"Papa, I need some chocolate."
"Again?"
"Please."
"Take over there." Yeojoon tersenyum sambil berjalan ke rak yang penuh dengan chocolate. Jin pula sedang memilih susu untuk Yeojoon dan dirinya.
Selepas memilih susu dia berjalan mengambil coffee kegemaran Namjoon. Namun dia merasakan sangat lama Yeojoon di sana. Jin mengambi langkah untuk menghampiri namja kecil itu.
Saat sampai di rak sana, dia melihat Yeojoon sedang berbual dengan seorang yeoja di sana. Dia menghampiri Yeojoon lalu menarik namja kecil itu.
"Yeojoon-ah."
"Ah papa!" Yeojoon terus didukung oleh Jin. Dia memandang yeoja di depanya. Jin membow kecil.
"Ni ke papa Yeojoon."
"Ne. Papa, ini Houra ahjushi. Dia tadi tolong Joonie amikkan chocolate."
Jin tersentak. Nama ini, bukankah nama bekas isteri Namjoon. Dia memandang ke arah Yeojoon yang seakan tidak tahu apa-apa.
"Joonie, khajja. Daddy dah nak balik. Jom, Joonie kata nak masakkan untuk daddy."
"Ah ne! Thajja papa. Annyeong Houra ahjushi!" Kata Yeojoon. Jin terus membawa Yeojoon keluar dari sana. Dia siap membayar lalu masuk kedalam kereta.
Jin memakaikan Yeojoon seatbelt. Dia tersenyum memandang Yeojoon yang dengan riangnya bermain dengan handphone miliknya.
'Papa tak nak hilang kamu sayang...'
Dia terus memandu kereta dengan kecepatan yang sedang.
-In Love To Seam-
Jin dan Yeojoon memasakkan Namjoon makan lunch. Namjoon juga sudah berjanji untuk balik. Tepat pukul 1.30 namja Kim itu masuk kedalam rumah dengan senyuman.
Meskipun dia mengukir senyuman, Jin dapat lihat kepenatan Namjoon. Dua pekerjaan dalam satu masa. Sebagai guru dan juga sebagai sebagai pengurus syarikat.
"Daddy!"
"Hey Joonie! Jangan peluk daddy. Wash your hand first, and let daddy wash his hand too."
"Ouh mian papa." Kata Yeojoon lalu berlari kecil mendapatkan sinki untuk mencuci tanganya.
Namjoon juga melakukan benda yang sama. Dia berjalan mencuci tanganya lalu memandang ke arah Yeojoon yang juga selesai mencuci tangan.
"Yeojoon masak apa untuk daddy?"
"Joonie mashak pasta cabonara. What I said is right papa?"
"Yes my boy. Jom makan." Kata Jin lalu berjalan bersama Namjoon dan Yeojoon di dukungan Namjoon untuk ke meja makan.
Mereka berdua makan bersama. Ke3 nya makan dengan sangat berselera sambil bergelak ketawa. Sehinggalah mereka selesai makan.
Yeojoon sudah lebih dulu masuk kedalam bilik untuk membuat kerjanya. Jin sedang mencuci pinggan dibantu oleh Namjoon.
"Hyung..."
"Um?"
"Tadi masa Jin dengan Yeojoon dekat mart...."
"Ne? Kenapa?" Tanya Namjoon memandang Jin.
"Yeojoon berjumpa dengan..."
"Dengan?" Namjoon masih menunggu pertanyaan Jin, namun namja itu lantas menggelengkan kepalanya. Dia mematikan air lalu memandang Namjoon.
"Aniyo. Hyung tak kerja balik?" Namjoon hanya menganggukan kepalanya lalu memandang ke arah Namjoon. Dia membetulkan tie Namjoon dengan senyuman.
"Hyung..."
"Wea Jin?"
-In Love To Seam-
Namjoon mendudukan dirinya di kerusi kebesaranya itu. Dia menghela nafas dalam. Memandang gambar yang ada disana.
Gambar di mana, dia dan Houra dan Yeojoon yang masih di dalam kandungan. Dia memandang ke arah depan semula.
"Jina."
"Ne tuan?"
"Boleh buangkan gambar ni?" Namjoon menghulurkan frame itu kepada assistant dia. Jina nampak terpinga, namun dia tetap melakukan kerjanya.
Namjoon memgambil handphone nya lalu menghubungi Taehyung. Adiknya sendiri, dia melihat ke depan dengan senyuman yang sangat indah sehingga dimple nya terlihat dalam.
"Wea?"
"Tae...kau masih amik gambar?" Tanya Namjoon sambil bermain dengan pen di depanya.
Dia memandang ke arah depan dengan senyumanya. Di seberang sana kedengaran Taehyung tengah bergaduh dengan seseorang.
"Ne hyung! Hyung, nanti Tae call balik. YAK JANGAN DEKAT!"
Tidak tahan, Namjoon mematikan panggilan itu. Dia melihat rolex mahalnya, tersenyum kecil dia bila teringat rancanganya sendiri.
"Tuan."
"Ne?"
"Meeting akan dimulakan kejap lagi, Tuan nak saya tunggu atau nak saya sediakan bahan?"
"Awak boleh sediakan bahan. Thanks Jina."
"Ne Tuan." Jina berjalan keluar meninggalkan Namjoon sendirian di sana. Dia tersenyum kecil sambil membetulkan blazer nya.
Dia sudah melakukan apa yang dia pernah mimpikan."
-In Love To Seam-
Jika di tanyakan kenapa Namjoon tidak menolak penjodohan dengan muridnya sendiri?
04.12.20xx hari dimana Namjoon masuk ke sekolah itu. Dan di saat itu juga pelajar kelas yang dia mengajar sedang menyambut birthday seseorang.
Namjoon melihat namja itu. Dia Lee Seokjin. Namja yang sekarang menjadi suaminya. Dan lebih mengejutkan, namja itu sudah membuat hati Namjoon berdegup sama seperti dia mendapat tahu kehadiran Yeojoon.
Dan dari situ, dia tahu dia sudah jatuh hati pada anak muridnya sendiri.
Jika orang lain pasti akan berlembut dan jadikan sang pujaan murid fac. Tapi itu bukan cara Namjoon. Dia lebih suka Jin tidak menyukainya.
Itu lebih mencabar berbanding yang lain. Namjoon benar-benar mencintai Jin namun dia rahsiakan sehinggalah sang eomma menipu dirinya.
Ingin mengahwini dia bersama seorang yeoja sedangkan yang dia jodohkan adalah namja dan itu Jin sendiri. Mana mungkin Namjoon menolak.
Namjoon sangat-sangat bersyukur sang eomma memperkenalkan dia bersama dengan Jin. Dia bersyukur juga Yeojoon senang rapat dengan Jin sendiri.
-Be Continued-
YOU ARE READING
In Love to Seam! [Complete]
عشوائيBercinta dengan seorang guru bukanlah senang. Tapi tak juga susah. Biasa saja. Cuma rasa marah itu adalah jika sesuatu yang berlaku Bl Boy×boy Namjoon×Jin