"Eh hyung! Mana boleh macam tu!"
"Kenapa pulak? Adilkan? Am I right Yeojoon?"
"Ne! Papa yang tak tahu main!"
"Hey mana ada, papa pandai okay main!" Jin mencuit hidung Yeojoon. Namjoon menkosongkan jadualnya di hari minggu ini untuk bersama keluarga kecilnya.
Selepas sarapan dan mengemas sedikit rumah, Yeojoon mengajak kedua namja dewasa itu untuk bermain permainan video bersama. Jadinya beginilah.
Ding~dong
"My prince, can you open the door?"
"Okay." Yeojoon berjalan turun dari sofa dan membuka pintu untuk sang tetamu.
"BUBU!" Namjoon memberhentikan permainan video. Dia memandang keluar lalu mencuit Jin.
"Baba datang."
"Bwo?" Jin dan Namjoon menghampiri Yeojoon untuk berjumpa dengan halabeoji Kim.
"Baba bila sampai?"
"Semalam, Taehyung amik baba. Baba tido dekat rumah mama kamu semalam."
"Yeke. Masuklah dulu." Kata Namjoon sambil membuka pintu lebih besar. Mereka semua menuju ke ruang tamu. Diorang berbual kecil.
"Joonie, come show your bubu how to make some pizza."
"Ouh yes! Bubu! I already know how to make pizza. You should eat that okay! Papa let's go make some pizza."
"Okay prince." Kata Jin mengikuti Yeojoon yang nampak sangat bersemangat untuk membuat pizza untuk atuknya. Dia juga tersenyum sesekali mendengar celoteh Yeojoon.
-In Love to Seam-
"Sebenarnya baba datang ni bagitahu hal penting."
"Apa baba?"
"Baba dah agihkan wasiat untuk cucu baba." Namjoon berkerut tidak suka mendengarkan itu. Dia memandang ke arah halabeoji Kim.
"Baba nak bagi kamu syarikat baba dekat Jerman tu." Lagilah Namjoon tidak setuju akan hal itu.
"Joon dah uruskan syarikat papa lah baba. Kenapa tak bagi dekat si Markutet tu jer?"
"Dia dah amik kebun baba."
"Budak tu! Dasar pemalas." Halabeojie Kim menggelengkan kepala. Kebanyakkan cucu mereka banyak berebutkan kebun dia berbanding syarikat dia yang lebih terkenal berbanding kebunya.
Namjoon melihat Yeojoon memandang kedua namja yang masih sedang makan di sana. Dia tahu baba nya itu ingin masa depanya terjamin dan juga selamat.
"Kenapa tak bagi dekat anak pakcik Siwon?"
"Diorang pun dah pegang dua syarikat. Takpe Namu. Jangan takut untuk pegang dua dalam satu masa. Baba akan tolong."
Namjoon menghela nafas dalam. Dia memandang ke arah Jin dan Yeojoon silih berganti. Apa yang baba katakan sama dengan papanya.
"Baiklah. Namu terima." Halabeojie Kim tersenyum mendengarkan itu. Selepas itu, mereka semua sudah selesai makan dan Jin mengemas di bantu oleh Namjoon.
Halabeojie Kim dan Yeojoon sedang membaca buku di bilik bacaan Namjoon.
"Hyung terima?"
"Haah. Untuk masa depan Yeojoon."
"Baguslah. Masa depan si handsome tu terjamin juga." Namjoon menganggukan kepalanya.
-In Love to Seam-
YOU ARE READING
In Love to Seam! [Complete]
RandomBercinta dengan seorang guru bukanlah senang. Tapi tak juga susah. Biasa saja. Cuma rasa marah itu adalah jika sesuatu yang berlaku Bl Boy×boy Namjoon×Jin