"Tadi exam macam mana?" Tanya Namjoon saat melihat Jin baru saja keluar dari bilik. Mereka duduk bersama di apartment Namjoon. Tentunya paksaan dari kedua queen Lee dan Kim.
"Okay jer..." Kata Jin. Namjoon menganggukan kepalanya. Mereka duduk di sebuah sofa di ruang tamu. Di tengah-tengah ada Yeojoon.
Mereka menonton tv dengan tenang. Sesekali Yeojoon akan bertanya sesuaatu pada Namjoon dan juga Jin tentu saja.
"Seam.."
"Um?"
"Boleh tak ajarkan English esok ada exam."
"Saiapa suruh tak focus kelas saya. Pergi amik nota." Jin menganggukan kepalanya.
"Daddy..."
"Um?"
"Papa ada pekcha?" Tanya Yeojoon. Jika bercakap hangeul Yeojoon memang tidak mahir.
"Ye sayang...papa akan ada periksa." Yeojoon menganggukan kepalanya. Jin sudah kembali dengan membawa banyak nota di sama.
Namjoon mendudukan Yeojoon ke sofa lalu dia membetulkan duduknya. Jin duduk di bawah kerana lebih senang ada meja. Mereka belajar sementara Yeojoon dengan game di handphone papa nya.
Jin belajar dengan tekun, cuba untuk memahami segala formula yang Namjoon ajarkan.
Ting Tong!
"Daddy!"
"Go take my card."
"Okay!" Kata Yeojoon berlari mendapatkan coat Namjoon. Dia mengambil card Namjoon lalu membuka pintu.
Delivery yang tadi Yeojoon order sudah sampai. Budak tu memang pandai semua ni.
"Stop dulu lepas tu makan." Jin menganggukan kepalanya. Dia menyediakan pinggan untuk Yeojoon dan cawan untuk namja kecil itu.
Mereka makan dengan tenang di sana.
-In Love To Seam-
Jin menjawab tenang. Semua yang dia belajar, maksud dalam peperiksaan. Jin tersenyum gembira kerana akhirnya dia boleh menjawab dengan senyuman.
Selepas dia siap, Jin orang pertama yang menghantar dan keluar dari kelas itu. Mereka semua terkejut tentu saja. Macam mana dia boleh jawab semua tu?
Jin duduk di dalam cafe sendirian. Baekhyun masih belum siap jawab lagi. Lagi untungnya, coffee chocolate kegemaranya menikmatinya.
Dia menghela nafas dalam lalu dapat melihat Namjoon baru saja keluar dari bilik guru. Dia teringat nota-nota Namjoon semalam.
Dia memandang ke arah Namjoon yang turut memandnagnya. Mereka berdua membalas senyuman.
Tahulah Namjoon bahawa Jin dapat menjawab soalan dengan mudah. Dia kembali berjalan untuk ke destinasinya.
Jin juga makan dengan tenang setelah ramenya sampai. Baru 3 suap dia sudah dapat mendengar suara Baekhyun memanggilnya.
"Untunglah kau!"
"Apa yang untung? Aku kan belajar."
"Alah itu jerlah kau punya alasan. Dahlah aku nak makan, tunggu kejap tau." Jin menganggukan kepalanya. Dia kembali makan ramen nya.
-In Love To Seam-
Mereka berdua melihat pelamin yang baru saja siap. Paksaan Puan Kim menyuruh Namjoon datang bersama dengan Jin untuk melihat pelamin yang di bina.
Keduanya berasa sedikit kagum kerana kedua pemaisuri itu benar-benar memanfaatkan waktu.
"Macam mana?"
"Okay jer."
"Esok last exam kan? So hari Sabtu majlis berlangsung."
"Secepat tu eomma?" Tanya Jin dan dibalas anggukan oleh sang Puan Lee. Dia menghela nafas dalam namun sangat paksaan.
Mereka ber4 berjalan untuk pergi makan ke sebuah restaurant yang berdekatan.
"Joon pergi bayar kejap."
"Ne.. eh Joon, mama nak tambah chicken potatos untuk Yeojoon." Kata Puan Kim. Namjoon menganggukan kepalanya.
Dia berjalan pergi dari sana. Jin mengikut dari belakang untuk membantu Namjoon mengambil makananya.
Dia membantu Namjoon untuk mengangkat dulang makanan itu. Dia berjalan bersama dengan Namjoon.
"Gomawo seam..."
"Untuk?"
"Ajar Jin English."
"Lain kali focus dalam kelas." Jin berhenti hanya untuk mengutuk nya saja. Dia mencebik bibirnya kerana terlalu geram pada Namjoon.
Orang berterima kasih dia boleh pula memerli. Tangan kang!
"Orang nak makan makanan bukan makian kamu untuk saya." Kata Namjoon. Jin tersentak kerana terkejut macam mana Namjoon boleh tahu?
Dia dengan cepat berjalan ke arah Namjoon. Tidak mahu di perli lebih kasar.
-In Love To Seam-
"Macam tetiba je kau ajak kami minum-minum ni?" Tanya Jungwoo dan di balas anggukan Sungra. Mana tidaknya, Jin ni kedekut sikit nak belanja makanan.
Jin hanya tersenyum saja. Dia memandang Baekhyun sebagai tanda untuk mengalihkan pembicaraanya.
"Jin dah belanja korang bising-bising pulak." Kata Baekhyun. Mereka semua hanya mengangguk pasrah saja.
Jin menghela nafas dalam. Lagipula dia ingin mengadakan hari terakhir untuk masa bujangnya tentu saja. Dia menghela nafas dalam.
"Aku pergi order kejap." Mereka yang lain menganggukan kepalanya. Jin berjalan ke kaunter, mengoder makanan dan minuman yang diinginkan dan sesuai usia mereka.
Selepas siap, mereka semua makan dengan sangat tenang dan bersuka ria. Jin sudah meminta izin dari Namjoon utnuk pulang lambat.
Untungnya Yeojoon berada di rumah sang neneknya. Dia menikmati makanan itu dengan sangat menikmatinya.
Mereka semua bergelak ketawa, kekadang bernyanyi dan juga bercerita. Mereka semua sangat menikmati malam itu.
Jin memang membayar semua makanan itu seperti janjinya. Dia memandang ke arah luar dengan pandangan hampa.
Esok dia sudah bertukar status. Dia menghela nafas dalam. Jin meneguk minuman putih itu. Tetiba ada daging di depanya.
"Makanlah." Kata Baekhyun seakan ingin menenangkan namja itu. Jin tersenyum lalu menyuap daging itu ke mulutnya.
"Gomawo..."
Continued
YOU ARE READING
In Love to Seam! [Complete]
RastgeleBercinta dengan seorang guru bukanlah senang. Tapi tak juga susah. Biasa saja. Cuma rasa marah itu adalah jika sesuatu yang berlaku Bl Boy×boy Namjoon×Jin