0NE

13 1 0
                                    

How to describe it?

Dark, cold, quiet, dirty

Simplify it.....loneliness

Duduk di bucu ruang kecil itu tanpa suara sambil memeluk kaki dan merapatkan lutut ke dada. bunyi pertengkaran diluar bilik ditelan oleh konkrit yang menjadi penghadang bagi dua ruang. seluruh tubuh ku bergetar akibat penangan yang diterima. calar ditubuh tak terkira tanpa henti darah mengalir. air mata yang bercurai sudah dikeringkan oleh kedinginan angin. suara wanita di luar menjerit teresak memohon untuk aku dikeluarkan dari bilik gelap itu. 

"Just let her go" wanita itu bersuara dengan getaran tersembunyi disebaliknya.

"Don't you dare to go against my order. she deserve it anyway" seorang lelaki membalas dengan suara memberi amaran.

"Takde siapa yang layak diperlakukan begitu" wanita itu sudah hilang sabar.

"Whatever" dengan selambanya lelaki itu berkata dan berlalu dari situ.

Wanita itu terus berlari menghampiri pintu bilik stor itu dan mengetukknya. "Darling, are you okay in there....stupid me of course you're not. Wait for me i'll be back" suaranya terus menjauh.

Aku terus menggigil di tempat yang sama tanpa suara. Sepi.

Wanita itu membuka pintu dengan menggunakan kunci spare yang dibuatnya untuk keadaan sebegini jika berulang semula. wanita itu terus hampiri aku dan memasukkan tubuh longlaiku kedalam dakapannya. It's warm and comfort. Air mataku terus mengalir bersamanya.

"It's okay, you're gonna be fine. i'm here for you now" wanita itu terus menepuk belakangku untuk memberhentikan air mata yang mengalir. dan wanita inilah orang yang paling aku sayang lebih dari diriku sendiri. it's my mom. shes always there with me no matter what. and she is the reason why i'm still alive.

"I'm sorry, it's all my fault" aku berkata sambil memegang mata mama yang bengak kerana dipukul oleh baba. "Ayra tak sepatutnya hang out dengan kawan ayra till late. I don't knw he is moody" aku bersuara menyesal.

"No honey it's my fault cause i did'nt tell you sooner. I'm sorry" aku tahu mama nak inform aku tapi baba don't allowed it. so die boleh ada alasan untuk lepas kan amarah die dekat aku. die memang pantang kalau kitorang ade buat salah sikit je mesti kene belasah punya. die bukan marah sebab balik lambat tapi sebab dekat office die ada probem and he became angry once it happen im his punching bag. aku selalu je balik lambat sebelum ni tapi die tak kisah pon tapi bile aku takde di rumah untuk lepaskan marah die lagi teruk dia perlakukan aku.

"Ok, thats enough lets go let me apply some medicine on you" aku terus menarik tangan mama untuk membawanya keluar dari situ.

"Says who have been beaten worse than me" ibu memerli. aku tertawa kecil. 

'As long as you're with me mama i think everything could turn into shine even the darkest night could feel your comfort. i love her soo much. shes all i need in life'  aku berkata di dalam hati.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1:25 am, still tak boleh tido. aku bangun dari katil dan memanjat keluar bakoni biik untuk keluar berjalan menenangkan diri. walaupun gelap tapi jalan ini diterangi oleh lampu jalan. biasanye scary kalau berjalan sorang-sorang ni tapi sebab tak boleh tido aku cuba ambil oksigen di luar. tahu-tahu je dah jauh dari rumah. nasib baik ingat jalan rumah and now it's time to u-turn. 

Langkahku terhenti apabila mendengar bunyi kereta mengeset beberapa meter dari sini. sebuah kereta proton hitam menghalang kereta bmw biru dan mereka berhenti di tengah jalan itu. jalan itu sepi dan hanya aa dua buah kereta itu sahaja. dua orang lelaki bertubuh besar keluar dari perut proton itu dengan bersenjata. seorang memegang parang dan seorang lagi memegang pisau kecil. hati aku berdebar melihat keadaan itu sehingga hampir menjerit.

The Queen Nightmares AshWhere stories live. Discover now