TWO

6 0 0
                                    

3 TAHUN KEMUDIAN~~~

High school life is ended. i can't anymore. sedihnya nak tinggalkan semua kenangan di sekolah sebab semuanya memberi pengalaman yang akan kekal lama dalam ingatan. terutamanya semua kawan-kawan aku yang sentiasa memberi semangat sepanjang perjalanan hidup. i'll miss all this. 

Sudah sampai di muka pintu aku melihat rumah yang kosong tiada jejak manusia. 'Mana mama nih. bukan harini dia kata nak cuti ke sebab nak sambut graduation aku' ok sekarang aku risau. aku mengeluarkan telefon dari poket seluar dan mendail nombor mama. masuk voicemail. ade bende yang tak kene ke? aku terus berari ke arah pintu apabila mendengar bunyi kereta. mungkin mama tapi hampa. ianya papa baru balik kerja dengan kereta range rovernya. 

"Baba, do you know where do mama go?" aku bertanya dengan berhati-hati. takut die moody sebab baru balik dari kerja.

"How the hell would I know that. kau ingat aku ni PA die ke. dah pegi sana aku nak tido" dia berkata kasar.

bunyi pin nombor di pintu ditekan. maybe ni betul mama. aku terus berlari ke pintu untuk menyambut mama pulang tapi aku terkedu melihat muka mama yang redup. mama nangis ke?

"What wrong ma?" aku bertanya lembut sambil memegang bahunya. mamatidak melihat ke arahku. aku memandang ke arah matanya menatap seseorang seorang. baba, but why? sebelum sempat aku bertanya mama terus meluru ke arah baba. aku terkejut melihat keadaan ini. she push him!

" Whats wrong with you!" suara baba memenuhi ruang tamu itu. aku melihat mama melempar beberapa keping gambar ke muka papa dan gambar itu jatuh ke lantai. 

"Apa semua ni! how could you betrayed me. I can take your hit but this is to much" suara mama bergetar. air matanya mula mengalir. hatiku remuk melihat mama dalam kesakitan.

"Ohhh....so now you know. then baguslah no need for me to hide it anymore. lagipun you yang salah sebab you buat I bosan dengan you. this women in this pictures is more entertaining" dia berkata selamba. aku sudah mula geram. nak je aku tumbuk muka dia tapi bila diingatkan balik ni bapak aku kan.

"You know what. i had enough! I sorang je yang memperjuangkan rumah tangga kita but you... ruined it. keep that in mind" mama terus berlalu keluar pintu rumah. aku menarik tangan mam untuk memberhentikannya.

"Mama jangan tinggal ayra. bawa ayra sekali please" aku merayu. aku taknak mama memandu dalam keadaan macam ni. aku pon boleh je bawa kereta sebab baru habis ambil lesen.

"No! just leave me alone!" tangannya menyentap aku. aku terkejut kerana ianya pertama kali mama berkasar dengan aku. aku terkedu di situ tanpa sebarang pergerakkan melihat mama keluar memasuki perut mercedes-benz berwarna kelabu itu. aku melirik keretanya berlalu dari situ.

"Why did you do that" aku bersuara dingin tanpa memandang muka lelaki di belakangku.

"Shut up! kau tak layak nak mempersoalkan ape yang aku buat. go upstairs or else..."

"Or else WHAT! you wanna hit me? go on...it doesn't scare me anymore" aku memandangnya dengan tajam.

"You ask for it" die menangalkan tali piggangnya dan melilitnya di tangan kemudian melibas di pinggangku. aku menjerit meminta simpati. ok sekarang aku menyesal sebab cabar die. stupid me can't control the anger.

Habis bengkak badan aku sebab orang tua tu. aku mengambil ubat untuk disapu ke luka yang merata di tubuh sendiri. mama macam mana ye sekarang. mesti die tengah sedih gila....hope shes alright. 'I'm sorry for not being there for you when you're needed the most' hatiku bersuara sayu. aku cuba mendail nombor mama. yasss....angkat pon.

"Hello mama, are you okay? mama dekat mana sekarang. I'll pick you...."

"Hello, ni keluarga kepada Anayra Zarrar ke?" suara yang tidak dikenali memberhentikan kata-kata aku. 

The Queen Nightmares AshWhere stories live. Discover now