Jin, Yoongi dan Baekhyun sudah selesai dengan pembelajaran mereka. Ke3nya memakai jubah graduate sambil menunggu nama mereka disebut. Tentu saja mereka gembira dengan aemua ini.
"Lepas ni aku nak kerja."
"Practical? Kau dah terima ke?"
"Haah. Nasib baik last assignment dengan last exam suami kau tak bagi teruk." Rungut Yoongi. Jin hanya tertawa kecil saja mendengarkan itu.
"Eh tu dah nak mula. Jom." Ke3nya ikut bergabung dalam dewan. Menyaksikan pelajar lain menerima pencapaian mereka.
"Ketua yang tegas dan penuh dengan kekerasanya telah membimbing rakan lain untuk terus berdisiplin. Ketua Terbaik tahun ini adalah Min Yoon Gi."
"Pelajar yang sangat ceria dan suka bermain, namun tidak pernah gagal menyelesaikan tugasan serta memberi semangat pada kawan yang lain. Pelajar Cemerlang tahun ini adalah Byun Baek Hyun."
"Pelajar contoh yang sering disebut oleh pelajar lain. Seonbea yang sangat baik. Kawan yang ceria. Heobea yang penuh hormat serta lawan yang sangat licik. Pelajar Terbaik tahun ini adalah Lee Seok Jin!"
Ke3 pelakjar itu naik ke atas diiringi tepukan gemuruh.
"Kim Seok Jin. Bukan Lee Seok Jin." Bisik Baekhyun pada Jin dan mendapat pukulan dari Jin denga kuat. Yoongi hanya menggelengkan kepala saja.
Mereka bergambar dengan gembira di sana. Namun Jin tidak focus melihat seluruh kawasan dewan itu. Namjoon tidak muncul sedari tadi.
Jin menghampiri mereka semua yang lain. Ucapan tahniah tidak lepas dari mereka dan Jin mendapat bunga yang banyak. Yeojoon juga memberikan dia bunga.
"Namjoon ada delay flight pula tiba-tiba. Jadi mungkin dia balik esok." Puan Kim melihat menantunya seperti sedih itu menerangkan apa yang jadi.
"Ahh Namjoon hyung dah bagitahu. Takpe." Bohong Jin. Tentu saja dia kecewa namun keadaan tak dapat dielakan lagi.
-In Love to Seam-
Jin meletakan beg nya di atas sofa. Dia mendudukan Yeojoon di atas sofa juga lalu mengambil tisu basah dari laci. Si kecil itu sedang makan ice cream.
Jin menemani Yeojoon makan ice cream diruang tengah itu. Selepas anak kecil itu selesai, dia membawa Yeojoon untuk mencuci tangan kecil itu. Selepas selesai, Jin menyuruh Yeojoon untuk membersihkan diri.
Dia sendiri duduk di atas sofa sambil mengeluh. Dia mengeluarkan handphone nya lalu memeriksa history. Namjoon tidak menghubunginya atau memberi pesan.
"Ahhh! Stress!" Jin mencampakan handphone ke tepi sambil mulutnya di pout kan. Namjoon hanya delay flight jer takkan dengan handphone pun hilang?!
Dahlah harini dia graduate. Jin bangun dari duduknya lalu berjalan ke biliknya.
"Bwoya?" Jin melihat bunga itu lalu menghirupnya. Bunga hidup. Dia mengambil card yang terselit di sana dan membacanya dengan teliti.
'Chukahea sayang~'
"Geunyang? Cih!" Jin membaringkan diri sambil melihat bouquet itu. Dia menghela nafas dalam. Kan best kalau dia sendiri yang bagi. Lama menatap akhirnya Jin merasa penat sendiri.
Dia membersihkan diri kerana malam nanti katanya keluarganya membuat makan bersama. Menyambut kejayaan katanya. Selepas dia bersiap, dia berjalan ke arah bilik Yeojoon dan menyiapkan si kecil.
-In Love to Seam-
Di rumah keluarga Lee sangat meriah dengan kehadiran mereka. Semuanya ada kecuali Namjoon tentu saja. Jin hanya diam saja di sana. Tidak melakukan apa.
"Jin khajja! Daging dah masak." Baekhyun menarik Jin untuk ke belakang rumah. Jin awalnya menolak namun Baekhyun itu pemaksa. Dia terus ditarik hingga kebelakang dimana punca keriuhan.
Jin terdiam. Dia memandang Baekhyun yang tersenyum lalu berjalan mengundur dan menghilang. Jin perlahan menghampiri tempat cantik itu.
"Tahniah Kim Seokjin sebab jadi pelajar terbaik." Jin memandang ke belakang rumah kayu appa nya itu. Namjoon di sana dengan senyumanya. Mata Jin sudah sangat berkaca.
"Uljima. Kalau tak hyung balik semula."
"Andwea..." Jin terus berjalan dan memeluk Namjoon. Dia sudah lama tidak berjumpa Namjoon. Mungkin lebih 2 tahun. Lepas dia ke sana dan kembali ke Korea untuk meneruskan belajar. Namjoon sendirian di German.
Namjoon tersenyum sambil mengusap perlahan belakang badan Jin. Dia juga rindu namun itu atas urusan kerja. Mereka berdua berjalan ke meja dan mula untuk makan.
"Hyung balik sampai bila?"
"Um Jin nak sampai bila?"
"Iesh orang tanya dia."
"Hyung tannya Jin."
"Jin nak sampai bila-bila dekat sini. Jangan ke German lagi."
"Okay." Jin memandang Namjoon tidak percaya. Apa yang okay? Dia akan di Korea dan takkan ke German balik? Atau hanya kata permainan jer?
"Apa yang okay?"
"Hyung akan dekat sini. Sampai bila-bila," jawab Namjoon dengan senyuman dan penuh keyakinan. Jin masih tidak percaya dengan apa yang dia dengar.
Namjoon hanya tertawa kecil saja melihat itu. Tentu saja dia tidak akan percaya kerana dia pernah mengatakan itu banyak kali tapi sama saja dia ke German semula.
"Kali ni betul sayang."
"Tak tipu?"
"Tak."
"Okay. Gomawo hyung..." Namjoon tersenyum manis memandang Jin. Dia tidak makan, hanya diam memandang Jin.
"Wea?"
"Bogoshipo." Jin terdiam meskipun mulutnya masih diam memandang ke arah Namjoon.
"Bogoshipo."
"Dahlah...." matanya sudah berair kerana Namjoon mengatakan itu dengan senyumanya.
"Jinja bogoshipo Seokjin-ah."
"Hyung...."
"Saranghea..." dan Jin akhirnya menangis kerana ayat-ayat itu. Namjoon tersenyum sambil mengesat air mata Jin.
"Jangan nangis sayang...makan."
E . N . D
SAJA BUAT BONUS...HAHAK! BAGI KORANG RINDU SI SEAM DENGAN ANAK MURID NAKAL NYA NI!
YOU ARE READING
In Love to Seam! [Complete]
RandomBercinta dengan seorang guru bukanlah senang. Tapi tak juga susah. Biasa saja. Cuma rasa marah itu adalah jika sesuatu yang berlaku Bl Boy×boy Namjoon×Jin