Part 15

222 18 0
                                    

Entah kenapa, 3 hari ini Jin merasakan Namjoon mengelakkan diri dari bertemunya. Jin merasa bersalah serta marah.

Jin memandang ke depan. Namjoon sedang mengajar. Dia tidak memandang Jin langsung pun. Malah sebut namanya saja tidak.

Seperti kejadian dulu. Jin sudah cuba menarik perhatian Namjoon. Tidak focus, berpura tidak faham. Namun semuanya di abaikan.

Sehinggalah Namjoon keluar. Jin sudah pasrah. Dia tahu itu salahnya, namun Namjoon juga ada salah juga. Kenapa dia perlu rahsiakan semua itu.

Jin, Baekhyun dan Yoongi jalan tepat di belakang Namjoon. Jin nampak sangat lemah sebab tu kedua sahabatnya diam tidak bertanya.

Hiks...

"Hey Jin kau kenapa?" Tanya Baekhyun melihat Jin sudah menangis. Yoongi menghadap kedepan. Namjoon nampak berhenti seketika namun teruskan berjalan.

Makin kuat tangisan Jin. Yoongi ingin mengejar Namjoon namun Baekhyun menahan. Dia menggelengkan kepalanya.

"Jin lebih penting." Yoongi akhirnya bersetuju. Mereka cuba memujuk Jin agar lelaki itu tenang. Tidak ingin Jin semakin tertekan.

"Jin...kau kenapa? Kenapa tak cerita?"

"Hiks...Baek..." Baekhyun memeluk Jin. Dia yakin pasti ada kesalahfahaman antara keduanya.

"Kau kena kuat Jin..." Pesan Yoongi sambil menenangkan Jin. 

-In Love to Seam-

Namjoon sendiri di dalam toilet hanya termenung saja. Dia berasa bersalah pada Jin. Sangat bahkan. Air mata Jin kembali mengalir.

Dia memandang cincin perkahwinan nya. Helaan nafas di keluarkan. Namjoon bersandar di dinding sana lalu mengalirkan air matanya.

"Mianhea Jin....hyung cuma takut terlalu berharap. Jadi hyung terpaksa buat macam ni." Kata Namjoon. Dia mengesat air matanya lalu berjalan keluar.

Saat dia keluar, dia melihat Yoongi sudah menunggunya di depan pintu. Lelaki muda itu membow kecil.

"Seam...seam gaduh ker dengan Jin?" Tanya Yoongi terus terang. Namjoon memandang Yoongi yang memandangnya tajam.

"Kenapa?"

"Seam tahu, Jin dah demam sebab asik nangis." Risau? Tentu! Tapi Namjoon juga ada tahap kesabaran dan ego bukan?

"Dia mungkin penat uruskan rumah dan sekolah. Jangan nak merepek. Saya ada meeting."

"Seam kenapa buat Jin macam tu!" Yoongi bertanya meskipun Namjoon sudah berjalan ingin berjauh. Namjoon mengepalkan tanganya kuat.

'Bukankah ini adil?'

Namjoon bergumam di dalam hati. Dia terus masuk kedalam bilik guru dengan seribu perasaan. Entah sedih, marah bersalah dan semua perasaan di dunia ini bercampur aduk.

"Cukup...jangan main tarik tali lagi..." Gumamnya perlahan. Namjoon berkemas untuk pulang lebih awal. Untungnya mereka semua tidak bermasalah.

-In Love to Seam-

Di rumah, Jin cuba memulakan langkah. Sudah tidak tahan dengan diaman. Dia berdehem kecil.

"Hyung nak makan apa? Jin harini free. Boleh masak."

"Takpe. Tak lapar." Kata Namjoon sambil matanya tajam memandang kertas di depan. Jin menghela nafas. Itu saja jawapan Namjoon akhir-akhir ini.

Jin duduk di depan Namjoon. Dia memandang wajah tegas Namjoon itu. Jin menahan air matanya.

"Hyung marahkan Jin?" Diam. Tidak ada jawapan. Jin tidak akan mengalah.

"Kenapa hyung marahkan Jin? Kalau hyung marahkan Jin, Jin pun sangat marah pada hyung." Kata Jin. Dia dah tak tahan dengan air matanya.

Namjoon menghela nafas kasar. Dia memandang Jin sekilas lalu ingin berjalan masuk kedalam bilik.

"Hyung! Kenapa hyung marah Jin? Patutnya Jin yang marah!"

"Kenapa Jin pulak yang kena marah?" Tanya Namjoon memandang Jin tajam. Itu kali pertamanya dia semarah ini pada Jin.

"Hyung nak sambung belajar dekat German dalam masa sebulan tak bagitahu Jin pun! Hyung nak tinggalkan Jin macam tu je ke?!"

Jin akhirnya meluapkan segalanya. Tidak adil jika dia saja di marahai sedangkan dia pun marah. Namjoon bercekak pinggang.

"Jin nak tahu kenapa hyung tak bagitahu?" Jin masih diam. Masih memandang Namjoon dengan kesakitan.

"Hyung pernah tanya satu soalan. Tapi Jin tak menjawab. Apa lagi yang hyung nak simpan?"

"Mak...maksud hyung?"

"Hyung tanya sekali lagi. Jawapan Jin akan menentukan segalanya." Namjoon mendekat memandang wajah Jin dalam.

"Kalau hyung pergi, Jin akan risau macam mana Jin risau pada Yeojoon?"

"J...Jin..."

"Jin cintakan hyung?" Bungkam. Takde jawapan untuk soalan itu. Namjoon menganggukan kepala.

"Semuanya dah jelas bukan?"

-In Love to Seam-

Dalam tenungan itu, air matanya tidak berhenti keluar. Dia masih terdiam di tempat. Betul.

Soalan Namjoon tidak ada yang salah. Dia cintakan Namjoon? Atau hanya perasaan senang jer? Jin sendiri tidak dapat jawab.

Sebulan lebih pengahwinan ini. Dia sendiri tidak dapat memastikan apa-apa. Dia memandang cinicn kahwinya. Helaan nafas di keluarkan.

"Papa?" Suara Yeojoon memecahkan kesunyian. Jin tersenyum memandang Yeojoon sambil menghilangkan air matanya. Dia memandang ke arah Yeojoon.

"Kenapa?"

"Tadi ada orang call papa. Joonie jawab, tapi dia tak cakap apa-apa." Jin berkerut. Melihat si pemanggil rupanya Baekhyun. Jin cuba menghubungi semula.

"Baek..."

"Jin...tadi aku call, tapi anak kau yang angkat so aku tak cakap lagi."

"Kenapa?"

"Jin...aku dengan Yoon ada dekat hospital."

"Hah! Kenapa?"

"Adik Namjoon seam, Taehyung dia accident langgar Yoongi tadi. So aku tadi call Namjoon seam tak dapat, so aku call kau." Jin sedikit risau mendengar Yoongi cedera.

"Aku ke sana."

"Hey takpe. Tadi Yeojoon ada cakap kau nangis tadi. Kau okay?" Jin terdiam. Patutkan dia mengatakan sesuatu?

"Baek..."

"Ye?"

"Kau rasa....aku cintakan Namjoon seam tak?"

"Hey...kenapa tanya aku. Diri kau sendiri kena tentukan. Jin, cinta bukan satu paksaan sayang. Jangan buat diri kau tersiksa."

"Tapi..."

"Dah...kau rehat jer. Nanti aku try call Namjoon seam lagi. Ingat, jangan paksakan diri kau arra?"

-Be Continued-

In Love to Seam! [Complete]Where stories live. Discover now