Part 5

293 20 0
                                    

"Be carefull Yeojoon!" Namja kecil itu berlari sambil menolak luggage nya. Mereka sudah balik ke apartment Namjoon semula. Jin juga membantu untuk membawa beg mereka.

Setelah sampai, keduanya merehatkan diri di atas sofa. Yeojoon sudah masuk kedalam bilik sebab ingin kencing. 

"Hyung nak makan?"

"Jin lapar ker? Tadi bukan kita baru makan?"

"Tanya jer." Jin sudah merah padam. Dia memang masih lapar, tapi tidak mahu mengaku sebenarnya. Dia memandang ke arah Namjoon yang memandangnya.

Jin ingin berjalan pergi namun Namjoon menahanya membuatkan Jin terduduk semula. Dia memandang ke arah Jin yang terkejut.

"Kalau nak makan order jerlah."

"Tapi manalah tahu food yang berdekatan dekat sini."

"Yeojoon tahu, pergi panggil dia nanti. Hyung nak mandi." Kata Namjoon mengusap rambut Jin lalu berjalan masuk kedalam kelasnya.

Jin terkedu sendiri. Dia memandang ke arah Namjoon yang sudah menghilang dalam bilik. Perlahan tanganya memegang kepalanya sendiri.

"D...dia nampak lain..." Gumamnya perlahan. Tetiba Yeojoon duduk di atas ribanya.

"Papa! Daddy kata papa lapar? Joonie pun lapar. Jom order food." Jin menganggukan kepalanya. Jin mengeluarkan handphone nya dia memandang ke arah Yeojoon.

"Yeojoon nak makan apa?"

"Wastern nak?" Jin menganggukan kepalanya. Jin memesan makananya.

-In Love To Seam-

"Tidolah." Jin menganggukan kepalanya. Dia membungkuskan dirinya dalam blanket di sana membuatkan Namjoon tertawa.

Dia mengeringkan rambutnya sebab dia baru saja habis mandi. Namjoon menghela nafas dalam. Dia meletakkan bantal berbentuk guling ditengah-tengah.

Namjoon pun membaringkan kepalanya. Dia memandang ke arah Jin yang sedang menidurkan dirinya.

"Tidolah...saya makan nasi bukan makan orang." Kata Namjoon lalu memusingkan badanya sambil tersenyum. Jin keluar dari blanket itu memandang Namjoon.

Dia membuat isyarat seperti ingin menumbuk guru itu. Namun di urungkan dan kembali tido.

Namjoon tidak sepenuhnya tido. Dia masih terjaga dan masih memikirkan dirinya dan perkahwinan mereka.

Tidak sangka dia sudah berkahwin lagi. Bersama dengan seorang anak muridnya sendiri. Adakah takdir sedang mempermainkan dirinya?

Dia masih sangat takut dengan keadaan perkahwinan ini. Dia masih sangat terkejut dengan dunia ini.

Namun segalanya untuk Yeojoon. Dia memandang ke bingkai gamab di mana Yeojoon masih kecil lagi. Dia menghela nafas dalam, cuba untuk melupakan kisah lama. 

Sekarang dia perlu buka kisah baru. Buka buku baru. Hidup baru bersama Yeojoon dan Kim Seokjin suaminya sendiri. Dia memejamkan mata cuba untuk masuk ke alam mimpi.

-In Love To Seam-

"Nanti letak dalam fail kuning okay?" Jin menganggukan kepalanya. Baekhyun tersenyum gembira kerana akhirnya Jin balik semula ke sekolah.

Dia memandang Jin yang sedang menguruskan kerja yang baru saja dia beri tadi. Jin tergolong budak rajin tapi tidak pandai. Hehe

"Jin...suami kau." Kata Baekhyun membuatkan Jin menolah. Namjoon memang lalu di depan kelasnya, Jin memandnag Baekhyun yang sudah tersengih.

"Kalau aku kaki kau Baek, tak hidup kau sekarang."

"Eits...marah-marah pula." Kata Baekhyun sambil menjulurkan lidahnyah. Dia kembali membuat kerjanya dan Jin hanya menggelengan kepalanya saja.

Jin kembali membuat kerjanya dengan baik. Dia sesekali akan bertanya pada Baekhyun untuk soalan yang dia tidak faham.

Selepas habis waktu belajar, mereka menuju ke kantin untuk makan. Mereka berdua mencari meja untuk di duduki.

"Kau pergi duduk dulu, biar aku amik food. Kau nak apa?"

"Aku nak jajangmyeon dengan zero coke." Jin mngangguk lalu berjalan untuk membeli makanan. Dia membawa dulang yang penuh dengan makanan mereka dan minuman merka.

Jin memberi makanan Baekhyun lalu dia duduk di depan Baekhyun. Mereka mula makan makananya.

"Kau dengan Namjoon seam macam mana?"

"Okay jer. Kenapa?"

"Takde. Tanya jer, bukan kau tak suka dia?"

"Ya. Siapa cakap aku suka dia?"

-In Love To Seam-

"Saya nak semua soalan di jawab dengan teratur. Faham?"

"Ne seam!"

"Jadi saya pergi dulu. Terima kasih." Namjoon berjalan keluar dari kelas itu. Dia ingin berjalan masuk ke dalam bilik guru namun dia menerima panggilan handphone nya.

Namjoon mengambil handphone dari poket seluar. Sambil dia berjalan sambil itu dia melihat sang pemanggil.

"Ne mama. Wea?"

"Yeojoon mama amik dia tau."

"Mama, biarlah Joon yang amik. Kang nanti lama-lama dengan makin banyak dia makan benda manis."

"Biarlah Yeojoon dengan mama. Mama bosan, papa kamu dekat Rusia mama sorang-sorang dekat rumah. Kamu pun boleh berdua dengan Jin."

"Kalau macam tu, nanti malam Joon dengan Jin menginap deat rumah mama."

"Sukati kamulah Namjoon. Mama pergi amik Yeojoon."

"Yerlah. Jangan bagi chocolate."

Panggilan di matikan. Namjoon menghela nafas dalam. Dia kembali menuju ke bilik guru untuk meletak barangnya.

Sedang dia berjalan, dia berpampasan dengan Jin. Tiada teguran antara satu sama lain pun. Mreka berdua memang tidak akan bertegur jika di sekolah.

Menjaga mungkin.

Continued

In Love to Seam! [Complete]Where stories live. Discover now