THREE

6 0 0
                                    

"Dah habis makan ke meh aku hantar dulang ni" aylin terus mengambil dulang dihadapan aku sebelum sempat aku menghalang dna berlalu pergi dari situ. aku hanya membiarkan sahaja. aku memandang sekeliling sambil menunggu aylin pulang semula ke sini. mata aku tertancap pada satu insiden yang berlaku depan mata.

Mataku terbuntang melihat lelaki yang memakai leather jaket itu mangambil dulang yang dipenuhi makanan itu dan menuang segala isi di dulang ke atas seorang lelaki yang tidak bersalah. apa yang lelaki tu buat sampai dia nak kacau ketenteraman orang lain masa tengah makan ni. aku menggenggam buku laliku seeratnya menahan kemarahan. boleh pula mereka gelak terbahak lepas tu. aku tak tahu kenapa tapi biasanya aku tak ambil peduli urusan orang lain tapi aku tak boleh tengok lelaki tu kene buli. it's not fair sebab lelaki tu sorang dan musuh dia bergroup tiga orang.  kenapa tak ada sesiapa yang tolong dia. semua pengecut.

'Ayra hold it, hold it. it's not your bussiness. it will be bad fo ya... bullshit' aku terus bangun dari duduk selepas melihat tangan lelaki jaket itu memegang kepala lelaki yang dibuli itu untuk disembam kedalam mangkuk sup yang panas itu. 

"Enough!" aku bersuara kuat memberhentikan tindakannya. and it all start here. nasib baik kulit dia tak kene lagi sup tu kalau tak mesti cair dah. aku menuju ke arah mereka dan menarik tangan lelaki jaket dari kepala lelaki itu dan mencampaknya ditepi. lelaki itu tergerak sedikit kebelakang dengan tindakan aku yang kasar itu. speecless. 

"Uuuuu...supergirl is here. what a pleasure to see you" lelaki jaket itu berkata sinis. aku hanya mengabaikan kata-katanya dan menarik tangan lelaki yang dibuli itu untuk pergi dari situ. "Wait! siapa kata kau boleh pergi. duduk balik or you know the concequences for not obeying my order" dia tersenyum senget. sebab nilah jangan percaya sangat dengan first impression to someone. kita tak kenal dia betul-betul. muka je hensem tapi perangai nakharam. lelaki itu menarik tangan aku perlahan untuk dilepaskan tapi aku menggenggamnya kuat kuat tidak mahu lepaskan dan menggeleng berkali-kali. apa yang takut sangat dengan lelaki tu sampai dia sanggup nak duduk semula ditempat itu.

"No hes not going back to hell. jom biar aku belanja kau makan. mesti kau laparkan sebab that person ruined your meal" aku menjeling ke arahnya. "How cruel" aku berbisik namun didengar olehnya. memang saja nak bagi dia dengar.

"Kau perempuan stay out of this. ni semua takde kaitan dengan kau or....you want to replace him" dia mengangkat kening sebelahnya enandakan aku dicabar untuk melawan cakap dia. dia ingat aku takut ke. baba aku lagi scary lah dari dia. 

"Whatevahh" aku berkata dan terus berlalu dari situ bersama lelaki yang dibuli itu. aku malas nak layan orang yang tak reti nak guna otak dia. maybe dia tak service lagi kot sebab tu dah rosak. walaupun aku tak pandang belakang lepas tu aku tahu yang mata lelaki jaket tu tak lepas pandang aku. sama dengan orang sekeliling turut terkedu.

Selepas jauh dari kantin aku rasa lega sikit walaupun tadi nampak berani tapi kalau nak dibandingkan aku ni seorang perempuan kecil je dengan group lelaki yang berbadan sasa tadi. weyh kalau kene belasah dah lama lunyai aku ni.

"Thanks sebab kau tolong aku tadi tapi aku rasa kau tak perlu buat macam tu. nanti kau yang ditimpa masalah" lelaki itu berkata sambil mengelap speknya yang terkena makanan tadi.

"Kenapa kau tak defend diri kau tadi. kenapa kau biar je diorang buat macam tu dekat kau" aku berkata geram sambil menghulurkan sapu tangan di dalam poket seluar.

"It's Hamza Aayan. the owner's only son of Acender University. tak ada sesiapa pun yang berani lawa cakap dia sebab tu semua orang terkejut bila kau tampil tadi. aku pun tak berani" dia menerangkan kepada aku.

"Kau dah report dia dekat bilik disiplin. ingat kalau uni ni bapak dia punya dia boleh buat sesuka hati dia" aku berkata geram.

"Belum sebab aku takut" dia berbisik tapi sampai ke pendengaran aku. "dia boleh buatkan family aku bankrupt dengan sekelip mata sahaja. keluarga dia pemegang saham terbesar dalam syarikat family aku lagipun mak aku kerja dengan syarikat mereka" so it's about power that ones hold. 

The Queen Nightmares AshWhere stories live. Discover now