Part 19

100 7 0
                                    

"Hey, Layla... Can we stop for a while? I'm tired."

Sophia kelihatan termengah mengah mengejar langkah Layla yang begitu bersemangat membeli belah. Layla yang tidak mempedulikan rengekkan Sophia terus berjalan menuju ke kedai beg tangan berjenama; Louis Vuitton.

Disebabkan Sophia malas hendak mengejar Layla dan mulai terasa semput, akhirnya Sophia memilih untuk duduk di Starbuck yang tidak jauh dari tempat Layla membeli belah. Sampai saja di Starbuck, segala macam beg kertas yang mengandungi baju, kasut tumit tinggi, alat solek dan seangkatan dengannya diletakkan di kerusi sebelah.

Oh, beg itu kepunyaan Layla bukan Sophia. Sophia mengurut-urut tangannya yang agak lenguh akibat 3 jam tanpa henti, mereka mencari barang Layla.

Sophia terasa semput tiba-tiba segera Sophia menyelongkar beg tangannya dan mencari bronkodilator untuk meredakan asmanya. Bronkodilator dikeluarkan dan disedut.

"Huh~ Nasib sempat." Sophia berdiri dan berjalan menuju ke kaunter untuk memesan minuman. Untuk beberapa minit, Sophia berhenti di situ dan masih berfikir mahu memesan air apa.

"Welcome, miss. Is there any drinks you would like to order?"

"Thank you. I want Oreo Frappe. And a slice of chocolate cheese cake. That's all. Thanks."

"Miss' name?"

"Sophia."

"Thank you for your order. Please be patient while waiting for your order."

Setelah Sophia mengambil satu alat yang tertera nombor, Sophia berlalu dan duduk di meja yang dia duduki awal dia masuk tadi. Sophai melepaskan keluhan kecil apabila mengenang nasib dirinya. Mindanya mulai menayang kembali apa yang berlaku di hospital dua minggu yang lepas.

"Come sono le condizioni di Sophia, dottore?" (How's Sophia's condition, doc?)

Mr Hakeem Molina dan Madam Molina menunggu kata kata yang akan keluar dari mulut doktor lelaki yang berambut blonde itu dengan penuh kesabaran. Damien pulak sedang menggepalkan tangannya menahan sabar sambil mencarut.

"Questo dottore è così bastardo!" (This doctor is so bastard!)

Doktor lelaki kacak yang berambut blonde itu ialah Doktor Adrian Martynn. Dia telah diberi tanggungjawab untuk merawat anak perempuan kepada pasangan usahawan yang kaya itu. Sekarang Doktor Adrian Martynn sedang menyelak helaian kertas yang disediakan dalam satu file.

Yang pasti berkenaan dengan penyakit yang dihidapi Sophia.

Tanpa menjawab soalan pasangan Hakeem, Doktor Adrian membuat satu panggilan ringkas kepada seseorang. Setelah sesi soal jawab semua dengan pihak yang di sana, Doktor Adrian Martynn menyuruh mereka bertiga mengikutinya ke sebuah bilik. Tetap mereka menahan sabar selagi mampu.

"Sala di risonanza magnetica, ora." (MRI room, now.)

Mereka berempat masuk ke dalam bilik yang agak gelap. Bilik MRI. Bilik di mana untuk seorang pesakit berada untuk mengesan sama ada menghidapi penyakit yang kronik ataupun tidak.

Him; Revenge(I) [EBOOK]Where stories live. Discover now