Yoongi dan Baekhyun mencebikkan mulutnya. Diorang masih lagi berasa bersalah pada Jin. Tidak tahu namja itu alergic pada bawang putih.
"Aku dah cakap takde apa-apa kan." Kata Jin menghela nafas. Dia memandang kedua sahabatnya itu.
"Tapi Jin...kenapa kau tak bagitahu kitorang?"
"Haah. Dah tak memasal kena marah dengan suami kau."
"Aku lupa. Aku pun lupa aku ada alergic. Sorry lah." Kata Jin sambil menyegih. Kedua sahabatnya makin menajamkan matanya.
Mereka ber3 berbual dengan rancak di dalam ward sana. Gelak tawa juga sesekali akan terdengar dalam ruangan itu.
Tetiba pintu ward terbuka. Menunjukkan dua namja yang masuk kedalam situ.
"Papa!"
"Joonie!" Jin mendepakan tanganya. Yeojoon naik ke katil di bantu oleh Taehyung.
"Namjoon hyung dia ada meeting pagi. So dia suruh kitorang bagi bubur ni dekat hyung."
"Thanks Taehyung." Taehyung hanya menganggukan kepalanya saja. Dia memandang ke arah Yoongi dan Baekhyun yang masih tercegat di sana.
"Kawan Jin hyung ker?" Keduanya menganggukan kepala serentak.
"Byun Baekhyun imnida."
"Min Yoongi." Taehyung menganggukan kepalanya. Dia bermain dengan Yeojoon. Bersama dengan Baekhyun dan Yoongi.
-In Love to Seam-
Namjoon berjalan masuk ke dalam ward Jin. Saat dia masuk, pemandangan pertama ialah...
Jin sedang bermain handphone di katilnya, Yeojoon terlelap di sebelah Jin dan Taehyung tertidur di sofa.
"Hyung?"
"Hey. Kenapa tak rest?"
"Dah puas tidur. Tengok Joonie dengan Tae. Dah tertidur dah." Kata Jin sambil tersenyum kecil melihat Jin. Namjoon juga tersenyum kecil.
Dia mendudukan dirinya di sana. Dia memandang Jin yang cuba membetulkan dirinya agar tidak mengejutkan sang budak.
"Hyung datang sini, tak ada kerja ker?" Tanya Jin memandang Namjoon. Namjoon menggelengkan kepalanya.
Namjoon memandang ke arah Jin yang sedang. Dia menghulurkan Jin coklat yang dia sedang membeli.
"Thanks hyung." Jin tersenyum di balas ileh Namjoon. Mereka berdua membual sedikit. Gelak tawa juga dilakukan dengan perlahan.
Tidak mahu mengejutkan Taehyung dan Yeojoon tentunya. Mereka berdua merah menahan ketawa mereka dari meletus dengan kuat dan mengejutkan mereka berdua.
"Hyung..."
"Um?"
"Esok, Jin dah boleh keluar. Boleh tak Jin nak ke sekolah."
"Biar hyung hantar."
"Tapi nanti..."
"Kenapa?"
"Takde pape?" Kata Jin. Dia tidak mahu mengecewakan Namjoon lagi jadi dia hanya diam saja. Namjoon juga hanya menganggukan kepala saja.
-In Love to Seam-
Namjoon benar-benar menghantar Jin. Namun kali ini mereka di pandang oleh semua pelajar dan juga guru di sana. Jin berasa sangat gugup.
Mereka berdua keluar dari kereta. Jin tersenyum kecil namun Namjoon mengelus rambut Jin perlahan.
"Pergi masuk kelas. Ni bagi dekat pelajar, kejap lagi saya masuk."
YOU ARE READING
In Love to Seam! [Complete]
RandomBercinta dengan seorang guru bukanlah senang. Tapi tak juga susah. Biasa saja. Cuma rasa marah itu adalah jika sesuatu yang berlaku Bl Boy×boy Namjoon×Jin