FIVE

2 0 0
                                    

"Ok heres the thing dear" nenek tua itu mencapai tangan aku untuk digenggam. aku membiarkan sahaja. "ayra mungkin tak kenal nenda jadi nenda perkenalkan diri dulu, nama nenda mehmal tapi ayra boleh panggil nenda sahaja" dia tersenyum manis melihat aku. aku tak tahu kenapa tapi aku rasa selesa dengan nenek ni.

"Macam mana nenek...ehhh nenda boleh tahu nama saya?" pelik jugak tak kenal tiba-tiba tegur.

"Sebenarnya nenda dah lama cari kamu. both of you have done so much for me and my family" dahi aku berkerut. both? apa yang aku dah buat. "your mom anayra correct?" aku mengangguk. macam mana dia boleh kenal mama. "thanks to her i'm still alive" dia memegang dadanya tanda sebak.

"Wdym?" aku keliru.

"Anayra menderma jantungnya kepada nenda selepas dia meninggal dunia. nenda terhutang budi sangat dengan dia sebab tu nenda cari anaknya dan rupa-rupanya kamu ada berhampiran dengan kami sahaja" nenda mula bercerita. aku tahu mama memang ada mendermakan organnya kepada orang lain tapi maklumat penerima itu dirahsiakan begitu juga lah maklumat penderma. but how? "I have my own way" nenda menjawab teka-teki dalam kepala ku. sebabtulah orang cakap power is everything and this person infront of me is powerful.

"Nenda tak perlu kot rasa terhutang budi sebab mama derma sebab sukarela. lagipun saya rasa tak ada kaitan dengan semua ni sebab mama yang derma jantung dia bukan saya"  aku membalas sambil tersenyum.

"No, you did good deeds too dear" nenda membantah. "anyway if you need my help for anything just contact me okeh" dia memberi kad kerjanya yang mempunyai nombor telefonnya. Uuuu....chairwoman of acender. shit! wait what! aku terpaku melihat kad yang diberi. dia chairwoman university aku ke tapi dekat sini takde pula tulis acender university. aku melihat lelaki yang memandu kereta tadi mendekat dan berbisik pada nenda. kemudian nenda mengangguk dan bangun untuk pergi. "Don't forget, anytime dear" dan aku berdiri terkaku disitu. 

Aku decide untuk pulang ke rumah sebab hari dah nak gelap ni. takkan nak duduk luar je lama-lama nak tido mana. aku masuk rumah tapi semua orang dah ada dekat ruang tamu. dah kenapa semua nak berkumpul depan pintu ni. 

"Kenapa semua pandang ayra macam tu?" semua mata memandang ku dengan serius.

"Kenapa kau kata! apa kau dah buat dekat anak aku" maysa si mak tiri bersuara memecahkan kesunyian.

"Tanyalah dia kenapa dia dapat luka tu. tanya saya buat apa anak aunty yang cari pasal dulu" aku berkata selamba. memang patut pun dia kene.

"Kau ni memangkan. sayang ajar dia sayang" maysa menggoncang tangan baba beberapa kali.

"He is your brother how dare you lay a finger on him..." baba bersuara tegas.

"Step-brother" aku mencelah.

"I know you this kind of person. who talk back" matanya menikam aku.

"He start it first baba, he try to rape me..." aku cuba membela diri

"Bullshit, dekat sekolah pon dia macam ni baba. ingat tak crush cyra baba. haritu dia baling makanan dekat dia and dia cakap dia akan bankrupt kan syarikat baba. cyra risaukan baba je sebab ada anak macam ni" cyra berkata dengan penuh emosi. fake.

"Kau tak dengar ke aku dah bagi amaran sebelum ni!" suaranya memuncak mengejutkan badan aku. kau ingat aku tak tahu ke kau ni aggresive. don't try to make things up. how dare you lie on my face" dia mengambil pasu terdekat dan membalingnya ke arah aku. bahu aku terasa perit terkena hentakan pasu itu. "Kau baling lampu dekat dia kan kau rasa balik apa yang dia rasa" aku memegang bahu aku yang darahnya mengalir. kemudian dia mengambil kayu golfnya dan melibas badan aku sehingga aku dapat menahan libasannya.

The Queen Nightmares AshWhere stories live. Discover now