FIFTEEN

1 0 0
                                    

"What are you guys, a kid!" pengetua memarahi kami. aku tunduk untuk mengelak dari bertentang dengan mata pengetua yang tajam menikam kami. habislah scholarship aku. tapi aku baru buat hal sekali agaknya dia bagi chance tak. tolonglahh, aku tak tahu nak cari duit kat mana lagi kalau dia tarik biasiswa ni.  pintu bilik pengetua dibuka membuatkan semua kepala terangkat kearahnya. tiba-tiba seluruh badan aku bergetar. ye, perasaan yang dah lama aku tak rasa kembali semula. jantung aku berdetak dengan laju. aku cuba tenangkan diri dan berpaling dari wajah yang digeruni itu. baba. selalunya aku akan keep low profile dan tak akan terlibat dalam masalah apa-apa supaya tak menyusahkan dia dan tak dapat hadiah lebam dari dia tapi disebabkan satu hari yang membuatkan aku lawan kehendak dia itu penyebab aku dibuang keluarga. Satu hari yang memberi aku peluang untuk mengumpul keberanian mempertahankan diri. aku tahu aku tak patut lawan cakap dia masa dia nak masukkan aku dalam bilik stor tapi lepas kejadian tu aku tak rasa menyesal buat perkara itu. aku dah tak rasa takut lagi untuk lakukan setiap langkah dalam hidup. aku tahu matanya sedang menikam pada wajah aku seperti mahu di cekiknya aku disini. semua ibu bapa mereka hadir disebabkan dipanggi oleh pengetua tapi pengetua tak tahu yang aku sebenarnya dah kene buang keluarga jadi dia aspect baba sebagai wakil aku untuk dibincangkan masalah disiplin kami. 

Mereka berbincang dan pengetua membuat keputusan untuk tidak menarik biasiswa aku kerana ini kali pertama aku dapat markah merit. lega. nampak tak betapa baiknya aku ni tapi kami tetap dapat hukuman. selepas selesai berbincang, kami diusung keluar untuk pulang. aku terpaksa ikut mereka sebab taknaklah kantoi kene halau rumah.

"What did you do to your sister, how dare you put that filthy hands of your to her" Maysa menarik tangan aku dengan kasar. keningku berkerut apabila kukunya mencengkam pergelangan tanganku. 

"Lepaslah" aku melepaskan tangan aku dari genggamannya. menyampah aku dengan perempuan ni. dia bukan mak betul aku pun, ada hati nak suruh suruh aku. satu lempangan melekap pada pipi aku. aku terpinga-pinga ditempat aku. terkejut dengan apa yang berlaku. tapak tangan baba melekap tanpa signal. aku tahu sepatutnya aku dah biasa dengan perkara ni tapi bila aku terjebak semula badan aku masih tidak boleh memberi riaksi yang betul untuk mempertahankan diri. badan aku yang menggigil mengenangkan semua perkara yang sepatutnya aku dan biasakan tidak bergerak. aku dapat melihat cyra yang berdiri disebelah baba senyum sinis melihat aku dilempang

"Owh, sekarang kau dah pandai buat perangai ye. dah besar kepala" mukanya berang memandang aku yang masih menundukkan kepala. just someone please help me. aku taknak lalui situasi ni lagi.

"Is there any problem here, sir" suara yang dikenali datang mencelah. aku memandang hamza yang berdiri dihadapan aku untuk menghalang aku dari mendekati baba.

"Who the hell are you, this is family bussiness. don't butt in" baba membalas.

"Baba, this is hamza aayan" cyra mencelah. muka terkejut melintasi wajahnya. yes baba, that one person you afraid of. so please just let me go this time. baba membetulkan suaranya sebelum bersuara.

"I'm sorry for my rudeness, it's just i'm having a bad day" memang talam dua muka betul. berubah karakter 100%.

"Will you leave her alone now" hamza berkata tanpa riaksi. aku melihat baba menahan geram melihat aku dibela olehnya tapi dia tetap mengalah. dia senyum ke arah hamza dan pergi dari situ. lutut aku berasa lemah kerana terlalu lega. aku memegang dinding untuk menstabilkan diri. "are you okay?" dia berkata risau memegang bahu aku. aku mengangkat sebelah tangan menunjukkan tapak tangan supaya dia memberi aku ruang. dia menunggu dengan kening yang berkerut. it's okay ayra. you're okay now. he is gone already. you will not be hurt. aku memang trauma kalau baba even tinggikan suara sahaja sebab aku tahu apa yang akan jadi selepas itu. badan aku pun rasa pelik bila dah lama tak berteman rakan baiknya iaitu darah. tapi aku kene ingatkan diri yang dia dah tak ada sekarang jadi aku perlu tenang. "why are shaking? ayra" dia berkata lembut sambil memegang tangan aku yang masih menggeletar akibat trauma.

The Queen Nightmares AshWhere stories live. Discover now