He is unaproachable. aku tak tahu macam mana aku boleh dekat dengan dia. first impression aku untuk dia memang teruk. aku ingat dia ni sentiasa dingin dengan semua orang, tak ada belas kasihan sebab dia buli orang tanpa kasihan. kadang-kadang aku teringin juga nak tahu kenapa hati dia keras macam dia sembunyikan karakter lemah lembut dia. he need someone to explore his feeling and of course that person is not me. tengok dirilah, diri sendiri pun tak terjaga macam mana nak jaga hati orang.
"Weyh 5 minit, swimming pool" aku tercengang melihat hamza yang menegur aku yang baru hendak keluar dari bilik.
"Hah, nak buat apa" kening aku berkerut.
"What do you think?" dia senyum sinis dan menghampiri aku. dia ni jangan macam-macam. aku memeluk badan aku dan menjauh. "jangan nak perasan sangat, aku nak ajar kau swimming. taknaklah nanti ada orang lemas lagi bila kene air" dia menunjal dahi aku perlahan. tak sakit tapi still, nak tunjal pun dahi orang.
"Salah siapa" aku berkata geram mengingati insiden dia menolak aku ke dalam kolam sehingga aku lemas.
"Yelah yelah, salah aku. sebab tu aku nak ajar engkau berenang so nanti kalau kene tolak lagi takdelah meninggal dekat situ" ish...boleh pulak cakap macam tu. aku menolak bahu dia. kalau boleh mati dah lama aku nak. tapi sejak-menjak ni aku rasa hidup aku ni berharga. mungkin aku dah mula rasa bahagia. jauh dari masalah. aku pun dengar jelah cakap dia. aku menukar baju swimming aku dan turun ke pool yang terletak di tingkat satu. aku menolak pintu dan melihat hamza yang sudah ada di dalam pool. aku menunggu dia menghabiskan pusingan. dia berhenti berenang setelah sedar kehadiran aku. dia berenang ke arah aku. matanya meneliti tubuh aku. aku tahu ni first time aku pakai swimming suit tapi tak payahlah tengok macam tu. It's burn my inside you know. aku memercik air ke mukanya untuk sedarkan dia. tengok aku macam nak tembus. lelaki memang macam ni eh. dia membetulkan suaranya.
"Kau nak pakai ni tak" dia menghulurkan papan renang berwarna biru pada aku. aku tolaknya ke tepi. dia ingat aku budak-budak ke nak pakai pelampung. agak-agaklah, ni dah menghina nampak. dia tergelak melihat jelingan tajam aku. "Fine, aku dah offer kalau tenggelam nanti aku tak tahu" dia mengangkat bahunya dan berundur. habis macam mana aku nak belajar kalau terapun dalam air pun aku tak reti. memag tenggelam lah jawabnya. "Ok macam ni, aku ajar kau macam mana nak apungkan diri" dia menghulurkan tangan untuk mengajak aku masuk ke dalam air. aku tak menyambut tangannya. separuh badan aku dah masuk dalam air tapi aku still taknak lepaskan tangga besi itu. hamza memegang kedua tangan aku dan mengajar aku mengayuh di dalam air supaya aku terapung. dia masih tak lepaskan tangan aku sebab aku takut nak lepaskan. dia cuba melepaskan tangan aku supaya aku boleh boleh terapung dengan sendirinya. aku menggeleng berkali-kali tidak mahu dilepaskan. dia memberi aku pandangan 'you can do this'. aku menarik nafas dan dia melepaskan tangan aku perlahan-lahan. aku cuba terapung. mula-mula aku hampir tenggelam tapi lama kepala aku dah timbul. aku bersorak riang sebab dah pandai terapung tapi lengguhlah nak kayuh kaki lama-lama. dia tersenyum melihat aku yang excited macam perempuan dapat makanan. relate ke tak, ntah.
Sekarang dia mengajar aku untuk terapung ikut belakang. tangannya menyentuh belakang badan aku dan aku tersentak dengan sentuhannya. "don't worry. I will keep my hands off from the inappropriate place. just trust me" dia berkata menenangkan aku. yeah boy. not just hands but eyes too please. tapi aku tak cakap lah. aku cuba fokus untuk terapung and he kept his words. "try to relax" memang boleh relax pun kalau aku dekat macam ni dengan dia. agaknya dia dengar tak bunyi drum dalam dada aku ni. harap tak lah.
"Tadi kata nak ajar swimming" aku berkata selepas selesai satu mission.
"Next class. nak ajar terapung pun lama. ni lagi nak ajar swimming" mulut aku muncung. tapi betul jugak dia cakap. aku rasa dah berejam duduk dalam air ni. aku naik ke darat dan tiba-tiba ada mentol idea muncul atas kepala. aku menghulurkan tangan untuk menolong dia naik dan tangan aku di sambut setelah separuh badannya dah menyentuh udara aku melepaskan tangan aku. aku tergelak melihat dia terjatuh di dalam air. aku ingat dia nak marah aku, rupanya dia pun tergelak sama dengan aku. "so this is how ayra inara says thank you" dia memerli aku. aku mengguling mata menyampah.
YOU ARE READING
The Queen Nightmares Ash
Adventure~They doubt it is the ending but they don't know it's only the beginning~