Bestnya angin dekat sini. aku memandang permandangan pantai yang terbentang luas di depan mata. aku tengok semua orang sedang bersernok main air. aku ambil keputusan untuk jaga tempat perkhelahan kami sementara mereka sedang berseronok sebabnya aku tak selesa pakai bikini di tempat awam. tapi yang buat aku tak senang pandang ialah kenapa perempuan tu mengedik dengan hamza. cyra ni dah melampau. aku tengok muka hamza pun dah tahu dia tak selesa. aku tergelak bila hamza tolak dia sampai terjatuh dalam air.
"Kenapa tak join diorang" ruzain menegur aku dan duduk disebelah aku. aku tersenyum. bila dia tak pakai spect baru nampak sikit hensem yang dia sorok tu. tapi nak buat macam mana dah rabun.
"Takpelah, duduk sini lagi best boleh relax" aku mengalihkan pandangan semula ke pantai.
"So you're an alone type huh" i've been alone almost my whole life after mama death. aku hanya mengangguk. "Tak sejuk ke?" dia bertanya.
"Sikit" sepatah berkata. dia terus mengambil sesuatu di dalam begnya. how the heck dia boleh ada blanket dalam beg. dia membalut badan aku dengan selimut kecil yang diberi. aku nak tolak tapi sebab selesa sangat tak jadila. "thanks" aku mengcap terima kasih kepadanya. aku menawarkan untuk berkongsi selimut sebab aku tengok dia pun tak pakai baju mesti sejuk juga. dia menggeleng menandakan 'tak apa' aku melihat dia emandang ke arah pantai dimana orang lain berada.
"Takut orang tu marah" dia berkata sambil meliat ke arah mereka. siapa? aylin? aku tengok dia bukan lagi seronok main air dengan zukai. aku gembira bila tengok dia bahagia. selama ni dialah salah satu sebab aku masih boleh bertahan. kemudian aku memandang hamza yang sedang memandang tepat ke arah kami. ok thats shocked. mukanya tiada reaksi, selepas aku pandang dia terus dia mengalih pandangan ke arah alhena. hati aku seperti dikelar apabila melihat dia hanya membiarkan alhena memeluk lengannya untuk menyokong dia berdiri. maybe dia dah nak terjatuh sebabtu dia tolong kann.
"Takde maknanya. lagipun kitorang bukannya rapat pun" aku membantah penyataannya. "tapikan, aku ada soalanlah. siapa haydar?" aku menanyakan soalan kepada zain. mukanya seperti terkejut.
"Yang tu kau kene tanya hamza sendiri. aku tak ada hak untuk cakap" dia terus menyangkal. aku hanya mengangguk. kalau orang dah tak nak bagitahu takkan nak paksa pulak. aku melihat mereka keluar dari air. menuju ke arah kami.
"Jom!" kai menunjuk ke arah bola tampar di tangannya. mereka menuju ke gelanggang bola tampar untuk memulakan game
"Tunggu ape lagi, bangunlah cepat takkan nak suruh orang angkat pula" hamza yang melihat aku masih duduk. aku menjeling ke arahnya. cakap elok-elok tak boleh ke.
"Nak bangun lah ni" aku bangun dari duduk. baru sahaja aku nak letak selimut dibawah, hamza terus tariknya dari bahu aku dan menghempasnya di tanah. apa masalah dia ni. dia terus pergi meninggalkan aku disitu. kami dibahagikan dua kumpulan. aku geng dengan aylin, cyra and zukai. kumpulan lagi satu ialah ruzain, hamza dan alhena. permainan dimulakan dengan pihak lawan memulakan serve yang pertama. sampai satu tahap cyra sengaja melunjur kakinya ketika aku berlari mengejar bola. dan mulalah my overprotective bestie bergaduh dengan dia. kesian kai sebab kene leraikan mereka. aku pun berbuih dah cakap dekat aylin yang aku okay. permainan berjalan seperti biasa sehinggalah alhena serve sehingga terkena tubuh aku dan aku tersungkur ke belakang. aku mengaduh kesakitan kerana perut aku diserang perit. alhena terus datang pada aku dan minta maaf. aku cakap aku okay tapi mereka memberhentikan permainan kerana aku dah tak boleh bangun.
"Can anyone please carry her" aylin yang sudah panic memandang lelaki yang berda disitu. ruzain datang untuk menolong tetapi ditepis oleh hamza. hamza mengangkat aku menuju ke bilik. aylin membantu membukakan pintu dan aku diletakkan di atas katil. tap pelik sebab sakit ni macam lain macam. aku macam kenal sakit ni.
YOU ARE READING
The Queen Nightmares Ash
Adventure~They doubt it is the ending but they don't know it's only the beginning~