Part 18

109 7 0
                                    

Sebulan kemudian...

"Hey adik. Here's got another flowers for you." Damien memegang bungkusan bunga rose hitam yang diberikan khas untuk Sophia yang sedang menyiapkan assignments di depan pintu.

Damien asyik memeriksa bunga rose hitam yang kelihatan agak ganjil baginya. Pelik sejak kebelakangan ini, banyak betul bunga yang sampai ke rumah. Dan semuanya untuk, tidak lain tidak bukan-

Sophia.

Sophia yang sedang mendengar lagu menggunakan earphone tidak perasankan yang abangnya, Damien sudah berdiri di depan pintu biliknya sambil memegang bungkusan hitam. Sophia tidak perasankan panggilan abangnya kerana volume dipasang pada tahap maksimum.

Kepala diangguk-anggukan mengikut rentak lagu sambil jari mengetik papan kekunci MacBook yang dihadiahkan oleh Layla dan Ash. Nasib dia dapat membuat kembali assignmentsnya.

"Hey, adik! Adik!" Damien menjerit memanggil nama Sophia pada tahap kuasa pertama apabila Sophia masih tidak menyedari kehadiran dirinya di situ.

Malas mahu menjerir kasar memanggil adiknya, Damien terus berjalan mendekati adiknya lalu earphone adiknya terus ditarik begitu saja.

"Ouch!" Sophia menekup telinganya yang terasa sakit kerana earphonenya ditarik begitu saja.

"Hey, its hurt, okay?!" Sophia memandang Damien tajam apabila Damien menayangkan muka yang tidak bersalah setelah menarik kasar earphone adiknya.

"Ada apa sampai tak menyempat tarik earphone adik?"

Sophia akan menggunakan bahasa melayu dengan keluarga angkatnya kerana dia tidak begitu yakin dengan bahasa Itali yang keluar dari mulutnya. Takut nanti jadi lain bunyinya.

Sophia bersyukur kerana Mamanya merupakan Itali mix Asia iaitu berasal daripada Malaysia. Abangnya, Damien pula malas mahu bercakap menggunakan bahasa Melayu kerana lidahnya sering berbelit-belit dan sama sebab seperti Sophia. Takut jadi lain bunyinya.

Namun, Damien bersyukur kerana dia masih faham dengan apa yang disebutkan oleh adik dan mamanya biarpun sudah lama dia tidak belajar bahasa melayu.

"Here's got another black roses for you. The postman said it's under your name." Ujar Damien sambil menyerahkan bungkusan bunga rose hitam itu kepada Sophia yang masih termangu-mangu.

Sophia terus menyambut bunga tersebut setelah menanggalkan earphone daripada telinganya. Assignmentsnya terus terhenti di situ. Fokusnya kini lebih tertumpu pada bunga rose tersebut.

Sedang Sophia memerhatikan bungkusan bunga tersebut, ada sesuatu bentuk petak dan berlipat serta berwarna putih jatuh tepat mengenai kakinya.

"A card?" Sophia terus meletakkan bungkusan bunga di atas meja belajarnya dan menundukkan badannya untuk mengutip kad yang terjatuh tadi.

Apabila Sophia berdiri, dilihat abangnya sudah landing elok di atas sofa yang ada dalam biliknya. Abangnya itu pantang sikit nampak sofa dia kalau sudah masuk dalam biliknya itu.

"Baby... I can't wait to make you mine. Can't wait to explore your body. Can't wait to hear your moan, your scream and everything when you are under beneath me. Be ready, baby. I'm coming for you now."

Yours.

Dahi Sophia mulai berpeluh saat membaca isi kandungan surat tersebut. Tangan dan bibir mulai bergetar ketakutan. Dada Sophia mulai terasa sesak. Kad yang Sophia pegang tadi terlepas dari genggaman.

Him; Revenge(I) [EBOOK]Where stories live. Discover now