang Namjoon dan Puan Kim...

"Joonie sangat bosan bila daddy go to work. Neyney bukan selalu boleh main dengan Joonoe...Joonie nak adik lagi."

"See? So terima pertunangan ni okay?"

Namjoon mengalah. Dia akan lakukan apapun untuk anaknya. Semuanya sebab dia sayangkan Yeojoon. Nyawanya.

-In Love With Seam-

Jin menghela nafas dalam. Dia memandang Puan Lee dan Tuan Lee yang masih saja berbual di depan sana. Mereka masih di dalam kereta.

"Eomma...eomma betul-betul na kahwinkan Jin?"

"Sayang...eomma dengan appa dah tua. Kami tak boleh jaga kamu dengan baik. Kitorang bukan nak buang Jin, kitorang nak bagi jaminan agar Jin tetap terjaga walaupun kami dah takde."

Jin terdiam. Sang appa menjelaskan pada Jin. Jin menganggukan kepalanya. Dia memandang ke arah luar tingkap.

"Okaylah kalau itu yang terbaik untuk Jin..."

"Maafkan eomma yang sayang." Jin mengangguk dan memeluk eommanya dari belakang meski terhalang dengan kerusi.

"Kita dah sampai Prince and my Queen." Kata Tuan Lee dengan senyumanya. Mereka semua turun dari kereta.

Mereka ber3 berjalan masuk kedalam restaurant yang telah di tempah. Dia memandang sekeliling. Melihat kedai makan itu dengan wajah masam.

"Kalau Jin tak nak kita boleh balik." Kata Puan Lee saat melihat wajah masam Jin. Jin terus menggelengkan kepalanya.

"Jin cuma shokc je eomma. Jom masuk." Kata Jin sambil terenyum sedikit terpaksa. Mereka ber3 masuk kedalam restaurant itu.

Jin duduk di kerusi yang di sediakan. Dia menghela nafas dalam. Dia kena bersiap sedia, tidak kisah dari mental atau fizikal.

-In Love With Seam-

"Daddy...I need go to the toilet. Can I?"

"Come. Mom, Yeojoon need toilet, I will come after that."

"Okay." Puan Kim dan Tuan Kim pergi lebih dulu. Namjoon menemani Yeojoo ke toilet.

Selepas mereka selesai, keduanya mencari sang orang tua yang sudah menjanjikan blind date Namjoon.

"Daddy...is it true I'll get llittle brother?"

"Maybe. But first, you must behave and not be so naughty? Can you?"

"I will! I so boring you know?!" Kata Yeojoon memuncungkan bibirnya. Namjoon hanya tersenyum saja sambil mengendeng tangan kecil Yeojoon.

"That's neyney. Come." Namjoon mendukung Yeojoon untuk membawa namja itu ke neneknya. Setibanya dia disana, Namjoon terdiam seketika.

Dia memandang mama nya yang masih meramah mesra dengan kedua orang tua didepanya. Tidak perlu di kenalkan, Namjoon sudah sangat kenal.

"Hah datang pun cucu neyney." Puan Kim membawa Yeojoon ke gendonganya. Namjoon bow sebagai tanda hormat tetamu didepan.

-TBC-

In Love to Seam! [Complete]Where stories live. Discover now