Vartolunun hikayesi

259 10 6
                                    

Birazda Çukura yeni gelen düşman Vartolu Saadettin'den bahsedelim. Çocukluğu acılarla dolu geçmiş , kimsesiz , babasının yüzünü bile görmeden büyümüş biri. Bir tek annesi Mihriban vardı yanında. Vartolu doğduğu gün annesi ile birlikte Çukurdan çıkarılmıştı. Evet Çukur dedim , neden mi ? Çünkü Vartolu Çukurda doğdu hemde İdris Kocovalının oğlu olarak. Evet İdris Kocovalı Vartolu Saadettinin babası. Bunu biliyormu derseniz , Vartolu biliyor. Ama İdris maalesef ki hayır. Bu yüzden o babasız büyümek zorunda kaldı. Annesi Çukurdan çıkarıldıktan sonra başka birisiyle evlendi. Oğluna bakması gerekiyordu. Bu yüzden çalışıyordu. Eve bazen geç saatlerde gelince eşi tarafından dövülüyordu. Bir gün çok geç saatde gelince bu sefer daha kötüsü oldu . Vartolu diğer odadaydı. Birden bir silah sesi duydu . Duymaz olaydı...
Misafir odasına geçtiğinde annesi üvey babasının kolları arasında kana bürünmüş yatıyordu. Dondu kaldı. Ne yapa bilirdi ki , zaten daha çocuktu. Üvey babası gizlice Mihribanı evden çıkarıp mezarlığa yakın bir yere götürdü. Onu orda gömdü. Vartolunun gözlerinin önünde. Adam hiç pişmanlık duymuyor gibiydi .
      Evet artık Vartolunun bir annesi yoktu. Babası olucak adamda zaten ona bakmıyordu. Adı neden Saadettin biliyormusunuz ? Çünkü bu adam Vartoluy'la dalga geçmek için çocukluk aşkı olan Saadet ismine "tın" ekleyip öyle sesliyordu onu . İsmi Saadettin kaldı çünkü o bir gün intikamını alınca ismi sahibine geri vericekti. Emanet hesabı yani . Ama intikam için, ona her defasında bunu hatırlatması için bir emanet . Çok çile çekti çocukken. O kadar düştü ki , dövdüler , sövdüler , kovdular. Hatta öylesine aç kaldı ki , köpeyin yemeyinden yedi. Bu onun için zordu. Ama onun söylediği gibi :
" Vartoli Saadettin her zaman bir yolunu bulur "

Çukurᑅ ᐧ ᑀHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin