"Bersaksikan tuhan serta para tetamu, setiap janji yang terungkap perlulah di lakukan. Janji bukan sebarang janji, dan perkahwinan bukan sesuatu boleh dibuat main."
Namjoon memandang Jin yang sedang menundukkan kepalanya. Dia gugup bukan kerana dia melihat Jin. Namjoon berasa gugup kerana tidak mahu mimpi ngeri kembali dalam hidupnya.
Hubunganya pernah retak dan berakhir dengan penceraian. Yeojoon salah satu saksi dalam dunia gelap nya. Dia berharap itu akan berakhir bersama Jin.
"Pengantin boleh bercium." Kata paderi itu. Namjoon menghela nafas lalu mencium dahi Jin. Tidak mahu merosakkan Jin secepat ini.
Tepukkan tangan bergema disana. Dia memandang Jin yang turut memandangnya. Senyuman terukir di bibir Namjoon.
Jin cuba membalas namun kerana terlalu gugup dia tidak mampu untuk tersenyum. Mereka berdua turun ke bawah.
Menyapa para tetamu. Semuanya hanya rakan kerja Namjoon, Baekhyun dan keluarga Kim serta Lee. Mereka belum siap besarkan majlis ini. Lebih lagi Jin.
Selain seorang guru, dia juga menjadi seorang business man untuk menyara kehidupanya dengan lebih terjamin. Syarikatnya sekarang di jaga oleh Tuan Kim sendiri.
"Jom makan." Kata Puan Lee sambil tersenyum. Jin hanya mencebik saja. Dasar bermuka dua!
-In Love To Seam-
Namjoon masuk kedalam bilik hotel yang di tempah untuk nya oleh sang mama. Dia membuka jam tangan lalu diletakkan di atas meja sana.
Baru saja dia nak membuka lampu namun dia ternampak Jin sedang terlena di sana.
Perlahan dia menghampiri lalu menyelimuti Jin dengan berhati-hati. Jin tentu kepenatan.
Namjoon berjalan ke arah toilet lalu membasuh muka. Setelah selesai, dia kembali duduk di sofa sana. Memerhatikan Jin dengan baik.
Lama memerhati tidak sedar dia sudah terlelap dalam keadaan tidak selesa.
Tidak lama itu Jin terbangun dari lena yang panjang. Dia memandang sekeliling, dapat dia bau perfume maskulin milik sang guru.
Saat Jin duduk, dia dapat lihat Namjoon sudah tertido di sofa itu. Pasti sangat tidak selesa.
Dia tidak tahu mahu lakukan apa, jadi dia hanya menyelimuti Namjoon saja.
-In Love To Seam-
Keduanya turun ke bawah untuk makan bersama. Mereka semua tersenyum melihat pasangan baru itu.
Adik Namjoon, Kim Taehyung turut ada disana. Baru saja balik 3 pagi tadi.
"Yo bro!" Kata Taehyung lalu berpelukkan. Mereka berdua saling melepas rindu seketika. Taehyung melepaskan pelukan dan bow kecil.
"Annyeong abang ipar. Kim Taehyung imnida." Jin menganggukan kepalanya. Tidak kalah maskulin dengan suaminya. Errrr...Suami lah kan?
Mereka kembali duduk dan ingin menjamu selera.
"Jin, pergi amikkan makanan untuk Namjoon."
"Eh takp eomma, Joon boleh amik sendiri."
"Itu tugas dia...biar dia amik." Kata Puan Lee. Nak atau tidak dia bangun dan pergi dari sana. Mencari makanan untuk Namjoon.
Dia langsung tidak tahu Namjoon suka apa. Tetiba dia merasa bajunya di tarik dari tepi. Yeojoon yang di dalam gendongan Taehyung.
"Confuse? Namjoon hyung dia tak suka manisan waktu pagi. Seeloknya hanya pancake dengan madu dan coffee. Kalau tak bagi jer coffee dengan creamer."
"Ouh gomawo Taehyung-shi."
"Its okay. Untuk lunch, Namjoon hyung jarang makan for dinner pulak dia tak kisah. Tapi dia tak suka seafood." Jin mencatat di dalam otaknya.
"Thanks again Tae...si kacak ni nak apa?"
"Papa...can I get some chocolate?"
"Chocolate? Daddy know about this?"
"No...Papa jangan bagitahu daddy...Puwesss..."
"No.. Nanti daddy marah."
"Uncle Taetae...can I?"
"No handsome...Uncle tak nak kena marah dengan daddy..."
"Ayooorrrr...." Keluh Yeojoon membuat keduanya tergelak. Yeojoon terus turun dari sana dan berlari mendapatkan daddy nya.
-In Love To Seam-
Yeojoon di tengah antar kedua namja yang baru saja berkahwin itu. Kedua tangan anak kecil itu pegang kiri kanan namja itu.
"Daddy I want ice cream..."
"Not now Joon." Kata Namjoon membuatkan namja kecil itu mempoutkan bibirnya. Pagi tadi tidak dapat sekarang pun tidak dapat kah.
Yeojoon terus berlari mendapatkan Puan Kim. Tentu saja minta teoja tua itu kerana hanya nenek nya saja mengikut kehendak anak kecil itu.
Kedua guru dan murid itu sedang berjalan menikmati angin di sana. Keduanya menghela nafas dalam...
"Seam..."
"Panggil hyung je Jin."
"Ah ne..." Kata Jin sambil menganggukan kepalanya. Mereka berdua duduk disebuah bangku di sana.
"Hyung...kalau saya tanya jangan amik hati boleh?"
"Apa?"
"Mana eomma Yeojoon?" Tanya Jin kerana dia benar-benar ingin tahu hal itu. Namjoon tidak menjawab dan Jin tidak memaksakan hal itu.
Mereka berdua kembali diam. Namjoon menikmati angin yang perlahan, Jin pula sedang menenangkan jiwanya sendiri.
Berkahwin di usia muda bukan benda yang rendah atau hal yang boleh dibuat main.
Continued
YOU ARE READING
In Love to Seam! [Complete]
RandomBercinta dengan seorang guru bukanlah senang. Tapi tak juga susah. Biasa saja. Cuma rasa marah itu adalah jika sesuatu yang berlaku Bl Boy×boy Namjoon×Jin