Part 2

349 20 0
                                    

"Daddy, can I have chocolate?"

"You already eat to much chocolate Joonie..."

"I promise this last." Namjoon menghela nafas dalam. Dia menyuapkan cake chocolate itu ke mulut Yeojoon dengan teliti.

Puan Kim hanya tersenyum saja melihat cucu nya tersenyum mendapat cake dari daddy nya sendiri.

"Berapa tahun?"

"Dah masuk 6 tahun dah."

"Lancar dia cakap bahasa english."

"Daddy dia ajar dari kecil. Memang lancarlah." Kata Puan Kim sambil memasukkan steak ke dalam mulutnya. Dia tersenyum memandang cucu nya.

Mereka kembali makan dengan tenang. Puan Kim memandang Namjoon yang sedang melayanai Yeojoon.

"Jadi agak-agaknya bila kita nak lancarkan perkahwinan ni?"

"Dalam masa terdekat. Seminggu dari sekarang?"

"Awalnya!"

"Lebih cepat lebih bagus Jin." Jin kembali diam. Perlahan melihat sang guru di depan. Ya, calon suaminya adalah gurunya sendiri. Kim Namjoon.

"Ma, lepaskan Jin periksa dulu. Nanti dia terganggu dengan pelajaran." Namjoon bersuara. Dia masih lagi menyuapkan Yeojoon makan.

Dalam diam Jin bersyukur Si Seam ni nak bersuara. Dia memandang mereka yang lain.

"Okay. Tapi lepas periksa, korang kena terus berkahwin." Paksaan itu hari diterima. Mereka mendiamkan diri tanda keduanya terima dengan perjodohan ini.

"Dad..."

"Yes?"

"Can I have my milk?"

"Give me some kiss." Yeojoon mencium pipi Namjoon. Semua itu di lihat oleh semua orang. Semuanya tersenyum melihat. Tidak terkecuali Jin sendiri.

-In Love To Seam-

Namjoon menyelimuti Yeojoon dengan perlahan. Mencium dahi namja itu dengan sayang lalu berjalan keluar.

Dia kembali masuk kedalam biliknya untuk merehatkan dirinya. Tidak sepenuhnya rehat, dia memikirkan sesuatu yang dari tadi menganggu fikiranya.

"Namjoon..."

"Ahh papa. Wea?"

"Tadi papa nampak kamu diam jer. Kamu ada masalah kerja ker?"

"Takdelah pa. Cuma terfikirkan sesuatu."

"Tentang perkahwinan ni ker?" Namjoon menganggukan kepalanya. Tuan Kim duduk disebelah anaknya.

"Maafkan mama kamu ye."

"Takpelah papa. Joon faham kenapa mama buat semua tu." Kata Namjoon. Dia memandang wajah tua ayah nya itu.

"Papa kenapa tak tido lagi?"

"Papa tunggu mama kamu siap buatkan kopi dan bawakkan ubat. Ni papa nak masuk bilik semula. Kamu jangan amik hati sangat tau."

"Ye papa."

Selepas Tuan Kim berjalan keluar. Namjoon berniat untuk membersihkan diri lalu tido dengan tenang. Dia masih ada masa 2 minggu jika di kira-kira dari sekarang.

Selepas siap membersihkan diri, dia kembali baring di atas katil. Memejamkan mata dan mencuba untuk ke alam mimpi. 

-In Love To Seam-

"Kau serious?" 

"Kau ada nampak aku main-main ker?" Tanya Jin pada sahabatnya Byun Baekhyun. Dia menghela nafas dalam.

"Dengan Namjoon seam? A.K.A guru top one dalam guru paling kau benci?" Jin mengangguk mengiyakan lagi.

Baekhyun hanya mampu terdiam saja. Tidak pernah di sangka langsung. Dia memandang ke arah Jin.

"Bukan dia dah ada anak? Kau jadi bini nombor dua dia?"

"Otak kau! Kalau macam tu aku tak sanggup njing! Eomma aku cakap, dia duda. So mungkin bercerai atau tinggal mati."

"Mungkin. Kesian kau. Baru umur 18 tahun kau dah kena jadi papa budak tu." Kata Baekhyun.

Jin menghela nafas dalam. Dia memandang Baekhyun yang berpura mengasihani dirinya.

Jin meneguk minumanya dengan kasar. Dia memandang ke arah depan dan kebetulan Namjoon lalu di sana. Dengan kecepatan tinggi dia mengalihkan pandanganya tidak mahu melihat wajah Namjoon.

Baekhyun di sebelah sudah gelak besar melihat kelakuan Jin.

"Eh Jin..."

"Apa?"

"Kejap lagi kelas Namjoon seam. Get ready bro!"

-In Love To Seam-

Pembelajaran English yang di bawa oleh Namjoon tidak mendapat focus dari Jin. Dia masih mengelamun memikir hal dua hari lepas.

"Lee Seokjin!" Jin tersedar dari lamunanya dan memandang ke depan. Namjoon memandangnya dengan wajah tajamnya lagi.

Jin menghela nafas susah. Dia tersilap kelas untuk termenung. Jin bangun dengan perlahan sambil menundukkan wajahnya.

"Ne seam?"

"Saya tak rasa awak focus dengan keterangan saya." Katanya dengan suara dalamnya.

"Mian seam...kepala saya pening sikit seam." Kata Jin sedikit memberi alasan. Dia memandang ke arah meja sambil mengigit bibirnya.

"Kalau sakit kenapa tak bagitahu?"

"Mian seam...saya...."

"Focus dalam kelas saya Lee Seokjin." Kata Namjoon dan kembali belajar. Jin kembali duduk lalu cuba untuk focus pada kerja Namjoon.

Namja itu memang sangat berbeza. Jika saja ada anaknya Kim Yeojoon di depanya sekarang. Seorang singa akan menjadi kucing penurut.

"Saya nak kamu semua siapkan easy ni, minggu depan saya nak tengok." Kata Namjoon dan di sahuti oleh pelajar lain. Dia memandang ke arah Jin yang masih saja termenung.

Namjoon tahu apa yang difikirkan namja itu, dia sendiri sedang kacau otaknya sekarang.

"Kerja kamu ni akan jadi markah tambahan untuk exam kamu."

"Ne sir!"

"Okay, saya keluar dulu."

Continued

In Love to Seam! [Complete]Where stories live. Discover now