Part 8

263 19 0
                                    

Petang ini mungkin kerana terlalu bosan, Jin mengajak Namjoon untuk berjalan mengelilingi Ilsan yang terdekat. Namjoon pun hanya okey kan saja. Keduanya menunggang basikal.

"Hyung! Chakaman!" Jin mengayuh dengan lebih laju. Dia mengejar Namjoon yang sudah berada di depan. Mereka berdua sedang berlumba basikal tadi.

Namjoon memberhentikan basikalnya. Dia melihat Jin yang termengah kerana mengejarnya. Dia memandang ke arah Jin sambil tersenyum.

"Penat? Last bersenam bila?"

"Nak cakap orang gemuk?"

"Tak cakap." Kata Namjoon lalu kembali mengayuh basikalnya. Jin merungut di belakang mengejar Namjoon. Akhirnya mereka mengayuh bersebelahan. Menikmati indahnya petang. Namjoon memandang Jin.

"Jom ikut hyung."

"Eodie?"

"Ikut jerlah." Namjoon kembali mengayuh laju diikuti oleh Jin. Lama juga mengayuh dan akhirnya mereka berdua sampai tepat pada waktunya.

Namjoon menarik Jin untuk duduk di pohon tumbang itu. Jin sebenarnya terkejut tapi biarlah, keadaan lebih indah dari rasa terkejutnya.

 Jin sebenarnya terkejut tapi biarlah, keadaan lebih indah dari rasa terkejutnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Wahh hyung...jinja yeppuna!" Puji Jin melihat matahari terbenam itu. Dia kagum dengan apa yang dia nampak. Selama ni dia hanya melihat di dalam drama atau movie cinta yang selalu Baekhyun bagi padanya. Namun sekarang dia melihat sendiri dengan matanya.

"Mesti hyung selalu bawa mommy Yeojoon datang sini kan?" Namjoon menoleh seketika lalu menggeleng.

"Houra tak suka berbasikal atau natrual place. Dia suka shopping, jadi susah nak bawak dia balik Ilsan." Kata Namjoon membuat Jin tersentak dan rasa bersalah.

-In Love To Seam-

Jin meletakkan pasta yang baru saja dia masak di atas meja. Juice oren juga di letakkan di atas meja.

"Wahh pasta." Puji Halabeoji Kim. Jin hanya tersenyum saja. Dia mencari di mana Namjoon.

"Namjoon tengah bertelefon dekat belakang." Jin menganggukan kepala. Dia menyuruh Halabeoji Kim disuruh Jin untuk makan dulu.

Dia berjalan ke belakang untuk memanggil Namjoon makan sekali. Namun dia terhenti saat mendengar pembualan Namjoon.

"Jangan na gila Houra. 3 tahun you menghilang tanpa tanggungjawab pada Yeojoon, and now you nak amik dia pulak?"

Jin mengerutkan dahinya saat mendengar pembicaraan Namjoon. Houra? Bekas isteri Namjoon?

"I takkan benarkan you dekat dengan Yeojoon. You berani buat, I akan laporkan pada polis atas tuduhan menculik dan mencederakan anak I." Kata Namjoon dan mematikan panggilan.

Jin berdehem kecil sebelum menghampiri Namjoon. Dia memandang Namjoon yang masih tidak sedar kehadiranya disini.

"Hyung..."

"Ouh, Jin. Kenapa?"

"Jom makan. Jin dah masak. Kesian baba tunggu lama." Kara HJin cuba menyembunyikan rasa ingin tahunya. Namjoon menganggukan kepalanya lalu mengiktui Jin ke meja makan.

Di meja makan hanya kesunyian saja yang melanda. Dia memandang ke arah Namjoon perlahan. Dia menghela nafas dalam.

Adakah Namjoon akan berubah fikiran?

-In Love To Seam-

"Macam mana holiday kau dengan encik suami?" Usik Baekhyun saat memandang ke arah Jin. Jin merungut tidak suka.

Baekhyun sering saja begitu. Andai saja terlepas cakap pasti dia malu nanti.

Dari kedudukanya dia melihat Namjoon yang baru saja masuk kedalam bilik guru. Namjoon memang masuk lambat tadi kerana Yeojoon ingin Namjoon menghantarnya ke sekolah.

Tetiba senyuman diukir kecil. Dia melihat baju Namjoon yang dia pilih pagi tadi.

"No. Hyung tak pernah pakai baju macam ni."

"Please hyung..."

"No Seokjin!"

"Tak kira! Jin nak hyung pakai juga! Bye! Yeojoon-ah, papa pergi dulu okay." Kata Jin lalu mencium dahi namja kecil itu.

"Kau tengok Baek, dia dah mula angau." Kata Yoongi pulak. Baekhyun menyiku perut Jin membuatkan namja itu tersedar.

"Diamlah korang." Jin terus berjalan meninggalkan mereka yang lain. Jika dilihat semula...Namjoon sangat handsome dengan pakaian itu.

Pasti ramai yang akan suka dengan Nam...KEJAP! NO! Namjoon milik Jin. Dia rasa menyesal menyuruh Namjoon memakai pakaian itu. Double sial untuk dia.

Jin terus berasa sangat tidak ada mood. Kejap lagi adalah kelas suaminya. Lebih baik dia cepat.

-In Love To Seam-

"Namjoon seam nampak handsome."

"Thanks, but students please don't over reacting. Now open your text book." Kata Namjoon dengan senyumanya.

Namjoon duduk di sana lalu memandang ke arah Jin yang masih menundukkan dirinya. Dia mengaru rambut belankangnya. Dia tersenyum kecil saat mengingati kejadian di rumah tadi.

 Dia tersenyum kecil saat mengingati kejadian di rumah tadi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jin yang merasa di pandang mengangkat wajahnya. Dia melihat Namjoon sedang memandangnya dengan senyuman. Helaan nafas di keluarkan. Jin kembali membuang muka.

Ting!

Jin mengambil handphone nya lalu memeriksa siapa yang menghantarkan pesanan padanya. 

Mr Namjoon
Puas sekarang?

Jin mencebik geram. Dia menghentakkan handphone nya kerana geram.

-Be Continued-

In Love to Seam! [Complete]Where stories live. Discover now