"Wake up lovebirds" suara mengejutkan aku dari tidur yang lena. badan aku masih terasa hangat dalam pelukan seseorang. aku tersedar apabila nenda berada di tepi katil mengejutkan kami. aku terus melepaskan diri dari rangkulan tangan hamza yang besar itu. aku tak tahu nak rasa bersalah atau malu tapi bila tengok semula muka nenda tersenyum, ok ni dah pelik. kenapa nenda senyum nakal ni. hamza yang berada di tepi aku mengeliat dengan kedua tangannya ke udara. matanya membulat apabila mengesan nenda berada di depan mata.
"Umm...good morning?" hamza berkata pada nenda.
"It's not what it's look like..." aku cuba menerangkan situasi.
"It's okay, i've approve you both long time ago" nenda menyakat aku. aku dah agak dah mesti nenda fikir bukan-bukan. nafas dihela tanda mengalah. macamlah aku boleh ubah fikiran nenda kalau dah nampak kami tidur sekali. kenapa aku rasa panas bila cakap macam tu. bukannya kami ada buat apa-apa pun semalam.
"Thanks nenda" hamza mengenyit sebelah matanya ke nenda. nenda tergelak kecil perangai cucunya yang nakal itu. aku menolak bahunya geram.
"Breakfast downstairs" nenda memandang kami. "can you walk?" nenda memandang aku tesenyum nakal.
"Nenda!" muka aku memerah dah macam lambang youtube dah ni. nenda ni boleh tahan juga eh otaknya. hamza di sebelah tergelak melihat muka aku yang merah kerana malu. dia pun ikut sekali menyakat aku. tak aci betul. nenda bergerak keluar sambil tergelak.
"Nenda gurau jelah. boleh tahan kuning jugak otak kau ni eh" dia mengusutkan rambut akku yang sudah sedia kusut. nak marah pun tak boleh sebab memang bende yang difikirkan r-rated pun.
"Mana ada" aku menidakkannya. malu weyh. aku menoleh badan untuk turun dari katil.
"Yea-yeah, sebab tu merah muka kan?" dia memerli aku. aku memandangnya tajam. "okok, i'll stop...but for now" dia memberi aku senyuman boyish. oh shit! what kind of smile is that. that is brand new smile. help me, my heart stop beating. i think i nead a cpr to start the heart again.
"Thanks...hamza" aku bersyukur dia berada disamping aku semasa aku dalam ketakutan. dia bangun dari katil dan menuju ke arahku. denyutan jantung tak dapat dikawal. nasib baik telinga manusia tak dapat dengan organ dalam sangkar dada ni.
"Are you okay now?" dia sepatutnya cakap 'you're welcome'. i hate this cause i like this. please stop this already before it's too late. aku hanya mengangguk menyembunyikan kegelisahan dalam hati. apa aku dah buat dengan lelaki depan aku ni. he is a cold-hearted person but now...i don't know. it's not like i've change him, i'm just discover a new side of him that may drown me. dangerous. truly is. dia cuba mengapai tangan aku tapi aku mengelak dan menyembunyikannya ke belakang. keningnya terangkat sebelah dengan tindakan aku.
"Umm...aku nak mandi so..." aku melangkah kebelakang menuju ke dalam bilik air. this heart rate is insane.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Weyh, sumpah tak sabar camping trip nanti" aylin berjalan keriangan sambil berangan memikirkan perkara yang akan dilakukan nanti. aku menggeleng kepala melihat perangainya yang seperti budak-budak. sejak bercinta ni makin berseri muka dia. aku gebira tengok dia bahagia. aku harap kai tak akan lukakan hati dia kalau tak aku rasa aku akan masuk penjara pulak lepas ni sebab kes membunuh...gurau atau mungkin tak.
"Hati-hati jalan tu nanti aku pulak yang terjatuh..." aku terjerit kecil apabila kaki aku tersadung dengan kakinya. tulah lompat-lompat lagi, baru cakap terus jadi. bahu aku ditahan oleh seseorang sebelum mencecah tanah. muka aku menjadi dingin apabila melihat orang yang mengelakkan aku dari terjelopok ke tanah. aku rasa aku lagi rela jatuh daripada di sentuh oleh dia. aku menolak tangannya yang berada pada bahu aku.
YOU ARE READING
The Queen Nightmares Ash
Adventure~They doubt it is the ending but they don't know it's only the beginning~