Sorunlar

1.8K 139 11
                                    

Duştan çıktıktan sonra salona indim. Herkes gelmişti onları umursamadan sigaramı içkimi alıp koltuğa oturdum.
" sürekli içiyorsun ." Diyen Leyaya bişey demedim. Fox girdi araya.
" günde kaç şişe içiyor ama sarhoş bile olmuyor. Bünyesi baya kuvvetli." Dedi. Ben yokmuşum gibi konuşuyorlardı.
" bu bünye o kadar işkenceye katlandı. İçkiden mi ölücem." Dedim.
" nasıl yani?" Dedi çağan.
" betty , 2 kere görevdeyken işkence gördü." Dedi fox.
Sessizlik oldu.
" buraya geldikten sonra yaşadıklarını duyduk." Dedi ama Esatı susturdum.
" bişey yaşamadım. Annemi kaybettim. Fox hayatıma girdi. Yeni bi hayata başladım." Dedim. " buraya geldikten sonra da CIA' ya girdim."

Bardakta içmekten sıkılınca şişeyi kafama diktim. Şişeyi masaya koyup kanepenin üstündeki battaniyeyi aldım ve uzanıp üstüme örttüm.
" bişey olursa uyandırırsınız. Dün gece uyuyamadım. Uyuyacağım." Dediğimde fox bıkkınca" neden uyuyamadın acaba?" Dedi. Göz devirdim.
" evet fox meşguldüm tüm gece tek gecelik ilişkimle ilgileniyordum, boş yapma." Dedim ve gözlerimi kapattım.

   Issız bi sokakta yürüyordum. Sokak lambaları vardı. Ürpermiştim. Yürümeye başladım. Bi ses yankılandı. Oyun oynadım diyordu. Çağanın sesiydim. Sokak lambası patladı korkuyla kafamı çevirip baktım. Sokak lambasının altındaydı. Oyundu hiç sevmedim dedi. Konuşamadım. Koşmaya başladım. Karanlıktı. Bi çukura düştüm. Acıyla kalktığımda etrafa baktım. Ayağım burkulmuştu. Çukurun başında yukardan bana bakan Mavi ay üyelerini gördüm.

    Çukurun etrafını sarmışlardı bana bakıyorlardı. "Seni sevmedim"dedi çağan başıma ağrı girdi.  Yankı da dahil hepsi tekrar etti "seni sevmedi." Dediler. Başıma ağrı saplandı. Yere düştüm. Yere düşmemle  kafamı kollarım arasına aldım. Aniden yerimden sıçrayıp uyandığımda korkmuştum. Fox beni sakinleştirmeye çalışıyordu. Ağlıyordum. Kanepede  kafamı kollarımın arasına alıp kulaklarımı kapattım. Sevmedim oynadım diyordu sürekli. Sayma başladım belkide  kaybolurdu. " bana  bak." Dedi fox. Bakamadım gözlerimi sıkı sıkı kapatıyordum.
" gidicek sakin ol gidicek. Bi daha gelmeyecek." Diye sayıklıyordum. Fox bişeyler söyledi ama anlayamıyordum.

   Sakinleşemiyordum. İki kol beni sardığında gözlerim kapalıydı. Yankı olduğunu anlamıştım. Saçımı okşuyordu Titriyordum. Gözlerimi araladım. Herkes korkuyla başıma toplanmıştı. Yankıdan ayrılıp ayağa kalktım. Hemen banyoya gittim. Ne kadar sürede sakinleştim bilmiyorum yavaşça aşağı indim. Öfkem dinmiyordu. Hepsine ayrı ayrı öfkeliydim. Salona geldiğimde koltuğa oturdum. Öyle boş boş oturuyordum.

Salonda kimse yoktu. Telefonum titreyince açıp baktım.
" yaşadıkların için özür dilerim ama daha fazla çocuğun zehirlenmemesi için yaptım. Halini anlayamam ama gerçekten özür dilerim. Fox kabuslarına geri döndüğünü söylemişti. Bugünde kriz geçirmişsin. Üzgünüm B " yazıyordu. Kaptan yazmıştı. Bana hep adımın baş harfiyle hitap ederlerdi. Cevap vermeden telefonu kenara koydum. Sigara yaktım. Birinin salona girdiğini duydum ama umursamadım. Koltuğa oturdu.
" çok değişmişsin." Diyen esata cevap vermedim. Türkçe konuşuyorlardı ve ben Türkçe duymaya hatta ses duymaya dayanamıyordum. Sigaramı içmeye devam ettiniz.
" ne zaman bizimle konuşacaksın?" Diyen esata baktım. Sabrım taşmıştı. O Türkçe konuşuyordu.
" şuan konuşmak isteyeceğim en son insanlar bile değilsiniz Halime bakıp eğlenebilirsiniz. Yada susabilirsiniz. Zaten hep susmamış mıydınız?." Diyip önüme döndüm. Konuşmadı. Yaşıyordum öylece. Ölmek yaşamak umrumda değildi. Telefonum öttüğünde cebimden çıkarıp baktım. Fox'tandı.

   " Kıvanç ortaya çıkana kadar tedbirli olmaya devam edecekmişiz. Sen bu süre içinde o evde kalacakmışsın." Yazmıştı.
" fox delirmek üzereyim. Anlamıyorsunuz ama katlanamıyorum. Kabus görmeye başladım. Bu iyi değil." Yazıp yolladım.
" B  seni anlıyorum. Haklısında ama elimizden bişey gelmez. Aşıyı durdurmalıyız. Biliyorsun." Yazdığında  ofladım.
" neyse ne, kaptan bana yazmıştı cevap vermedim. Bişey derse yada sorarsa betty'den haberim yok dersin." Yazıp yolladım.

   Yanıma biri oturduğunda bakışlarım oraya döndü. Herkes burdaydı. Ne ara gelmişlerdi? Yanıma oturan ülküye baktım.
"Tuana." Dediğinde bakışlarımı çektim. Ben tuana değildim. İçki doldurup içmeye başladım. Ülkü konuşmaya devam etti.
" benle leya bilmiyorduk. Sen anlattığında öğrendik. Seni çok bekledik, aradık ama yoktun." Dediğinde onu susturdum.
"Sizde yaşayıp yaşamadığı bile belli değil. Biz evlilik yolunda ilk adımı Atalım sözlenelim dediniz güzel." Dedim.

  " biliyor musun umrumda değil. Arkadaşınızın oynadığı oyunu bilseydiniz  de bişey değişmeyecekti. Ne benim için Leya onun kalbini kırabilirdi. Ne de sen sakladıkları için ikizine yada yankıya kızabilirdin. Olan bana olurdu. Ben her şeyi herkesi sildim. Görevden alsınlar diye çok uğraştım ama almadılar. Görev biter betty gider." Dedim.

    " senin adın tuana." Diyen yankıya baktım.  Göz devirdim.
" benim adım betty. Başka da bir adım olmadı. Sizde adımı kullanırsanız sevinirim." Dedim.
" yapamam." Dedi çağan. Yüzüne baktım.
" başka adla seslenemem." Dedi umursamadım.
Ayağa kalktım.  Mutfağa geçtim. Su içme isteği gelmişti. Nefes bile alamıyordum onlar burdayken. Su içiyordum. Bardak düşme sesiyle kendime geldim. Elimdeki bardak düşmüştü ama ben ses çıkana kadar farketmedim.

     Kendime gelince hemen parçaları toplamaya başladım. Herkes mutfağa koştu.
" basmayın tamam bardak düştü." Diyip onları durdurdum. Ağlamaya başlamıştım.  Parçaları toplarken ağlıyordum. Herkesin bakışlarını üzerimde hissediyordum ama umursamadım. Delirecek gibi hissediyordum. Parçaları toplayıp herkes mutfaktayken mutfaktan çıktım.

   Odama gidip yatağa oturdum. İçki şişesini çıkarıp içmeye başladım. Ne kadar süre geçti bilmiyorum. Önümde 4-5 tane şişe vardı.  Hem alkol bende sigara içiyor Ağlıyordum. Elimdeki şişeyi duvara fırlatıp yatağıma yattım. Ağlıyordum. Odanın kapısı açıldı. Gözlerim kapanmak üzereydi. Uykum vardı.  Onun sesini duydum. Kalk diyordu umursamadım ağlıyordum.
" görev falan istemiyorum ben, yine aklımı kaybetmek istemiyorum. Gidin burdan ."dedim fısıltıyla.
" ben sizi tanımıyorum. Sizde beni." Diyip ayakta yan döndüm. Etrafta ne olduğunu anlayamıyordum kendimi uykuya bıraktım.

Mavi ay'ın Sadecesi Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin