chapter 2

1K 124 26
                                    

"Siapa agaknya ye?" Tanya Gopal.

"Teka teki nya terlalu umum, mesti semua putera itu baik kan?" Tanya  Ochobot.

"Betul juga," Ucap Fang membetulkan pernyataan Ochobot.

Maka terjadilah keheningan di ruangan tersebut semua nya sedang sibuk berpikir siapakah yang menjadi putera tersebut?, setelah beberapa menit cukup hening seseorang memecah keheningan.

"Aha! Aku tau!" Ucap Solar.

"Apa dia?" Tanya Ochobot.

"Rasanye,itu adalah putera Gempa dari Quake kingdom." Jelas Solar.

"Apesal kau yakin sangat?" Tanya Ying.

"Aku rase dari semua putera, putera Gempa lah yang punya sifat macam tu dan juga ia selalu membantu rakyatnya dia cukup terkenal sebagai putera yang paling baik hati dan perhatian" Jelas Solar.

"Masuk akal juga, tapi kau banyak tau pasala putera ni ye Solar?" Ucap Yaya.

Solar menepuk dadanya bangga, "Hoho! Mestilah! Ini solar tau!"

Semua yang diruangan itu pun rolleyes.

"Jadi jom kita kemas dan pergi kesana," ucap Yaya.

"Biar aku je yang teleport kita ke sana," Ucap Ochobot semangat.

"Tak pe ke? Nanti tenaga kau habis macam mana?" Tanya Fang ragu.

"Tak pe! lagipun cukup dekat dari sini ke Quake kingdom," ucap Ochobot.

"Oklah, kita kemas dulu, yaya, Ying jangan lupa siapkan bekal makanan dan minuman kita ya" Ucap Solar.

"Aik? Apesal pula? Kan kat sana ada kedai?" Heran Ochobot

"Kau ada duit ke nak bayar? Kan kita harus hemat, lagipun banyak kat sini bahan makanan, mubazir nanti." Balas Solar

Ochobot menganggukan kepalanya, "Ha'ahlah lupa pula aku" Ucap Ochobot menepuk dahinya.

•••

"Semua dah siap?" Tanya Yaya memastikan.

"Dah!"

"Ochobot mulakan sekarang!" Ucap Gopal.

"Baik! KUASA TELEPORTASI!!"

Dan muncullah lingkaran kat depan diaorang dan diaorang pun masuk dan sampai ke daerah Quake kingdom.

"Ini ke Quake kingdom?" Tanya Gopal takjub.

"Ha'ah, Quake kingdom dikenal sebagai kerajaan atau negara pertanian karena tanahnya yang subur dan alat alat pertanian yang bagus! tak heran banyak yang datang untuk membeli untuk berdagang kat Kerajaan atau negara lain." Jelas Solar.

"Korang! jom kita rehat kat taman tu, sekalian makan siang lalu kita tanya orang awam pasal putera Gempa." Ucap Fang.

"Ok!"

••••

Selepas diaorang makan siang.

"Ok, jom kita tanya orang awam sekitar ni," Ajak Ying.

"Jom!"

"Permisi pak cik, nak tanya ni" Ucap Solar mendatangi seorang pakcik yang berjualan

"Nak tanya apa nam?" Tanya pakcik itu.

" Saya nak tanya pasal putera Gempa dari Quake kingdom." Ucap Solar.

"Oh! Putera Gempa ..."

•••

"Korang aku dah dapat maklumat ni." Ucap Solar mendatangi teman temannya.

"Ha, apa dia?" Tanya Ochobot.

Seven Elements Prince (Slow Update)🌟Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang