Part 7

273 19 1
                                    

"Nanti letak beg dekat depan sana." Jin menganggukan kepalanya. Dia memandang ke arah Namjoon yang masih mencari sesuatu.

"Hyung cari apa?"

"Jin nampak baju FG putih hyung?" Jin nampak berfikir. Dia berjalan ke arah almari dan mencari sesuatu.

"Ni ker?" Namjoon menganggukan kepalanya lalu memandang ke arah Jin dengan senyumanya. Jin juga tersenyum pada Namjoon kembali mengemas beg nya.

Cuti sudah bermula. Namjoon mengatakan ingin tinggal di sana selama seminggu untuk menenangkan fikiranya. Selepas siap, dia kembali menolak luggage nya keluar.

Namjoon ikut keluar kerana makanan yang dia order sudah sampai. Jin ikut Namjoon ke dapur.

"Jin nak makan yang mana?"

"Yang nilah." Kata Jin kerana dia kurang suka makan makanan yang crunch sangat berbeza dengan Namjoon.

Mereka berdua makan bersama sambil melayan movie di tv sambungan netflix handphone Namjoon tentu saja.

Mereka berdua makan dengan tenang di sana. Jin memandang Namjoon yang masih focus dengan movie.

"Hyung..."

"Um?"

"Hera dengann hyung memang rapat eh?"

"Takdelah rapat sangat. Dia assistant dekat sekolah. Hyung kan kekadang busy, jadi assistant dekat sekolah membantu juga," kata Namjoon lalu meneguk minumanya.

Jin menganggukan kepalanya faham. Untung dia tanya, jika tidak pasti dia masih memikirkan hal itu. Dia menghela nafas dalam. Sedikit lega.

-In Love To Seam-

"BABA!" 

"Namjoon-ah! Cucu baba!" Mereka berpelukkan melepaskan rindu masing-masing. Sudah sangat lama mereka tidak berjumpa.

"Ni ke Seokjin?" Jin membow kecil lalu memandang tersenyum ke arah namja tua di depanya itu. Halabeojia Kim memeluk Jin dengan lembut.

Jin membalas pelukkan namja itu. Dia sangat rindu sosok orang tua seperti ini. Kedua nenek atuknya sudah sangat lama meninggal mereka.

"Jom masak. Baba ada masak untuk kamu berdua."

"Masuklah dulu. Joon nak pergi amik luggage kejap."

"Biar Jin tolong."

"Takpe. Masuklah dalam." Namjoon menyuruh Jin masuk mengikuti baba nya. Dia kembali ke kereta mengambil luggage untuk di bawa masuk.

Dia tersenyum melihat aksoseri rumah Halabeoji Kim kerana sangat cantik. Dia memandang ke arah halabeoji Kim yang baru saja keluar dari dapur.

"Cantikkan?"

"Haah. Halabeojie suka mengembara?" Halabeoji Kim tidak menggelengkan kepalanya. Dia menghampiri Jin melihat semua aksesori semua itu.

"Dulu, sebelum dia bina syarikat dekat Seoul Namu suka travel. Dia akan pergi untuk menenangkan fikiran saat belajar. Namu selalu pergi muzium seni dan berbasikal."

Jin sedikit kagum dengan suami nya. Ternyata Namjoon sangat suka alam hijau. Dia tersenyum melihat semua gambar yang ada di sana. Benar-benar orang pencinta natrual.

"Jom tunggu dekat meja makan sementara Namu bawa beg masuk." Jin menganggukan kepalanya.

-In Love To Seam-

Namjoon kembali masuk kedalam biliknya. Dia baru saja pergi minum air tadi. Dia melihat Jin sedang membersihkan tempat tido.

"Nak makan tak?"

"Orang dah makanlah!" Kesal Jin. Dia tahu Namjoon sengaja menanyakan soal itu. Dia menghela nafas dalam.

Namjoon membaringkan diri sambil bermain handphone. Jin pula masih menikmati angin malam dengan buku yang di pegang. Dia pinjam dari Namjoon sebelum datang sini.

Jin memandang Namjoon yang masih bermain dengan handphone. Tetiba dia tersenyum kecil lalu memandang depan semula.

"Tak sangka seam berumur 29 tahun ada nama manja." Seakan dirinya dibicarakan, Namjoon mengangkat wajahnya memandang Jin yang sudah terkekeh.

"Maksud Jin?"

"Nantikan, Jin nak panggil hyung dekat sekolah. Namu seam..." Kata Jin di akhiri dengan gelak kecil.

Namjoon masih tertanya. Apa yang di bicarakan Jin sebenarnya. Seketika dia tersedar. Memandang Jin dengan muka kesalnya.

"Jangan nak berani-berani Kim Seokjin."

"Wea? Cumil apa." Kata Jin sambil mengejek. Dia ingin berjalan keluar namun Namjoon menangkap Jin dengan cepat.

"Namu eh...sini..."

"AHAHAHAHA SEAM! GELI JANGAN!" Jeritan Jin kedengaran sehingga ke depan. Dia memandang ke arah bilik Jin yang sedang riuh dengan gelak tawa mereka.

Halabeoji Kim terssenyum sendiri. Dia gembira bila Namjoon berubah semula.

-In Love To Seam-

"Jin mana?"

"Mandi kot." Kata Namjoon sambil menyediakan masakkan di atas meja. Halabeoji Kim baru saja selesai membuat makanan pagi mereka. Hanya mee goreng dan juga pankcake untuk Namjoon tentu saja.

"Joon ada jumpa Houra?" 

"Takde. Lepas penceraian dekat mahkamah, dia takde jumpa Joon atau bertanya pasal Yeojoon." Halabeoji Km menganggukan kepalanya. 

"Jin dah tahu?"

"Dia tak perlu tahu masa lalu Joon. Biarlah dia cuma perlu tahu masa depan dia dengan Namjoon jer."

"Setidaknya Jin boleh belajar kesilapan Houra dan Joon boleh belajar dari kesilapan Joon." Namjoon menghela nafas dalam.

Dia memandang Halabeoji Kim yang turut memandangnya. Jujur dia tidak suka bila mula bercerita tentang bekas isterinya.

Tepat itu Jin datang ke dapur. Dia tersenyum memandang ke arah halaeboeji Kim yang tersenyum memandangnya.

"Baba, baba ada susu?"

"Kejap lagi ada penghantar susu. Nanti pergi amik." Jin menganggukan kepalanya. Dia mengagihkan makanan ke pinggan dia dan halabeoji Kim. Untuk Namjoon pula dia mencurahkan madu pada pankcake Namjoon.

Tok tok

"Tu susu, biar baba amikan." Jin tersenyum sambil menganggukan kepala. Namjoon perasan sesuatu.

"Kenapa tak keringkan rambut dengan betul? Nanti kepala sakit." Kata Namjoon sambil menggelengkan kepalanya.

Continued

In Love to Seam! [Complete]Where stories live. Discover now