Chapter 11

696 92 32
                                    

Happy Reading

Kat sebuah istana yang terbilang cukup menyeramkan, Istana Darkness.(Ada kat chapter 8)

Kat penjara bawah tanah. Terlihat beberapa tahanan yang memberontak kat situ dengan salah satu orang yang menggunakan jubah hitam bercorak ungu, dengan mahkota hitam berlapis berlian dan emas.

"Grrr ... ck ... sebenarnya apa yang kau nak HAH?!" Jerit salah satu tahanan kepada orang dengan berjubah hitam di depannya ini.

"Hmmm?... aapa yang aku nak? HAHAHAHAHA....Kau seharusnya dah tau kan apa yang aku nak kan ...."

"Putera Blaze dari Inferno Kingdom?" Ucap lelaki dengan jubah hitam ni kepada orang yang bernama Blaze tu.

"Grrrr .... KAU JANGAN NAK BANYAK CAKAP LAH! CUKUP BAGITAU JE APA YANG KAU NAK!" Bentak Blaze.

BAKKKKKKK

PRANNNGGGG

Blaze meninju sel itu namun tidak hancur.

Semua yang berada kat sel tahanan itu terkejut, mendengar jeritan atau lebih tepatnya bentakan Blaze.

Tapi tidak kepada orang yang didepan Blaze, ia hanya diam dan tersenyum manis ... atau lebih tepat senyuman sinis.

"HAHAHAHA .... Blaze ... Blaze ... kau ni masih sama macam dulu eaaa ... keras kepala betul" Ucap Lelaki berjubah ni.

"KAU NI, SEKALI LAGI AKU CAKAP,APA KAU NAK SEBENARNYA LUNAR!" Bentak Blaze dengan lelaki berjubah hitam tersebut.

Raja tersebut atau lebih tepatnya Lunar, membalikkan badannya menghadap kepada Blaze.

"Aku hanya nak kuasai dunia ni je" Ucap Lunar enteng.

"Gila!" Ucap salah satu tahanan yang ade bersama Blaze.

"Hmm? Gila?terima kasih atas pujiannya ya" Lunar mendatangi pemilik asal suara tersebut dan membungkuk, mengucapkan terima kasih sambil tersenyum.

Memang gila dia ni.

'Dia sudah di kuasai oleh kegelapan, aku akan menyadarkan dan menyelamatkan mu .....kak' Batin salah satu tahanan kat sana juga.

"Oh ya, hanya kau dengan Ice je yang mengingat semua ni kan?" Tanya Lunar kepada Blaze.

"Tch ... bukan urusanmu" Decih Blaze.

"Hei ... hei ... janganlah macam tu dengan aku, dan satu lagi..." Lunar berjalan mendatangi salah satu orang yang ada kat sel tersebut dan berjongkok.

"Hai ... adikku ..apa kabarmu?" Ucap Lunar dengan ramah seakan orang yang didepan nya ini adalah seseorang yang tak dapat ia sakiti.

Diam.

Tidak ada suara dari orang yang Lunar ajak bicara tadi.

"Adik?" Tanya salah satu tahanan kat situ juga dengan heran.

"Ouh ...ternyata korang tak tau ye,kau tak bagitau diaorang ke Blaze?" Tanya Lunar.

"Apa ... maksud kau?" Tanya Blaze heran.

"Hagaknye, kau ni memang tak tau ye." Ucap Lunar.

Lunar kembali menatap orang yang ia sebut "adik" itu.

"Hei ... kau dah besar dari yang aku bayangkan ternyata" Ucap Lunar.

Tes ..

Tes ..

Tes ..

"Cahaya ..." Ucap teman cahaya yang satu sel dengnannya.

Orang yang Lunar sebut 'Adik' atau lebih tepatnya orang yang bernama 'Cahaya' itu mengelurkan air mata dengan isakan kecil.

"Asal kau menangis?" Tanya Lunar heran.

"Kenapa ... hiks ... hiks ... kenapa kau buat semua ni?... hiks" Tanya Cahaya dengan isakan kecil.

"Kenapa aku buat semua ni?,
aku dah cakap tadi kan?" Ucap Lunar.

"Aku ... hiks ... aku ... akan ... hiks ... selamatkan ... kau ... hiks" Ucap Cahaya yang masih lagi dengan tangisannya.

"Selamatkan aku? buat ape nak selamat kan aku, kau patutnya selamat kan diri kau yang nyawa kau tu dah ada kat tangan aku." Ucap Lunar.

"Lagi pun, kau nak cederakan aku sikit je tak boleh. Aku tau yang kau tu masih sayang dengan aku terlebih lebih lagi ngan Dark." Sambung Lunar

"Tapi ... sayangnye ... kitaorang dah tak sayang dengan korang"

Slap

Betapa hancurnya hati Cahaya yang dikatakan begitu oleh kakaknya sendiri.

Semua yang berada dekat sel tu pun rasa sakit hati, nak je diaorang musnahkan Lunar.

.

Tes

Tes

Tes

Tes

Tes

Banyak air mata mengalir membasahi pipi dan kerah anak bernama Cahaya tersebut.

"Tch ..."

Lunar pun berdiri selepas beberapa minit berjongkok sambil berbicara dengan Cahaya.

Tok ... Tok

Pintu sel penjara di ketok,menandakan ada orang yang ingin masuk.

Wait ... emang sel penjara harus diketok dulu ya?

Seorang yang setinggi dada Lunar masuk dengan jubah yang hampir mirip dengan Lunar, mata yang bersinar dengan tatapan tajam penuh percaya diri~~,eh kok jadi lagu •-•

Tatapam dingin yang Khas namun sebenarnya tidak begitu tapi itu sudah berubah.

"Ada apa Dark?" Tanya Lunar kepada Orang yang masuk tadi atau orang yang bernama Dark itu tidak berjalan melainkan berbalik semula ke arah pintu dan hendak menutupnya, tapi ia berbicara sebelum pergi.

"Kita harus bicara" Ucap nya dengan nada berat plus dingin tersebut dilontarkan sebelum ia pergi meninggalkan dan menutup sel tersebut.

"Baiklah ... aku pergi dulu, nikmati sel kalian." Selepas cakap macam tu, Lunar terus je pergi dari sel tersebut.

"Tch ..." Decih Blaze

"Cahaya ... kau nak jelaskan perkara ni semua?" Ucap salah satu yang ada kat sel itu.

•••

"Kapan kita nak munculkan diri?" Ucap seseorang dengan topeng hitam.

"Biar je diaorang pecahkan masalah ni sendiri." Jawab temannya dengan topeng berwarna merah.

"Tapi aku khawatir dengan diaorang" Balas orang dengan topeng kuning.

"Kita kene percaya dengan diaorang" Ujar orang bertopeng Biru.

"Diaorang kene berdikari" Ucap lelaki dengan topeng orange.

Author be lek : BERDIKARI PALA HOTAK KAU!

TBC

Hai reader semua-!,macam mana chapter kali ni?,harap harap menarik okay.

JANGAN LUPA VOTE AND KOMEN-!

TATA,JUMPA LAGI KAT CHAPTER SELANJUTNYA,Tata titi tutu.

Capslock jebol :v

And

txheeiq- dan Lovy_Vianylyn ,ini book saya yang nak di jadi kan aktiviti tu. Okeyh Tata.

Seven Elements Prince (Slow Update)🌟Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang