Part 12

138 10 0
                                    

"I want you to sit in your own group that I already arranged for you. Now." Haih, Madam Emily tarik nafas pun belum, sudah disuruh pelajar duduk dalam kumpulan masing-masing yang sudah dia aturkan.

Sophia yang sedang mengulang kaji pelajaran memandangkan Madam Emily seorang lecturer yang suka mengadakan kuiz secara mengejut agak terkejut. Nasib saja buku yang sedang dia pegang sekarang tidak terlepas dan terbang ke mana-mana arah.

Yang empat orang pelajar lelaki yang mengikuti langkah Madam Emily sudah beredar ke tempat duduk mereka di belakang. Sejujurnya, Sophia agak terpana dengan pandangan Daniel.

Entah kenapa...

Pandangan tersebut pernah Sophia lihat. Tapi, persoalannya,

Di mana Sophia pernah mengalami situasi seperti ini?

"Urgh! Here we go again! Why don't she just ask for sex from her husband? It's just kinda annoying and sucks whenever she come in and just throw a tantrum at us!" Layla di tepi Sophia sudah mula membebel geram dengan sikap Madam Emily. Layla meletakkan kepalanya di atas meja.

Pelajar-pelajar yang lain sudah berdiri dan mencari ahli kumpulan mereka sendiri. Dewan pada ketika itu agak kecoh sedikit. Madam Emily masih menulis sesuatu di depan sebelum dia keluar dari dewan.

Ke pejabat mungkin.

Sophia mengeluarkan iPhone miliknya dan jari runcingnya mula meluncur laju pada skrin iPhone. Kini, Sophia sedang fokus mencari nama kumpulan untuk subjeknya ini di Telegram memandangkan begitu banyak groupchats yang telah mereka buat namun semuanya hambar.

Sunyi bagaikan di kawasan perkuburan. Dah tahu akan sunyi macam ini, apasal buat banyak groupchats? Takke membuang masa. Awal-awal je beria. Baik takyah buat langsung!

Setelah beberapa minit menggeledah groupchats yang banyak di Telegram, akhirnya kumpulan Financial Management yang ditubuhkan oleh Jasmine enam bulan lalu, ditemui.

Tanpa membuang lebih banyak masa, terus Sophia menekan groupchats tersebut dan mula mencari nama-nama ahli kumpulannya.

FINANCIAL MANAGEMENT GROUP

Madam Emily
here's your groupmates and cannot be changed anymore. MY DECISON IS FINAL.

1. Layla Fernandez

Sophia Sabella

Christina Fevrezaa

Ryan Xanvier

Daniel Wellington

...

Buka-buka je dah nampak nama yang terletak di paling atas dan pertama. Hm.. Selesai memeriksa nama ahli-ahli kumpulan, Sophia meletakkan iPhone dalam beg sandangnya dan mula berpaling ke arah Layla yang masih frust entah kenapa.

"What?" Seakan-akan tahu yang Sophia sedang berpaling ke arahnya. Sophia membetulkan posisi duduknya sebelum bersuara.

Seketika kepala Sophia mula terasa agak pening. Sophia tidak begitu biasa berada dalam keadaan yang bising dan kecoh ini. Jari Sophia mula mengurut lembut pelipis dahinya berharap yang peningnya akan menyusut.

"You already know who's our groupmates?" Sophia menyoal perlahan terhadap Layla. Layla hanya mengangguk dalam keadaannya yang masih meletakkan kepalanya di atas meja.

"So are we gonna sit here or move to a better place?" Sekali lagi Sophia menyoal Layla. Serentak itu, Layla mengangkatkan kepalanya dan mula melihat keadaan sekeliling. Kepala Sophia yang pening ditahan semampu yang mungkin.

Him; Revenge(I) [EBOOK]Where stories live. Discover now